Kringla' Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Siden min 1 år gamle mx500 mus har klikket litt, (tilkoblet pcen og tilbakekoblet hele tiden, ekstremt irriterende når jeg spiller) så skal jeg kjøpe meg en ny mus nå. Har funnet frem til 2 stykker: Mx310 eller IntelliMouse Explorer 4.0 Nåvel, siden begge fikk like god karakter er jeg ikke helt sikker. Jeg har heller ikke den største hånden, kan si den er middels. Jeg har også søkt, men fant ikke helt ut et svar av det. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 IE 4.0, såklart. Alle de andre "hvem mus"-trådene konkluderer med det. Lenke til kommentar
Kringla' Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Da kjøper jeg den. Får håpe den er god til bf. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Lurer på enting, hvordan koblet du musen, gjennom USB eller ps2 porten ' tror det heter ps2 port' Lenke til kommentar
_ZeTh_ Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Ikke kjøp intellimouse 4.0, har den selv og hvis du er vant med logitech muser så vil du hate intellimouse. Det synes nå jeg i allefall... Angrer fælt på at jeg kjøpte den! Kan heller ikke returnere den hos psdata siden jeg ødela innpakningen når jeg åpnet den. Har nå erfart at jeg må åpne pakker mer forsiktig, men med denne innpakningen ville det vært umulig å åpne uten å bruke kraft siden den var pakket inn i HARD plast!! Lenke til kommentar
Kringla' Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) ehm, javel? Nettop derfor jeg spør her. Kan du si hva som er galt med den? EDIT: Notarget: Jeg koblet den til med PS\2 porten ved hjelp av en PS\2 konverter. Endret 6. mars 2004 av Kringla' Lenke til kommentar
yngvef Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Jeg vil på det varmeste anbefale MX310 (har en selv) Det er en liten og utrolig lett mus som er ekstremt nøyaktig og har en drøss med godt plasserte knapper som kan ganske enkelt brukes til mye rart både i Windows og i div. spill. Jeg har brukt den bl.a til å spille The Elder Scrolls III: Morrowind med den (1. persons RPG-spill), og det har vært helt flott. Jeg satte de forskjellige knappene på musa slik at jeg kunne bla gjennom all magi og alle våpen uten å slippe musa, og det var svært fint (kan sikkert brukes til liknende ting i massevis av andre spill også Hvis du har en liten hånd vil jeg også anbefale MX310 på grunn av størrelsen. Den er temmelig lav og kort, så selv et barn har ingen problemer med å nå alle knappene på den. Håper dette har vært til noe hjelp. PS: Har ikke noen erfaringer på Intellimouse, så der kan jeg ikke gjøre noen sammenlikning, men jeg sier bare at jeg elsker MX310 Lenke til kommentar
Kringla' Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Ok, tror at jeg kanskje går for mx310. Har prøvd den litt, og siden _ZeTh_ sa at intelli mouse var dårlig for folk som hadde brukt logitech før. Er enda ikke helt sikker. Lenke til kommentar
cairn Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 stikk paa elkjoep og kjoep ett av alternativene, proev det i 3 uker, og returner det, ta det andre produktet, proev det i 3 uker, hvis du liker det foerste bedre, bytt tilbake, hvis du liker det siste, behold det. Alle bedrifter har minst 14 dager, og som regel 30 dager full returrett. Hvorfor benytter du deg ikke av din rett som forbruker? Lenke til kommentar
Kringla' Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Ok, Elkjøp har 30 dagers full returrett på pcmus? Stikker på elkjøp i morgen, siden musen min har klikket helt, stopper opp nesten hvert minutt i 1-2 sekunder. Lenke til kommentar
