Explorer Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Jeg har en DVD brenner (NEC ND1300A) som brukes til å brenne videoer fra programmet "Pinnacle Studio 8". Programet brukes til å redigere DV video. Når jeg da skulle brenne dette tok det veldig lang tid (ca 1 døgn med "rendering" og lang tid med oppretting av filsystemet). Og når dette var ferdig skulle det brennes. Brenningen gikk smertefritt. Når filmen skulle spilles av på DVD spillerern i stuen (Samsung DVD-E335) hakket filmen. Det hakket ikke tilfeldig men i "takt" (ca 3 sek, hakk, 3 sek, hakk...). Hardwaren på maskinen er: Gigabyte GA-6VX7-4X hovedkort Intel Pentium III 733 MHz 640 MB SD-RAM PC 133 ATi Rage 128 Pro Sound Blaster PCI 128 Pinnacle DV kort Pinnacle Analogt redigeringskort Hvis det har noe å si så er platene som ble brukt av typen "Sony DPR-120VD", DVD+R. Er det noen som vet hva som er grunnen til hakkingen og hva som er mulig å gjøre med det? Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Er det ingen som vet hva som er feilen? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Vil anbefale deg å ta en titt innom videoredigering under kategorien digitale bilder , foto og video der dette problemet har vært oppe flere ganger. Årsaken til hakking kan blant annet være at renderingen "forstyrres" av at maskina jobber med andre oppgaver samtidig. Ellers var det ufattelig lang tid du bruker på rendering. Jeg bruker selv Studio 8 på følgende maskinvare: Asus P4P800 deluxe, P4 2,6 GHz PC800, 2x512 MB TwinMOS PC3200, Seagate Barracuda 160GB S-ATA, NEC ND 1300 A, Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO, og brukte så vidt jeg husker fra sist gang ca. 1,5 time på 4,5 GB. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 1.5 time var kjapt, men du har jo en kraftig maskin. Har en AMD 1800 og 512MB RAM, bruker 6 - 8 timer i Studio 8. Vil tro at dine 1GB RAM er den vesentligste fordelen. Lenke til kommentar
ViperGTS Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Prøv å brenne med lavere hastighet. Det hjelp for min del. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Hakker filmen når du spiller den i pc'en? Eventuelt, hakker filene du har produsert når du spiller dem fra harddisk? Edit: Hvis den ikke hakker i disse tilfellene, ville jeg prøvd ViperGTS sitt råd. Hvis ikke det hjelper - prøv en annen dvdspiller (standalone). Endret 8. mars 2004 av Falconer Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 1.5 time var kjapt, men du har jo en kraftig maskin. Har en AMD 1800 og 512MB RAM, bruker 6 - 8 timer i Studio 8. Vil tro at dine 1GB RAM er den vesentligste fordelen. Jeg prøvde en gang med bare den ene minnebrikka, men gav opp å vente etter noen timer. Ville ihvertfall ikke nøyd meg med mindre enn 2x512 RAM til videoredigering Litt usikker på hvor mye HT noe å si for sånne oppgaver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå