Gå til innhold

Sony TRV-80 til 8995 hos Lefdal

Anbefalte innlegg

Fikk Lefdals tilbudsavis med Aftenposten i dag. Sony TRV-80 til 8995 hos Lefdal er 2000 kr under billigste i prisguiden.

Finnes det noe bedre videokamera til 9000 kr?

Er det en spennende oppfølger til TRV-80 på gang siden de dumper prisen så mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
man kan alltids vente på noe nytt og bedre, trv80 er og blir et veldig bra kamera- og spesielt til den prisen!

Unnskyld pirkingen men kameraet blir vel ikke bedre fordi prisen er satt ned.

Men at det er bra kjøp er det vel ikke tvil om.

Royrogers

Lenke til kommentar
man kan alltids vente på noe nytt og bedre, trv80 er og blir et veldig bra kamera- og spesielt til den prisen!

Royrogers

så om et bra kamera til 12000 plustelig faller 3000 i pris så er det ikke blitt bedre? alt må jo ses i forhold til pris, og til den prisen så finnes det knapt noe bedre.

Lenke til kommentar

Royrogers

så om et bra kamera til 12000 plustelig faller 3000 i pris så er det ikke blitt bedre? alt må jo ses i forhold til pris, og til den prisen så finnes det knapt noe bedre.

Det er jeg ikke enig i.

Du kan gjøre et bedre kjøp, men kamera blir ikke bedre av den grunn.

Hvis du har sett av 10000 kr. til et DV kamera, så får du et bedre kamera for pengene. Eks TRV-80 hvis det er på tilbud. :no:

Men hvis du har bestemt deg for at det kamera du skal kjøpe skal ha visse krav, men du kjøper et annet fordi det er billigere har du ikkje fått det det virkelig vil

PS: Det dummeste jeg ser er at de har med i testene hva kamera koster.

Royrogers

Lenke til kommentar
[PS: Det dummeste jeg ser er at de har med i testene hva kamera koster.

Alt du skrev fram til dette var fornuftig, men så......

Pris gir jo en indikasjon på om kameraet er interessant å tas i betraktning/nærmere øyensyn. Er man ihuga kameraentusiast som leser alle tester, uansett om kameraet er oppnåelig eller ikke, da kan jeg til en viss grad forstå utsagnet.

Men det er jo lov å ha en mening.......

Lenke til kommentar
PS: Det dummeste jeg ser er at de har med i testene hva kamera koster.

Det er da ikke dumt...? Folk flest har ikke ubegrenset med penger når de skal kjøpe nytt leketøy.

Enig i dette, men du må jo være enig at det er det samme kameraet det er snakk

om sjølv om det koster 3000 eller 10000.

Men du gjør et bedre kjøp når du kjøper det for 3000

Royrogers

Lenke til kommentar

RoyRogers:

Anbefaler du å kjøpe TRV80 nå eller vente på nyheter som kommer innen samme klasse ? Føler at TRV80 er relativt 'gammelt', vil det by på noe problem på noen måte ? Kjøper man noe nytt i samme klasse må man vel betale en god del mer en god stund.

Lenke til kommentar
RoyRogers:

Anbefaler du å kjøpe TRV80 nå eller vente på nyheter som kommer innen samme klasse ? Føler at TRV80 er relativt 'gammelt', vil det by på noe problem på noen måte ? Kjøper man noe nytt i samme klasse må man vel betale en god del mer en god stund.

JEG ville ikke kjøpt kameraet. Og nå skal jeg forklare hvorfor du ikke alltid skal se på pris.

Dei som kjøper kamera i denne priklassen, bruker det for det meste til familie eller hobby bruk. Og da må ein spørre seg sjølv, hvor kommer jeg til å filme.

Og da blir det masse utendørs filming om sommereren, mens fra høsten av (sep) så blir det en del filming innendørs. (gebursdager, skoleavsluninger,Jul, Handballkamper...........)

Hvis du leser testene som er gjort av TRV-80, er det en av de dårligste kameraene til å filme i dempet belysning. Og med dempet belysning mener jeg innendørs i en stue tidlig på høsten med alle lysene på.

http://www.camcorderinfo.com/content/sony-...rder-review.htm

De som filmer mye sier at det er bare å kjøpe video lampe eller lys. Men hvis du sette på en lampe og skal filme så blir de som ikke er vant til dette helt rolige og apatiske. Dette med ekstra lys er kun for de som skal lage en film, til et prosjekt eller lignende.

Jeg kjenner mange som har kjøpt kamera, og som kun filmer mellom mai og august fordi dei irriterer seg så på den dårlige kvaliteten innendørs at de lar være å filme.

På TRV-80 så ser du knapt fargene når du filmer innendørs.

Og jeg er 100% sikker på at det er ikke uten grunn at kameraet er så billig.

Og da er konklusjonen:

Ja du har kjøpt et billig kamera, men du filmer mye mindre og irriterer deg på kvaliteten.

En annen ting er også at mange nye kameraer er billigere og bedre en TRV-80. Prisene har falt en god del i det siste.

Sony kommer med et kamera DCR-HC85 i April der de har øket CCD brikken til

1/3.6". Dette blir spennende å se om det blir bra.

Canon kommer også med tre nye kameraer i April som ser spennende ut.

Alle overnevnte nye kameraene kommer til å koste under 10000

Royrogers

Lenke til kommentar

Skulle bare nevne noe så simpelt som at "man får det man betaler for" så om kameraet er bedre eller ikke kommer jo an på om man tar det i betraktning prisen eller ikke. Altså en banal diskusjon :)

trv70/80 er jo vanvittig bra i dempet belysning da! Men enig i at det nye Sony-kameraet der (HC85) ser spennende ut! Håper det kommer til Norge da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...