Maria Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Jeg har en 80GB harddisk som begynner å bli ganske usystematisk siden den er fylt med 27GB med rot, fordelt på kun én partisjon. Så jeg vil gjerne ha 2-3 partisjoner til hvorav én har OS og programmer, én har data, osv... Saken er at jeg er ganske redd for å miste de 27 GB'ene i løpet av prosessen, og jeg har hørt av MANGE at Partition Magic har gjort skade på systemet deres. Har sett at det ser ut til å være mange PM-fans her, men jeg har egentlig utelukket det allerede. Finnes det noe som er tryggere og ikke så veldig vanskelig å få til for meg som er jente og ikke så veldig erfaren? :razz: Uansett så er jeg veldig takknemlig for tips. Maria _________________ · AthlonXP 1800+ · EPoX EP-8KHA+ KT266A · 2x 256Mb DDR · WD Caviar XL 80.0Gb 7200rpm · ATI Radeon 7500 64Mb · Creative SB Live! Player 5.1 · Plextor CD-RW 24x10x40x · Pioneer DVD-116 · Windows XP [ Denne Melding var redigert av: Maria på 2002-03-21 21:40 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 27MB som i megabyte? Eller mener du gigabyte? Er det 27 megabyte kan du jo bare brenne ut filene på cd. Generelt sett er PM ganske uproblematisk. Har brukt det i ett par-tre år og aldri hatt problemer med det. Det har derimot hjulpet meg ut av mange kniper. Hvis det derimot er 27 gigabyte med viktig data, så vil jeg fremdeles anbefale deg å bruke PM siden det er det "eneste" programmet du kan bruke uten å tape data. Ta mest mulig backup av det aller viktigste... man kan aldri være sikker nok :smile: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Quote: Maria skrev (2002-03-21 21:20):Jeg har en 80GB harddisk som begynner å bli ganske usystematisk siden den er fylt med 27MB med rot, fordelt på kun én partisjon.Så jeg vil gjerne ha 2-3 partisjoner til hvorav én har OS og programmer, én har data, osv...Saken er at jeg er ganske redd for å miste de 27 MB'ene i løpet av prosessen, og jeg har hørt av MANGE at Partition Magic har gjort skade på systemet deres. Har sett at det ser ut til å være mange PM-fans her, men jeg har egentlig utelukket det allerede.Finnes det noe som er tryggere og ikke så veldig vanskelig å få til for meg som er jente og ikke så veldig erfaren? :razz:Uansett så er jeg veldig takknemlig for tips. Maria_________________· AthlonXP 1800+· EPoX EP-8KHA+ KT266A· 2x 256Mb DDR· WD Caviar XL 80.0Gb 7200rpm· ATI Radeon 7500 64Mb· Creative SB Live! Player 5.1 · Plextor CD-RW 24x10x40x· Pioneer DVD-116· Windows XP[ Denne Melding var redigert av: Maria på 2002-03-21 21:23 ] Må først å fremst grattulere deg som kvinnelig bruker av forumet...tror ikke det er så mange av de nei *klappe* Men til saken...Tror nokk ikke det finnes noe sikkrere måte å partisjonere en å bruke PM7, Hvis du ikke elsker å bruke fdisk som er ganske så tungvint. Det jeg tror folk flest, inkludert meg selv har hatt problemer med er å bytte filsystem fat32 til NTFS. Eneste problemet med PM er at det tar tid...Usannsynlig lang tid. PS! Du mener ikke kanskje 27GB ikke 27Mb? :smile: Lenke til kommentar
Maria Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2002 Ja, jeg mente GB. Ikke bra å sitte for mye foran skjermen, nei. Da blir det surr. Vær så snill å ikke tenk at jeg representerer alle datajenter når jeg sier MB istedet for GB. Har faktisk aldri hent før, bare så det er sagt. :wink: Takk for svarene. Jeg får vel krysse fingrene og prøve Partition Magic! [ Denne Melding var redigert av: Maria på 2002-03-21 21:42 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 For å gi noen flere tips: * Boot med bootdiskettene som PM lager for deg. Gjør jobben i Dos. * Gjør helst så lite som mulig i Windows (Windows kan krasje og ødelegge alt). * Vær nøye med hva du gjør. Er du i tvil kommer du tilbake hit og spør oss om råd :smile: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Du kan jo låne en harddisk hos en venn med minst 27GB ledig plass, og ta backup av dataene før du bruker PM. Jeg regner med at ting går bra og at du kan slette backup'en etterpå. Lenke til kommentar
-JKJ- Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Quote: On 2002-03-21 21:20, Maria skrev:Så jeg vil gjerne ha 2-3 partisjoner til hvorav én har OS og programmer, én har data, osv... et lite tips som jeg har funnet svært nyttig: lag en egen partisjon for mine dukumenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå