Gå til innhold

Dell, not Dell?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenkte jeg skulle legge til et tips for de som skal kjøpe datamaskin, og da særlig dell. Istedenfor å se på internett og bestill i konfiguratoren der så ring og prut. Innenfor data har man også loven at man kan prute på alt. Ingenting er "dårlig gjort" når man kommer til å bruke rundt 15 000 kr på noe. Jeg kjøpte meg data for ca. 2 måneder siden. En Dell I8600(folk begynner vel å hate navnet, men for meg ble den billigst, med et skjermkort langt over alt annet(på tidspunket)og 7200rpm harddisken) Jeg ringte og spurte om jeg kunne få med i prisen, han sa han også hadde noen tilbud å tilby meg, litt fram og tilbake så hadde jeg fått en avtale som var flere tusen under internett pris(med online rabatter).

 

Er ikke telefon stemme nr.1 villig, så ring opp og prøv nr.2.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg tenkte jeg skulle legge til et tips for de som skal kjøpe datamaskin, og da særlig dell. Istedenfor å se på internett og bestill i konfiguratoren der så ring og prut. Innenfor data har man også loven at man kan prute på alt. Ingenting er "dårlig gjort" når man kommer til å bruke rundt 15 000 kr på noe. ....

Hei!

Jeg tok vel opp dette med online kontra personlig kontakt i et tidligere innlegg. For mitt vedkommende forgikk alt pr. e-mail pga. at jeg varslet fra om mine hørselproblemer og at jeg helst slapp telefonkontakt. Det gikk helt greitt, og med en personlig og hyggelig "atmosfære".

Maskina tok det nøyaktig en uke fra jeg bestilte til jeg fomla opp pappeskene hjemme. Men M60 er vel heller ingen maskin som massene ligger flate etter, så den var nok på lager. (M60 er en arbeidsstasjonmodell av Latitude) Var litt spent på det nye grafikkortet nVidia Quadro FX Go1000, men det fungerer utmerket. Også med 2 skjermer. Jeg bomma kanskje litt med skjermstørrelsen. Hadde nok vært bedre med en ren 15" skjerm til mitt formål. Men har funnet en måte å takle innstillnga på, slik at jeg kan bruke hele skjermflata og at en sirkel ser ut som sirkel og ikke en oval. Bruker et Logitec Cordless keyboard/mouse system. Har litt problem med at den av og til ikke er med under oppstart. Bruker en BenQ 991 som andreskjerm. Det er et hyggelig bekjentskap. Meget lyssterk og klar.

Men fortsatt ingen napp på mitt bluetoothspørsmål. Om det blir komplikasjoner mellom Bluetoothutstyret jeg bruker på bordmaskina, og en event. bluetoothinnstallasjon på laptoppen.

:no:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

:w00t:

Da er Dell M60 utprøvd! Litt skuffet over bredskjemstørrelsen. Ikke det beste for DAK/CAD.. Men med docking, 2 skjermer og en KVM-svitsj sitte jeg med 2 maksiner og 3 skjermer. Luxus, men funksjonabelt... og bortskjemt.

Har hatt noe trøbbel med bordmaskina. Og da har M60 vært god å ha.

Men en ting mangler jeg.: Et eksternt tastatur og mus som er egna for laptop i friluft (hytte og bil). Må nesten ha det når jeg ikke er kobla opp i hjemmet. Har noen peiling/anbefaling i den retning? . Mest kresen på musa (hvem er ikke det?) Må ha opptil flere knapper for programmering. Spes. innstilling for tegneprogrammet. :(

Lenke til kommentar
:w00t:

Da er Dell M60 utprøvd! Litt skuffet over bredskjemstørrelsen. Ikke det beste for DAK/CAD.. Men med docking, 2 skjermer og en KVM-svitsj sitte jeg med 2 maksiner og 3 skjermer. Luxus, men funksjonabelt... og bortskjemt.

Har hatt noe trøbbel med bordmaskina. Og da har M60 vært god å ha.

Men en ting mangler jeg.: Et eksternt tastatur og mus som er egna for laptop i friluft (hytte og bil). Må nesten ha det når jeg ikke er kobla opp i hjemmet. Har noen peiling/anbefaling i den retning? . Mest kresen på musa (hvem er ikke det?) Må ha opptil flere knapper for programmering. Spes. innstilling for tegneprogrammet. :(

Hva med et bluetooth sett? Logitech har to gode sett som begge inneholder MX900 musen, som er svært god. Jeg har dinovo settet og bruker den mot en Latitude D400 for øyeblikket, ingen problemer i det hele tatt.

 

DiNovo er noe dyrt og koster rundt 2000 kr. (den kan fåes billigere fra f.eks. itbutikken, men husk at at du får dansk tastaturoppsett, som har noen forandringer i forhold til norskt)

 

Logitech har et annet sett også som kan fåes for rundt 1200 kr, som heter Logitech Cordless Desktop MX Bluetooth.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...