Gå til innhold

DVD

Anbefalte innlegg

jeg har enderlig greid å kjøpe meg en DVD brenner og vill gjerne lage sikkerhets kopier av dvd filmene jeg har.

er dette loverlig?

hvis det er loverlig hva slags program kan jeg bruke for å lage disse kopiene?

mvh

laibach

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge det er dine egne filmer du kopierer er det lovlig. Kopierer du leiefilmer bryter du loven. Det er snakk om hvem som har rettighetene til filmen du kopierer.

Når det gjelder programmer regner jeg med du fikk nero, eller annet brenneprogram med når du kjøpte brenneren din. I tillegg bør du ha et program som leser av kildedisken, som f.eks dvdshrink. Dette er et gratisprogram du laster ned fra nettet. Programmet krymper filene så de får plass på en disk(4.7GB). Deretter brenner du disse inn på en blank disk ved hjelp av f.eks Nero.

Veldig enkelt! ;)

Lenke til kommentar

Jeg driver selv å tar backup av filmene mine,

bruker dvdshrink og nero 6.. genialt..

har noen dvdfilmer som dvdplata er ødelagt på (ikke lesbar og masse sprekker og plastfliser som er falt av), Siden jeg da eier filmen, så har jeg bare leid filmen og brent denne. Regner med at dette er lovlig, siden jeg har orginal filmen selv med kvittering.. Hvis dette ikke stemmer, si ifra her så fort som mulig..

Lenke til kommentar

har noen dvdfilmer som dvdplata er ødelagt på (ikke lesbar og masse sprekker og plastfliser som er falt av), Siden jeg da eier filmen, så har jeg bare leid filmen og brent denne. Regner med at dette er lovlig, siden jeg har orginal filmen selv med kvittering.. Hvis dette ikke stemmer, si ifra her så fort som mulig..

Du er nok på litt tynn is der... Du har kun lov til å brenne DIN film! Går du i sjappa og leier andre sine filmer bryter du loven om opphavsrett....

Lenke til kommentar

har nero 5, fungerer det med det også?

Lenke til kommentar

har nero 5, fungerer det med det også?

Funker fint! :yes:

Lenke til kommentar

Du er nok på litt tynn is der... Du har kun lov til å brenne DIN film! Går du i sjappa og leier andre sine filmer bryter du loven om opphavsrett....

Ok..... takk for svar... ... .. Tror reglene er litt tynnslitt her selv, for jeg kan jo bevise at jeg "eier" filmen orginalt siden har orginal film og kvittering.

Da kan motparten ikke bevise at jeg har tatt backup av deres film..

Men, vil være på den sikre siden. Prøver å ordne mine egne filmer selv da.

Hvis ikke dette går, så tar prøver jeg å ta kontakt med butikken jeg kjøpte hos..

Lenke til kommentar
Nero 5 takler ikke DVD-brennere så vidt jeg vet, ND1300 dukket ikke opp...

Så jeg vil si nei. Men fulgte det med dvd-brenneren din burde det jo fungere da. Mulig jeg roter.

Men jeg fikk det ikke til

det fulgte med DVD breneren ja, og det er det er en fungsjon som heter DVD.

Lenke til kommentar

Så jeg vil si nei. Men fulgte det med dvd-brenneren din burde det jo fungere da. Mulig jeg roter.

jo , nero 5 takler dvd brennere..

Fikk dette selv med min plextor dvd brenner, og det fungerer glimmrende.

oppgraderte fra nero 5 OEM til nero 6 fullversjon fra ahead

Lenke til kommentar

Ok, mulig jeg tar feil her da. Har selv 5.5 og den fungerer det i alle fall fint med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...