cairn Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Ok, Elkjøp har 30 dagers full returrett på pcmus?Stikker på elkjøp i morgen, siden musen min har klikket helt, stopper opp nesten hvert minutt i 1-2 sekunder. Sitat fra elkjøp sine nettsider: Retur Elkjøps 30 dagers returrett gjelder også på Internett. Hvis følgende alternativer blir benyttet, tar Elkjøp på seg kostnadene. Gjelder kun under 30 dagers returrett. Sende varen i retur med posten Hvis det er ønskelig å sende varen tilbake i posten, klikk på linken nederst på siden for å fylle ut returskjema. Send ditt produkt i retur innen 30 dagers returrett. Elkjøp vil innen kort tid komme tilbake til deg vedrørende fremgangsmåten for retur med posten. Du vil her bli tilsendt ferdigfrankert returkonvolutt som kan benyttes for å returnere produktet uten kostnad for deg. Møte opp i nærmeste varehus med produktet For å finne nærmeste Elkjøp varehus, velg Butikkoversikt øverst på siden. Unnlate å hente varen Hvis du angrer på kjøpet før varen har annkommet deg, kan du bare la være å hente produktet Reklamasjonsrett Den nye forbrukerkjøpsloven gjelder alle varekjøp du gjør som privatperson etter 1. juli 2002. Dersom kjøpsavtalen er inngått før 1. juli 2002, vil dine rettigheter og plikter reguleres av kjøpsloven av 13. mai 1988. Den etterfølgende teksten omhandler den nye forbrukerkjøpsloven. Hva kan du kreve av varen? Forbrukerkjøpsloven sier at varen skal være slik du har avtalt med selgeren. Dersom dere ikke har avtalt noe spesielt, sier forbrukerkjøpsloven at du har krav på at varen har samme egenskaper og holdbarhet som tilsvarende ting har samme egenskaper som en prøve eller modell du har sett på har den kvalitet og de egenskaper som selgeren har opplyst direkte eller gjennom markedsføring oppfyller offentlige sikkerhetskrav er pakket forsvarlig er fri for heftelser følges av en forståelig bruksanvisning Er ikke tingen i samsvar med det dere avtalte eller det du kan kreve ifølge loven, har varen en mangel. Det betyr at du kan kreve at selgeren omleverer, retter feilen, gir prisavslag, hever kjøpet og/eller gir erstatning. Se under for mer informasjon om hva du kan kreve i de ulike situasjonene. Enhver feil ved en vare er ikke en mangel etter forbrukerkjøpsloven. Feil man må regne med som følge av slitasje, eller feil som følge av uforsvarlig eller unormalt stort bruk er ikke en mangel. Finner selgeren ut at dette er årsaken til feilen, må du selv betale reparasjonen. NB! Selgeren kan bare ta betalt for reparasjon eller undersøkelse dersom det er avtalt på forhånd og feilen kan skyldes deg. Merk deg at når du kjøper brukte ting, kan selgeren ofte selge tingen "som den er", "som den står", "som forevist", eller med lignende forbehold. Hensikten er her å begrense dine rettigheter. Selv om det er tatt med et slikt forbehold, er det mangel dersom varen er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å regne med i forhold til det som er opplyst, prisen og alderen på varen. Det er også en mangel dersom selgeren har holdt tilbake opplysninger av betydning, eller varen ikke har de egenskaper selgeren har opplyst. Hva har du krav på hvis varen har en mangel? Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er i utgangspunktet du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en urimelig kostnad å fremskaffe en ny. Uavhengig av om selgeren skaffer en ny vare eller retter mangelen kan du kreve at dette gjøres kostnadsfritt, det vil si at du får dekket alle omkostningene du har hatt for å få mangelen utbedret. Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller om selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen. Selgeren har kun to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet. Når må du klage - klagefrister Hvis du oppdager at noe er feil ved varen, må du melde fra til selger innen rimelig tid. Det vil alltid være tilstrekkelig at du klager innen to måneder etter at du oppdaget feilen, men i praksis vil både du og selger være tjent med så rask reaksjon som mulig. I tillegg til at du må reklamere innen rimelig tid, må du overholde de absolutte klagefrister. Hovedregelen er at klagen må skje senest to år etter at du overtok tingen. Fristen er imidlertid fem år, hvis tingen er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Dette gjelder for eksempel kapitalvarer som møbler, biler, radio/tv-apparater og byggvarer. Vær også oppmerksom på at selger i garanti eller lignende kan ha gitt deg lengre klagefrister enn loven. Hvordan returnere varer med feil Du har tre valgmuligheter ved retur av varer i forbindelse med reklamasjon Hvis du ønsker å få et produkt som er kjøpt hos Elkjøp reparert Vi oppfordrer til å klikke på linken nederst på siden for å fylle ut reklamasjonsskjema, eller kontakte vårt kundesenter for nærmere informasjon. Hjelp til selvhjelp kan også være å se på våre sider tips & råd. For å kontakte vårt kundesenter klikk her . Møte opp i nærmeste varehus med produktet Sende produktet til følgende adresse: Elkjøp Kundesenter Postboks 409 1471 Lørenskog Attn. Internett service Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Jeg har MX310, jeg er storfornøyd og den tilfredstiller alle mine behov. Har desverre ikke prøvd 4.0 Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 EDIT:Notarget: Jeg koblet den til med PS\2 porten ved hjelp av en PS\2 konverter. Har du prøvd å koble den rett i usb-kontakten? Jeg anbefaler å prøve og se om det hjelper. Hvis du driver med gaming kunne jo kanske MX510 vært noe? Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...8&GrpID=1&s=kom Eh, noen som har prøvd noe slikt? Hehe, man må være ganske spesiell om man kler noe slikt på seg før man begynner å spille, særlig om det er andre tilstede Lenke til kommentar
Kringla' Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 EDIT:Notarget: Jeg koblet den til med PS\2 porten ved hjelp av en PS\2 konverter. Har du prøvd å koble den rett i usb-kontakten? Jeg anbefaler å prøve og se om det hjelper. Hvis du driver med gaming kunne jo kanske MX510 vært noe? Jeg prøvde det. Ble nesten det samme. Har du prøvd å koble den rett i usb-kontakten? Jeg anbefaler å prøve og se om det hjelper. Hvis du driver med gaming kunne jo kanske MX510 vært noe? Har ikke lyst på en helt lik mus. Også ser mx510 ut som en bowlingkule i fargen Lenke til kommentar
nlaBlah Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) ser det er mange som kanskje ikke har testet begge to, (dvs MSIE4.0 og MX310) men det har jeg.. begge to er gode mus, ingen tvil om det, men personlig likte jeg MX310 så utrolig mye bedre. først så bestilte jeg intellimusa, den var presis nok til det meste, men i spill fikk jeg av og til følelsen av at den hang litt etter på fim fUnc matt. dessuten var den for stor for min relativt lillehøyrehånd. derfor soglte jeg denne musa til min kjære nabo som likte den veldig godt, mens jeg kjøpte mx310 fra Spaceworld(i butikk og betalte 100 kr mer enn jeg burde, dvs 100 kr mer enn i nettbutikk) uansett, det var verdt det!. musa passet perfekt til hånda mi, presisjonen var enorm, faktisk bedre enn intellimusa i mine øyne. hurtigknappene var litt tungvint plassert, men det er ting du venner deg til. altialt er denne musa det beste jeg har opplevd, men mx510 skal ha enda bedre optisk motor, kanskje den er verdt å prøve..ikke vet jeg.. men jeg villa gått mor MX310 ! edited: og sammen med logitechs Ultra X Flat tastatur....helt ufatterlig herlig.. Endret 8. mars 2004 av nlaBlah Lenke til kommentar
Kringla' Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Wow! Takk for bra svar nlaBlah Har bestemt meg for å kjøpe mx310. Stikker bort til elkjøp i dag. Siden flexi-data har den for bare 29kr mindre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå