Dragon-Reborn Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Hmm, noen som har skjært i plexi før? Har stikksag, men blir ikke den litt varm? Ellers så går det vel an og feste plexi med silikon? Jeg har planer om å lage alt av leds og knapper i en plexi rute i toppen av kabinettet. Kabinettet skal postes iløpet av våren så.... FØLG MED! Takk på forhånd for svar... Lenke til kommentar
lasseth Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Man skjærer i plexiglass med en plastsak.. vet ikke helt hva den heter på fagspråket men de har hos glassmestere. Den drar du over plexglasset slik at det blir en dyp sprekk 0,1-0,3mm. tror jeg. Så legger du den på kanten av et bord og brekker av den delen du har skjært ut. I trekabinettet mitt (det ligger på denne adressen), har jeg limt plexiglasset på tre med silikon. Mvh Lasse Th. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Jepp, har prøvd. Det enkleste er vel å skjære/risse med en skarp kniv (teppekniv el.) langs en linjal. Skjær mange ganger i samme sporet. Når du har kommet 1/3 eller lengre ned i plata, kan du knekke platen langs sporet du har laget. Denne metoden er den beste til å lage beine, fine kapp av plexi. Stikksag og andre sager og kutte-verktøy kan jo selvfølgelig også brukes, men man bør være forsiktig når man bruker verktøy med høyt turtall, fordi man ofte da får litt smelting i plasten. Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 kan sikkert bruke en diamant skjærer, de blir i hvertfall brukt til og skjære i glass.. burde vel funke på plexi og... rett på meg hvis jg er på bærtur... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå