Gå til innhold

Cpu problemer

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører BIOSen på riktige settings og har ikke overklokka, stopper pcen helt opp og jeg må reboote. Når jeg rebooter kommer det opp at jeg må sette riktige settings på CPUen for å kunne boote. Jeg stiller ned FSB'n til 100. Nå sviver pcen fint, men nå tror den jeg har AMD Athlon 1500+ istedenfor Athlon XP 2700+! Hva kan være problemet tror dere? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er CPU'en din "unlocked", slik at det er mulig å stille multiplier? Isåfall må du sjekke at multiplier står korrekt ihht. din FSB, slik at CPU hastigheten blir korrekt.

Jeg er jo en ihuga Intel- fyr - og der er alltid multiplier låst, så jeg vet ikke om AMD'en din er unlocked.........

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

På mange hovedkort finnes det en manuell jumper/dipswitch for å sette fsb til 200. Var plaget med denne på mitt gammle gigabyte ga-7nnxp da den ikke var lodded skikkelig fast fra fabrikken. Sjekk om den står skikkelig fast og at den er satt til rett hastighet.

Lenke til kommentar

Jeg har stillt alt inn riktig, satt kjøleribba på riktig og har heller ikke overklokka før.. men CPU'n min er unlocked så det går ann å stille multiplier'n riktig..

Jeg har ASUS A7N8X Gold Deluxe, er det en sånn manuell jumper/dipswitch der?

I tilfelle, hvor sitter den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...