Zvinx Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Hallo hallo..! Jeg tror jeg har den kjipeste skjermen i mils omkrets..! Den vil rett og slett ikke på død og liv høyere en 60Hz på noen oppløsning..! Uansett hvordan jeg prøver det...! Jeg har prøvd div i kontrollpanelt til grafikk-kortet/skermen uten hell. Har også prøvd div programm, for eks Riva Tuner...! Ingen hell med det heller. Skjermen skal søtte opp til 100Hz på for eks 1204x768 men er som sagt låst på 60Hz.. Jeg vet jeg trenger ny skjerm, men det er enda en stund til jeg har råd... Kjenner at øyene "tærer" etter hefti FPS spill lenge...! noen som har forslag til og "unlocke" min "magiske " skjerm..?! Endret 7. mars 2004 av Zvinx Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Hallo hallo..! Jeg tror jeg har den kjipeste skjermen i mils omkrets..! Den vil rett og slett ikke på død og liv høyere en 60Hz på noen oppløsning..! Uansett hvordan jeg prøver det...! Jeg har prøvd div i kontrollpanelt til grafikk-kortet/skermen uten hell. Har også prøvd div programm, for eks Riva Tuner...! Ingen hell med det heller. Skjermen skal søtte opp til 100Hz på for eks 1204x768 men er som sagt låst på 60Hz.. Jeg vet jeg trenger ny skjerm, men det er enda en stund til jeg har råd... Kjenner at øyene "tærer" etter hefti FPS spill lenge...! noen som har forslag til og "unlocke" min "magiske " skjerm..?! Du bruker drivern som skjermprodusenten har laget, og ikke Windows standard PnP driver? Har du gått igjennom instillingene på skjermen (via knappene på selve monitoren) og sett at du ikke har låst noe der? Høres veldig rart ut at du ikke kan endre Hz instillingen på en crt. Du har vel ikke knukket skjermkablen din, så den har blitt skadet og ikke sender all info som skjermen skal ha? (Far fetched, but still) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Prøv å trykk vekk krysset i boksen "ikke vis innstillinger som skjermen ikke klarer" eller hva det nå står, i samme dialogboks som du vanligvis stiller hz. Får du opp flere valg nå? Kan visstnok skade skjermen å bruke hz som skjermen ikke støtter, men burde ikke være noe problem når skjermen skal støtte høyere hz. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Hadde det samme problemet selv. Du burde ha skjermkortdriverne fra produsenten innstallert som Mr.Garibaldi også skrev. (ikke nødvendigvis, men med de orginale driverne burde det 100% funke, hvis ikke er det noe galt med skjermen. Det finnes alternative drivere som fks. Omega driverne til ATI.) Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Hadde det samme problemet selv. Du burde ha skjermkortdriverne fra produsenten innstallert som Mr.Garibaldi også skrev. (ikke nødvendigvis, men med de orginale driverne burde det 100% funke, hvis ikke er det noe galt med skjermen. Det finnes alternative drivere som fks. Omega driverne til ATI.) Omega er skjermKORT drivere, ikke SKJERM-drivere Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 ja, skrev jeg noe annet? Skjermkortdriverne kan ha noe å si på hva skjermen din kan yte. I hvertfall måtte jeg ha skjermkortdrivere for å sette opp til 85 hz.. Lenke til kommentar
Zvinx Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Hmm, neida hr ikke låst noe på skjermen....! Brukte Omega før, men gikk over til Catalyst, men jeg har som sagt prøvd og "rotte" litt i innstilingene til skjerm-kortet. Btw: Kan ikke overstye skjermen derfra slik som man kan med nVIDIA drivere, prøvde som sagt og overstyrre med Riva Tuner. Og nei, skjerm-kabelen er ikke knukket.....!:-p EDIT: noen sa noe om drivere til skjermen, men den er så gammel at jeg har gitt opp og finne drivere, kjempe flott hvis noen greier:-D Det er en skjerm fra: MAG innovision, model: XJ707 Endret 8. mars 2004 av Zvinx Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 EDIT: noen sa noe om drivere til skjermen, men den er så gammel at jeg har gitt opp og finne drivere, kjempe flott hvis noen greier:-D Det er en skjerm fra: MAG innovision, model: XJ707 Første som kom opp på google http://list.driverguide.com/list/company621/page9/ Vil tro at det er det du er ute etter. Lenke til kommentar
Zvinx Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Tja, nå funker det...! Fant drivere...! ... Takker for alle svar:-D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå