Lond Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Har en AMD XP2400+ prosessor, og vil prøve å få den litt kaldere. Har en Glacialtech Igloo 2320-vifte påmontert. Hvordan kan jeg skifte hastighet/rpm på denne vifta, det er ikke en kontroll som går ut en ledning, slik det gjør med systemvifta, men det er en ledning som går inn i hovedkortet. Kan jeg skifte denne hastigheten? Cpu-vifta går nå på 3300rpm og har en temp på 38'C. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Tviler på at det går, men du kan jo prøve SpeedFan , og se om den virker. Mvh Meg. Lenke til kommentar
skywalk_ Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 ja, tviler på at det er noe spesilet å gjør med den vifta ja....heller bytt ut vifta da...det finnes mange bra'e vifte på markede.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Tviler på at det går, men du kan jo prøve SpeedFan , og se om den virker. Mvh Meg. Jo, det virker fint det.. Bruker Speedfan på alle de PC'ene som har Bios som støtter dette..dvs. de aller fleste relativt nyere HK.. Faktisk vil jeg påstå at Speedfan er "bedre" en MSI's egen PCAlert eller AOpens' SiltentTek.. Jeg har HK fra både MSI og Aopen... Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Enklere, bedre og sikrere å sette på en annen vifte til 85 kroner.... Arctic 80mm Lenke til kommentar
Lond Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Tviler på at det går, men du kan jo prøve SpeedFan , og se om den virker. Mvh Meg. Jo, det virker fint det.. Bruker Speedfan på alle de PC'ene som har Bios som støtter dette..dvs. de aller fleste relativt nyere HK.. Faktisk vil jeg påstå at Speedfan er "bedre" en MSI's egen PCAlert eller AOpens' SiltentTek.. Jeg har HK fra både MSI og Aopen... Har PcAlert til mitt KT400 Ultra jeg også, og den viser bare to av mine tre vifter. Skal prøve Speedfan. Finner Speedfan viftene selv? Lenke til kommentar
Lond Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Så dere mener at den vifta jeg har nå er møkk? Kjører prosessoren @ 2120 MHz, med en temp på 37'C nå, og det vil jeg si er ok? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Viften er helt grei den, men du kan ikke endre hastigheten på den. Edit: Du kan skifte hastighet, men det innebærer modding av selve viften, noe som ikke er anbefalt, da den kan stoppe om arbeidet ikke er skikkelig gjort. Endret 7. mars 2004 av Goophy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå