Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hmm, noen som har skjært i plexi før? Har stikksag, men blir ikke den litt varm? Ellers så går det vel an og feste plexi med silikon? Jeg har planer om å lage alt av leds og knapper i en plexi rute i toppen av kabinettet. Kabinettet skal postes iløpet av våren så.... FØLG MED! :D

Takk på forhånd for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man skjærer i plexiglass med en plastsak.. vet ikke helt hva den heter på fagspråket men de har hos glassmestere. Den drar du over plexglasset slik at det blir en dyp sprekk 0,1-0,3mm. tror jeg. Så legger du den på kanten av et bord og brekker av den delen du har skjært ut.

I trekabinettet mitt (det ligger på denne adressen), har jeg limt plexiglasset på tre med silikon.

Mvh

Lasse Th.

Lenke til kommentar

Jepp, har prøvd.

Det enkleste er vel å skjære/risse med en skarp kniv (teppekniv el.) langs en linjal. Skjær mange ganger i samme sporet. Når du har kommet 1/3 eller lengre ned i plata, kan du knekke platen langs sporet du har laget. Denne metoden er den beste til å lage beine, fine kapp av plexi.

Stikksag og andre sager og kutte-verktøy kan jo selvfølgelig også brukes, men man bør være forsiktig når man bruker verktøy med høyt turtall, fordi man ofte da får litt smelting i plasten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...