Gå til innhold

Hvilken prosessor skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Har bestilt dell inspiron 8600, men er usikker på hvilke prosessor jeg skal ta. Har bestilt med intel pentium M 1,7 Mhz. Den skal Dell ha +2232,- kroner for, i forhold til standardoppsett. Har lurt litt på å gå ned til Pentium M 1,5 Mhz, men er usikker på hvordan ytelsen er på denne. Sparer godt over tusenlappen på det, men har jo lyst på mest mulig guff da :yes:

 

Håper på noen raske og gode råd, da jeg må bestemme meg fort :scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bondefangeri... Bruk standard :thumbup:

Betale Dell ha +2232,- kroner for 0,2-0,5 MHz er det sykeste jeg har hørt på lenge...

Du merker ikke forskjell annet enn på lommeboka, batteriet og tempen.. :green:

Edit: Det må da vere GHz det er snakk om, men alikevel... uff...

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Jump down to 1.6Ghz, you won't be able to tell the differnce, without benchmarking. Get a 60gb 7200rpm harddisk instead - it will boost your performance so much more. Consider getting a b/g wireless card also, if you haven't already.

512->1024mb ram won't do much difference either, better to save the money, and upgrade if you find yourself needing it.

Endret av akerman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jump down to 1.6Ghz, you won't be able to tell the differnce, without benchmarking. Get a 60gb 7200rpm harddisk instead - it will boost your performance so much more. Consider getting a b/g wireless card also, if you haven't already.

512->1024mb ram won't do much difference either, better to save the money, and upgrade if you find yourself needing it.

Jeg kan si at du vil føle 1024 ram mye mer enn 7200 rpm i forhold til 5400 på harddisk. Gå for en 1.5 GHz prosessor og spar penger på det.

Lenke til kommentar
Tja, eller en 5400 og 80gig eksempel? Mye ram og stor harddisk? Vanskelig å bytte ut på en bærbar senere, og sterk prosessor er vel mindre verdt uten å ha mye minne...

Harddisk er da ikke vanskelig å bytte i etterkant!! Såfremt du ikke har en IBM fra 80-tallet :p

Lenke til kommentar

Takker for mange gode tips :D

 

Men har sjekket litt mer hos Dell, og fant ut at jeg kunne få med en 15.4" WSXGA 1680x1050, og likevel få maskinen 1000,- kroner billigere :wow:

DELL er rar, gikk inn i via anbefalte systemer, og fikk en mye billigere pris. Men nå gjelder det å få fatt i DELL, de har allerede sendt meg mail om at beløpet er reservert på kredittkortet, så det haster litt :scared:

Lenke til kommentar

Jeg ville iallefall ikke betalt mye ekstra for en kraftigere prosessor, det finnes ikke skjermkort til bærbar som er bra nok uansett...

 

Men det jeg tenkte å si, var at jeg har hørt at Dell sin RAM er ganske dyr. Så bruk heller pengene på en raskere og større disk (noe som vil merkes), og oppgrader med mer ram fra komplett eller liknende hvis du merker behovet for det...

Lenke til kommentar
Jeg ville iallefall ikke betalt mye ekstra for en kraftigere prosessor, det finnes ikke skjermkort til bærbar som er bra nok uansett...

 

Men det jeg tenkte å si, var at jeg har hørt at Dell sin RAM er ganske dyr. Så bruk heller pengene på en raskere og større disk (noe som vil merkes), og oppgrader med mer ram fra komplett eller liknende hvis du merker behovet for det...

er ikke Mobility radeon 9600 og 9700 bra nok?

Endret av Ravenlord
Lenke til kommentar
Vil bare gjenta det en gang til, pass på å ta utgangspunkt i Multimedia versjonen.

 

Jeg kjøpte 1.7Ghz, hvorfor? Må ha det, bare må ha det ;)

jeg hadde ikke noe valg, 1.7m var standard på dell mult 8600 når jeg kjøpte.

men merker ikke den helt store forskjellen enda fra min forrige 1.4 m

Lenke til kommentar
Jump down to 1.6Ghz, you won't be able to tell the differnce, without benchmarking. Get a 60gb 7200rpm harddisk instead - it will boost your performance so much more. Consider getting a b/g wireless card also, if you haven't already.

512->1024mb ram won't do much difference either, better to save the money, and upgrade if you find yourself needing it.

Jeg kan si at du vil føle 1024 ram mye mer enn 7200 rpm i forhold til 5400 på harddisk. Gå for en 1.5 GHz prosessor og spar penger på det.

I don't think so :)

512->1024 will not be noticeable for the majority of users.. only for people who do a lot of video-editing and such.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...