Sealine Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Hvordan vet jeg om jeg har Infra Rød på PCn min? Kunne vært greit og overført fra mobil til PC uten kabel. Specs: Abit NF7-S 2.0 Lenke til kommentar
gather Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 tviler på det . de færreste selvbygde stasjonære har ir. Jeg har sett et fåtall av slike pakkepcer etter det hovedkortet du nevner har du bygget selv å da tviler jeg på at du har det. IR er standard på bærbare pcer for å nevne det Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 tviler på det . de færreste selvbygde stasjonære har ir. Jeg har sett et fåtall av slike pakkepcer etter det hovedkortet du nevner har du bygget selv å da tviler jeg på at du har det. IR er standard på bærbare pcer for å nevne det bare for og rette deg litt. Ja, du har rett jeg bygget selv. Men nei, jeg trengte ikke nødvendigvis og bygge selv. Det finnes ferdigpakker med akkurat dette hovedkortet Men jeg kan jo teste og sjekke om jeg har det. Hvordan skal jeg gå frem? Jeg har den CD'n jeg fikk med mobilen. Så la oss da late som jeg har IR på HK, hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Det er mulighet for å koble til IR-enhet på det hovedkortet, men det er kun innebygd kontroller, så du kan ikke sende før du kjøper en IR-sender. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Da setter du cd`en i trayet (den som kommer ut når du trykker på knappen i front på cd rom´en) Og trykker igjenn. Så kommer det opp et skjermbilde -> autoinstall Velg instaler og bare trykk ok. Så er programet instalert og du setter din mobil telefon mot ir porten (Den du for øyeblikke ikke har) på pcen. Så setter du på ir kommunikasjon på mobilen. Så finner pc`en mobilen og du bruker programet til å kommunsisere. Ærlig talt så finner du spesifikasjonene på ditt hk på google eks slik og her -> der er ikke ir oppført. Fant heller ingen ir modul oppført som tilbehør Med det antallet poster du har skrevet her indikerer jo at du må ha en hviss peil? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Man kan si at sannsynlighetene for at du har IrDA (Infrarød) er ca 0,001 %. Kortet støtter IrDA, dvs at det er en intern kontakt på kortet for IrDA sensor, men for å få IrDA må du ha montert en sensor enten i fronten av kabinettet eller løst på bordet. NB! IrDA krever fri sikt, og min erfaring med mobil og bærbar er at avstander over 20 - 25 cm er problematisk. Overføringshastigheten er heller ikke stor. Har heller ikke funnet noen som selger "sensorer" til å koble på intern kontakt, men flere løsninger bygd på USB. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Da setter du cd`en i trayet (den som kommer ut når du trykker på knappen i front på cd rom´en) Og trykker igjenn. Så kommer det opp et skjermbilde -> autoinstall Velg instaler og bare trykk ok. Så er programet instalert og du setter din mobil telefon mot ir porten (Den du for øyeblikke ikke har) på pcen. Så setter du på ir kommunikasjon på mobilen. Så finner pc`en mobilen og du bruker programet til å kommunsisere. Ærlig talt så finner du spesifikasjonene på ditt hk på google eks slik og her -> der er ikke ir oppført. Fant heller ingen ir modul oppført som tilbehør Med det antallet poster du har skrevet her indikerer jo at du må ha en hviss peil? Dette er et delt forum. jeg er ikke så veldig med på mbil fronten i forholdt til data fronten. 95% av mld jeg har sendt inn er angående PC og ikke Mobil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå