Ceaucescu Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Tenkte jeg skulle invistere i vannkjøling til PCen min. Problemet er at jeg har aldri vært borti dette før. Kunne derfor trengt litt hjelp til å sette opp et oppsett. Komponentene i PCen: AMD Athlon 64 FX-51 ASUS SK8N nForce3 Pro 1GB ECC DDR SDRAM PC-3200 ATI Sapphire Radeon 9800 XT 256 MB 160GB SATA 7200rpm m/ 8MB Cache x2 Sound Blaster Audigy 2 7.1 Jeg vet ikke om dette spiller noen rolle, men jeg har dette kabinettet Legg gjerne ved en link til anbefalt(e) produkter som passer for mitt oppsett, men det er ingen nødvendighet. Takk. Lenke til kommentar
razer Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Fra Netconnection.no: DangerDen Maze RBX Athlon FX 795,- DangerDen Z-Chip chipsettblokk 425,- DangerDen ATI 9X00 vannblokk 495,- Hydor L20 II pumpe 205,- NC Bay reservoir 355,- 3 Meter Tygon R-3603 1/2" slange 450,- En Blackice radiator (alt etter hva du har plass til) 2x 120 mm Papst vifter 370,- 3065 + radiator Siden du driter penger fra før kan vel dette kanskje passe Visst ikke er Waterchill et bra alternativ! Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Fett system du har! Trengs bare 2 raptorer i Raid0 til os disk så er du i boks Fint oppsett over, men skift ut pumpen til en eheim 1048 eventuelt 1250. En dobbel radiator er også å foretrekke. Lenke til kommentar
razer Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Fett system du har! Trengs bare 2 raptorer i Raid0 til os disk så er du i boks Fint oppsett over, men skift ut pumpen til en eheim 1048 eventuelt 1250. En dobbel radiator er også å foretrekke. Angående pumpen, ja, det hadde vel blitt bedre med en 1048, men tenkte jeg skulle ta alt fra netconnection! Kjøp dyreste raddisn så er du sikra Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Hehe, driter ikke penger, men har spart lenge for å få det systemet jeg har. Tusen takk for svar. Bestiller i løpet av uka tenker jeg. Om det ikke er noen som har innvendinger? Endret 7. mars 2004 av Zaeira Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Tja, så god radiator som mulig. Ved overklokking genrerer FX-51'en usannsynlig mange watt. Lenke til kommentar
razer Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Pass på at du får alt i rett dimensjon, altså 1/2" i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Tror ikke jeg har har plass til 2x 120 mm Papst vifter. Er det veldig nødvendig med de viftene? Et annet spørsmål jeg lurer på er om visst jeg eventuellt skulle velge WaterChill, vil dette da passe til komponentene mine? Tenker da på WaterChill KT12-L30 CPU/VGA/Chipset power kit. Eneste informasjonen jeg fikk fra Netconnection var: "Per dags dato støtter WC både AMD OG PIV, samt de fleste kjente skjermkort". Endret 7. mars 2004 av Zaeira Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) AMD Athlon 64 FX-51 Slaaad! Tror ikke jeg har har plass til 2x 120 mm Papst vifter. Er det veldig nødvendig med de viftene? Ja, hvis du ikke vil ha det like varmt som med boksed kjøleren. Endret 7. mars 2004 av Nitromarsjipan Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Er det vanskelig å modifisere kabinettet for vannkjøling? Lenke til kommentar
Smukken Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Siklet veldig lenge på samme kabinett - men det er for lite til å montere vannkjøling i. I hvertfall med dobbel radiator. Kan sikkert gå med en radiator men anbefales ikke. Har akkurat anskaffet highend vannkjøling selv og jeg kjøpte bigtower (like greit) Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Hva med denne vannkjølingen? Vil det få plass i kabinettet mitt? Endret 7. mars 2004 av Zaeira Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 er jo stadig dobbelraddis...men ideelt sett er det bedre enn øverst (i forhold til prisen) Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Ja, sant det, men ikke visst jeg ikke vil få plass i selve kabinettet. Lenke til kommentar
Smukken Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Jeg ville ikke kjøpt det kitet - og gjorde det heller ikke. Til den prisen er det mye annet bedre å få kjøpt. Prøv å ha radiatoren nede evt. eksternt. Det er ikke optimalt å ha den i toppen, selv om mange gjør dette. Husk at CPUen du skal kjøpe utvikler mye varme (spesielt hvis du skal klokke) Jeg har en vanntemp på 36' IDLE/40' LOAD @vcore 1.90 noe som er meget bra. Lenke til kommentar
Hybrid_g33k Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Plass kan vel lages, hva med å lage hull i bunnen til radiatoren og sette et par føtter/spikes under kabinettet så det kommer opp ifra bakken litt? Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Har rimelig med plass på bunn av kabinettet mitt. Noen som har mål på radiatoren? Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Når du har ett så dyrt oppsett så hadde jeg rådd på meg ett bedre kabinett også,i ett Lian Li PC75 så har du plass til ALT av vannkjøling uten problemer! Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Kjøp av nytt kabinett er neppe en løsning for meg. Der jeg er godt fornøyd med dette. Noen som vet sikkert at vannkjølingen ikke vil passe i kabinettet mitt? Lenke til kommentar
Hybrid_g33k Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hvis du er villig til å modde kabinettet så kan jeg umulig tro at du ikke vil få plass. Radiator kan jo også festes i en sidedør? Er det ikke plass, så lager du plass. Du kan jo til og med feste radiator/vifter på utsiden av toweret. Enda bedre, dra vannslanger gjennom veggen og ha radiator med kraftige vifter i annet rom...fjerning av støy og høy ytelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå