Gå til innhold

hardisk forsvant frå win 200 adv server

Anbefalte innlegg

heisann

har to pcer koblet sammen i nettverk . her ein dag fekk eg strømbrudd, dvs eg drog ut feil kontakt i veggen. dataen starta opp igjen og alt såg bra ut heilt til eg skulle finne igjen g: og h:.(samme disken oppdelt i to partisjoner)

starter maskinen på nytt og sjekker i BIOS. Der er den. sjekker så videre i device mangager i win 2000 adv serv. der ligger også disken. men på min datamaskin viser ikkje g: og h:.

så eg skulle fyre i gang partition magic for å sjekke, men den virker ikkje i win 2000 adv server, nokon som har eit forslag korleis eg kan få på plass igjen dei to partisjonane?

hadde vore kjekt siden det er ein nesten full 160 GB hdd det gjelder....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er G: og H: to partisjoner på lokale disker eller er de mountet opp mot en annen pc?

Hvis det er lokal disk: Høyreklikk "My Computer" -> "Manage" -> "Disk Management" (tror jeg det het). Her finner du en overskt over harddisker og cd-rom'er på systemet og du kan tilegne bokstav til de partisjonene somikke har det.

Hjelper dette?

Lenke til kommentar

da KAN det være at at hjelper å ta ut disken, sette den i en 2000/XP maskin og boote med diskettene til partition magic. Det er egentlig det jeg har av forslag så langt. Bortsett fra å ta backup da, men det er kanskje litt sent å si nå....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...