Gå til innhold

S-Ata problem med NForce2 og WD200gb disk

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe med følgende:

Har nylig installert en Western Digital 200mb S-Ata disk på et MSI K7n2-delta hovedkort (resten av utstyr er Athlon2800XP barton prosessor, 1 Gb pc2700 ddr-ram, 2 ide-disker (WD80 og WD120 Gb), samt Nec dvd-brenner og Plextor cd-brenner).

Er nybegynner på dette med RAID og S-ATA, men forstår det sånn at jeg må ha raid drivere installert for å få dette til å funke?

Uansett, har installert raid og s-ata drivere som jeg lastet ned fra MSI, men har problem med at s-ata disken "forsvinner" fra maskinen.

Noen ganger får jeg følgende feilmelding:

---------

WINDOWS FORSINKET SKRIVING MISLYKTES

Windows kan ikke lagre alle dataene for filen G:\$Mft.

Dataene har gått tapt. Denne feilen kan skyldes en feil på maskinvaren eller nettverkstilkoblingen. Prøv å lagre filen et annet sted.

----------

S-ATA disken er altså G:\ (har 2 ide-disketter som er partisjonert til C, D, E, F), men hva slags fil er $Mft som et eller annet program prøver å skrive til disken?

Jeg skal bruke denne S-ATA disken kun til lagring av videofiler fra DV-kamera (AVI og MPG), og har ingen systemfiler på den, så jeg skjønner ikke hva som skal skrives til disken.

Når dette skjer, så er det plutselig ingen filer på disken hvis jeg prøver å åpne den i utforsker.

I tillegg fryser maskinen jevnlig - dette kan vare alt fra 10 sekund til 2-3 minutt) - og kan deretter fungere en liten stund før alt fryser på nytt. Dette kan skje midt i et spill eller hva jeg enn holder på med. Etter en stund låser maskinen seg totalt

og når jeg da må reset'e eller slå av strømmen for å starte på nytt, så kommer 'promise fasttrak 376 raid controller' (tror det var det den heter) opp med beskjed om at den ikke finner noen disk, og at bios ikke er installert.

Etter å ha startet maskinen på nytt 1 eller 2 ganger, så dukker plutselig disken opp igjen !!??

Dette er helt sykt og vanvittig frustrerende.

Før jeg installerte denne S-ATA disken så fungerte det meste bra.

Har jeg gjort noe galt under installeringen av disken? Må jeg installere raid drivere når jeg kun skal ha denne disken som et lager for store video-filer?

Så i S-ATA GUIDEN her på Hardware.no at man ikke trenger raid for å installere s-ata disk, men hvordan gjør man dette?

Kan også informere om at disken er installert som 'dynamisk disk' og står som enkelt volum i diskbehandling i Windows XP.

Please hjelp meg før jeg blir gal av dette.... :cry::scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...