mandela Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Hei, er det noen som har laget lydisolert skap til kabinett? hvordan kan man lage et lydisolerte skap til kabinett. (billig&bra, går det an?) det er uten tvil en voksende interesse for støydemping, da støy har uheldige fysiske og psykiske effekter for mennesker og dagens datamaskiner ER store støykilder. selvfølgelig skriver jeg dette av egeninteresse da jeg ikke er fornøyd med støynivået til maskinen min, tross 12dB og 14dB vifter og en lydsvak harddisk, men jeg tror at det er en del flere som kan være interesserte i dette temaet. _________________ Duron900@1000+Asus A7V133-VM Taisol CGK742092+papst 80mm 12dB Point Of View ATI Radeon VE64Mb TV-Out 40GB-5400RPM UDMA-100 Noiseguard [ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-03-22 10:46 ] Lenke til kommentar
Glimmer Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Hadde det ikke vert bedre å brukt en VIA C3 prosessor, et skjermkort uten vifte og en stillegående harddisk som henger i et gumioppheng for å dempe vibrasjonsstøy? Da ville jo prisen på boxen din blitt lav, og du hadde fått en meget stillegående pc da VIA C3 ikke trenger aktiv kjøling. Men til saken: et skap bygd i 2 cm tykke MDF plater med 2 stk 120mm vifter med retostat ville laget et helt stillegående kabinett. Problemet med et så tett kabinett er temperatur, derfor så store vifter. [ Denne Melding var redigert av: Glimmer på 2002-03-21 23:53 ] Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Venter spent på et støydempings matte kit fra microplex.no til mitt Chieftec tower. Håper det vil dempe den støy som er. Den støyen som jeg hører er hovedsaklig fra harddisken, men jeg har 3 stk ekl papst kabinett vifter som går også, selv om de er de minst støyende av 80mm viftene så vil det alltid bli litt støy av luft i bevegelse. Håper jeg får ned støyen betraktelig med de støydempende mattene, men om prisen for en lydløs pc er en pc uten vifter/utlufting er ikke jeg med i den klubben, kjøper heller større høytalere så jeg kan overdøyve den! :wink: Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 PC'n står i klesskapet... 3 meter unna pulten... Hører ikke en lyd! Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2002 helt enig med deg FooKer, ikke til enhver pris, jeg er f.eks. ikke interessert i å ha en via-prosessor selv om den kan kjøre uten vifte (de er jo drit-trege) . har en enermax regulerbare vifter(skal være 14dB ved 1000rpm) og en papst 12dB. problemet er ressonansen til harddisken, jeg har microatx-kasse som jeg er fornøyd med, men hvis jeg skal montere no-vibes, så må dvd spilleren ut, brenneren er essensiell. og en annen ting, det ER forskjell på enermaxviftene, ene er kjøpt hos microplex og den er knapt hørbar, den andre er kjøpt hos komplett (montert i psu) og den bråker sinnsykt på laveste turtall, når jeg slår den av, forsvinner nesten all støy fra kabinettet. no er muffens med de enermax-viftene Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
Lego Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Har det noen hensikt å støydempe kabinettet dersom man har plexi i siden?... Vil ikke dekke over der :smile: . Eller kan jeg bruke slike dynatron (eller hva de heter) som selges på 3dfxcool. ? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2002 bytta overskrifta på tråden, siden den endret karakter noen som kan forklare støyforskjellen mellom de enermax-viftene som skal ha like spesifikasjoner? [ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-03-22 10:52 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå