Gå til innhold

Forskjell på Memory Stick typer?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny minnebrikke av typen Memory Stick til dig kameraet mitt.

Men hva skal jeg velge?? Det finnes jo tre forskjellige typer; den vanlige, pro og duo.. Hva er forskjellen på disse?? :dontgetit:

Endret av V3N0M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt den vanlige til nå, men jeg tenkte kanskje pro eller duo var bedre..

Jeg lurte egentlig på hva som var forskjellen, ikke hva jeg trengte.

Endret av V3N0M
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Memorystick DUO: Den lille typen som brukes i f.eks mobiltelefoner fra SonyEricsson og noen mp3 spillere.

Memorystick PRO: Kommer i den vanlige størrelsen, men har støtte for op til 1 GB mener jeg å huske. Men skal du nytte denne typen så må kamera ditt ha støtte for PRO briker. De fleste nye har det. Jeg kjøpte ett videokamera for 1 år siden (DCR-IP220) men det har ikke støtte for pro kort.

Memorystick: Dette er den vanlige typen som passer til de fleste Sony kameraer. Denne har støtte til opptil 128MB (256MB med switch bryter). Det er denne typen folk flest velger.

Jeg mener også at alle de nevnte kortene her kommer i en Magoq gate utgave, men det har ikke noe å si på bruken etter hva jeg har hørt. Jeg har selv brukt vanlig duo utgave og magiq gate duo utgave, og merket ikke noe forskjell. Forskjellen er vist noe med kopisperre eller noe. Det er sikkert noen her som kan hjelpe deg med den biten.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...