Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trenger hjelp med nettverk\internett

Anbefalte innlegg

I dag koblet jeg opp min pc til nettverk m internett, og det går SINNSYKT sakte!

Kabelen som går fra min pc til Switchen er rundt 20 m lang...

Jeg har hørt at signalene kan bli svekket når kabelen er så lang, men for øyeblikket er hastigheten min under 24kbps!! (tok 2 min å komme inn på HW.no)

Alt går sinnsykt treigt!

Kabelen min er foresten "hjemmelaget", internett leverandør NGT..

Edit: En gang hver halvtime kommer det opp på skjermen at "En nettverkskabel er koblet fra". 5 sek etter det kommer det "En nettverkskabel er koblet til"...

WTF???!

Endret av PoW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror neppe det er kabelen som er problemet, så lenge du har brukt en approbert kabel. Det skal ikke være noe problem å ha >100m kabel uten at dette skal gå ut over hastigheten (100 Mbit/s). Det høres mer sansynlig ut at det er noe feil med oppsett av router, eller selve routeren. Uansett så er det et NGT problem.

Lenke til kommentar

Du skriver "hjemmelaget" kabel.

Kan det være dårlig kontakt i en av pluggene? Når du ser på status på nettverkskortet, står det da mange errors eller er errors 0?

(alt over et ensifret antall error betyr at noe er riv ruskende galt med nettverkskort, ruter, switch eller kabler. Normalt skal det være 0 selv om maskinen har stått på i et år)

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Har selv samme problemet som deg PoW, har internett fra ngt som jeg deler gjennom en switch som jeg har etter ruteren. Nå jeg kobler direkte på ruteren fungerer alt fint, men så fort jeg går gjennom switchen får jeg LAVE hastigheter. Har prøvd å feilsøke på alt mulig, men finner ikke noen løsning på problemet. IRRITERENDE :(

Lenke til kommentar
Sørg for at fargene på hvert ledd av kabelen er lik. Du trenger ikke følge standarden bare du sjekker dette. Med fargene mener jeg seff plasseringen i henhold til den andre enden

Nja.. JEG har hatt problemer med å ikke følge standarden... Og da jeg og faren min spurte en nettverksekspert sa han at vi måtte ha de små ledningene i én bestemt rekkefølge, på grunn av forstyrrelser rotasjonen inni kablene forårsaker eller noe sånt. Det funka, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Sørg for at fargene på hvert ledd av kabelen er lik. Du trenger ikke følge standarden bare du sjekker dette. Med fargene mener jeg seff plasseringen i henhold til den andre enden

Og dette er du 100% sikker på mener du? Det bør du ikke være for utsagnet er totalt feil og ergo bør man følge standardene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...