inaktiv000 Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Når man kjøper et høyttalersett (f.eks. 5.1), hvordan kobles det til PC/DVD-spiller? Har man lydkort med utgang for hver høyttaler, eller blir kanalene dekodet på et vis inni hovedenhet (eller noe sånt) til høyttalerene? Og kan man koble et slikt sett både til PCen og til DVD-spilleren? Er helt grønn på alt annet enn mitt gamle stereo lydkort Lenke til kommentar
zippy Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 sjekk denne linken , kansje den kan hjelpe deg http://uk.europe.creative.com/support/manuals/welcome.asp Lenke til kommentar
andm Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Avhenger av hvilke innganger forsterkeren har, men som oftest kan du bruke optisk kabel, koaksial kabel, eller phono-kabler til hver enkelt kanal. Å koble et suround-annlegg til DVD-spilleren gjøres på enklest måte ved å bruke en optisk kabel. Ved å bruke en optisk eller en koaksial kabel vil signalene fra DVD-spilleren dekodes i forsterkeren. Vil du helst bruke dekoderingsmulighetene i DVD-spilleren, må du bruke en enkelt kabel for hver kanal. For å ha utnytte av surround på pc-en må du ha et lydkort som støtter dette. Enklest her og er det å bruke en optisk kabel. Hva du skal/kan koble avhenger av hvilken dvd-spiller, lydkort og forsterker. Her gikk jeg ut i fra hvordan du kobler et hjemmekino-anlegg, siden jeg ikke er kjent med hvordan 5.1 høytaleranlegg for pc-er fungerer... Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 OK, takk Er det slik at man kan koble flere kilder på samme anlegget vanligvis, eller trenger man en egen boks for dette? Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Alle surround anlegg som man kobler inn i den analoge ingang, dvs 3,5 stereo jack har flere plugger. En (grønn ofte) plugg for front høytalere, en (svart ofte) for høytalerene bak, og en tredje farge (gul ofte?) for senter høytaler. Og får å gjøre det enklere så har lydkortet samme farge på inngangene....(unversal farger) Lenke til kommentar
andm Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Ovenfor er forklart på et slikt pc-anlegg. Hvilket type anlegg er det du har egentlig? Litt lettere å hjelpe deg da... Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hvis du skal koble til en hjemmekinoforsterker er koaks/optisk noe å foretrekke. Da slipper du unna med en kable og hjemmekinoforsterkeren dekoder surroundsignalet. Somregel er elektronikken en smule mer påkostet i hjemmekinoforsterkeren. Hvordan det hele fungerer med surround i spill er jeg ikke helt sikker på, mulig du må koble til ved bruk av en haug kabler for at det skal virke. Lenke til kommentar
andm Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Mange kabler ja... Også er det relativt få steder du får utbytte av surround. Noen spill har det vet jeg, men jeg tror da ikke en kan forvente hva som helst av surround-lyd fra spill heller... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Battlefield er genialt med surround Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå