Taita Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Jeg har ovennevnte HK og lurer litt på hva som er "normal" temp på chipsettribba. Det er ikke vifte normalt på ribba(fra fabrikk) og jeg synes min er litt varm. Kjører med åpent kabinett og med sensor på ribba ser jeg at det akkurat nå har 54,9 grader. Synes dette er litt høyt uten, at jeg egentlig vet? Er det noen som har anelse om hva normalttempen er på chipsett? Kan jo alltids sette ei ribbe men liker ikke vifter.. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Sikker på at ikke sensorene har byttet plass i programmet du måler? Den temperaturen er mer sannsynlig for CPU. Chipset pleier vel å ligge på 22-30C normalt hvis jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
Taita Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Nope her er det snakk om ekstern sensor som jeg har koblet rett på ribba til chipsettet. En slik tynn en som man kan bruke under cpu, som jeg har stukket inn på ribba til chipsettet. Lenke til kommentar
Lurre Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 nei det skall ikke være noen vifte på fra produsenten. Har det samme kortet og min ligger fin på 25-30 grader uten kabinettvifter. Synes den tempen var litt høy jeg. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 det er fordi du sikkert har sett på casetempen istedet for chipsett. det finnes ingen sensor for NB i hovedkort, kun CPU og system (case) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå