DesertGlow Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 De fleste har vel fått med seg dette 1 TB-kabinettet fra LaCie: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16201 Er det noen som vet om noen som selger noen lignende harddisk-kabinetter med FW/USB-tilkobling, med plass til flere disker, UTEN selve diskene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871293487 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=MAP-502F Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=MAP-502F Nærme, men ikke helt hva jeg er på utkikk etter. Dette ser ut til å være for CD-enheter. Det blir litt feil. Merklig at ingen lager skikkelige eksterne HDD-kabinetter Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Vel du kan jo bare lage en selv, jeg holder på med min HD kabbis. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Vel du kan jo bare lage en selv, jeg holder på med min HD kabbis. Spennende tanke. Problemet er å finne en god måte å få en overgang fra IDE til USB2/FW på. Har du noen idéer er det bare å fyre løs! Trenger vel også en noe sær måte å sparke i gang strømforsyningen på, men det ordner seg vel på en eller annen måte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871293487 Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Det blir litt feil. Det är ju samma det, tar bara lite större plats. Anders Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Jepp bare å kjøpe noen drevrammer. Alternativt kan man sikkert rappe innmaten og så mekke en kasse selv om man vil ha den litt mindre. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Kan du ikke seriekoble flere evt? Litt nødløsning, men det kan fungere greit, iallefall om du bare skal bruke de til lagring Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Kan du ikke seriekoble flere evt? Litt nødløsning, men det kan fungere greit, iallefall om du bare skal bruke de til lagring En mulighet er å ta innmaten til et eksternt USB-kabinett, feste diskene i et eget kabinett, plugge de i en USB2-hub og koble denne til PC. Dette blir dog en svært dyr løsning i forhold til å bare ha selve overgangen. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) Jeg fant ikke noe USB/FW løsning så jeg har en HD kabbis som inneholder 8 HD, med egen PSU, og S-ata ledninger fra maskinen til kabiset. Ulempen er at det er bare 1 m kabel, leg snurret bare ledningene sammen med teip, så den er ikke tykk. Men jeg vet at det finnes s-ata skjøteledninger, men har ikke funnet det til nå. Jeg har 2x4s-ata PCI kort. Funker for meg. Endret 9. mars 2004 av Macfan Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Jeg fant ikke noe USB/FW løsning så jeg har en HD kabbis som inneholder 8 HD, med egen PSU, og S-ata ledninger fra maskinen til kabiset. Ulempen er at det er bare 1 m kabel, leg snurret bare ledningene sammen med teip, så den er ikke tykk. Men jeg vet at det finnes s-ata skjøteledninger, men har ikke funnet det til nå. Jeg har 2x4s-ata PCI kort. Funker for meg. Det er definitivt ikke en løsning jeg kan leve med. Forstår rett og slett ikke at ingen produsenter har sett på dette som et marked Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå