Gå til innhold

AMD 64 opsett bra til spilling?

Anbefalte innlegg

Hey, jeg har følgende:

Abit nf7 v2.0

xp2500@3200

Kingston hyperx pc3200

Og vurderer å bytte til amd 64........... vill jeg kjøre spill bedre med en amd 64 xp3000 en med min athlon xp3200?, vill jeg få høyere benchmarks osv?, kan jeg bruke min thermaltake volcano 11 (socket a), vifte på et amd 64-hk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey, jeg har følgende:

Abit nf7 v2.0

xp2500@3200

Kingston hyperx pc3200

Og vurderer å bytte til amd 64........... vill jeg kjøre spill bedre med en amd 64 xp3000 en med min athlon xp3200?, vill jeg få høyere benchmarks osv?, kan jeg bruke min thermaltake volcano 11 (socket a), vifte på et amd 64-hk?

Ja Athlon 64 er genial til spilling, MEN om du merker veldig stor forskjell fra en XP3000+ -> A64 3000+ eller noe sånt, det er vel mere tvilsomt. Du har tross alt en meget rask maskin fra før av.

Det spørs om det i alle fall er verdt penga ... med mindre du er hardware-junkie og bare MÅ ha noe nytt. Det er ihvertfall ikke dramatiske forskjeller... så kanskje de penga kunne være brukt på noe mer "nyttig" som ny skjerm/lyd/etc. For med dagens priser, ser jeg ikke XP3000+ -> noen av A64 som noen himla lønnsom oppgradering.

Beklager å være festbrems :p

Lenke til kommentar
Hey, jeg har følgende:

Abit nf7 v2.0

xp2500@3200

Kingston hyperx pc3200

Ja Athlon 64 er genial til spilling, MEN om du merker veldig stor forskjell fra en XP3000+ -> A64 3000+ eller noe sånt, det er vel mere tvilsomt. Du har tross alt en meget rask maskin fra før av.

Det spørs om det i alle fall er verdt penga ... med mindre du er hardware-junkie og bare MÅ ha noe nytt. Det er ihvertfall ikke dramatiske forskjeller... så kanskje de penga kunne være brukt på noe mer "nyttig" som ny skjerm/lyd/etc. For med dagens priser, ser jeg ikke XP3000+ -> noen av A64 som noen himla lønnsom oppgradering.

Beklager å være festbrems :p

har sinnsyko bra skjem, lydkort, skjermkort. jeg må ikke ha noe nytt, den er mere en raks nok fra før av, men jeg vill lissom ha mere ytelse, vet ikke hvorfor men er bare sånn. klarer jo over 6900 på 3dmark03 og det er jo mere en de fleste men vill ha mere :(

Lenke til kommentar

Ja, A64-serien er definitivt den beste prosessoren for tiden med tanke på spill-bruk. Om du vil merke så voldsomt mye forskjell fra den prosessoren du allered e har er derimot usikkert, siden du har nesten det sterkeste du får fra Athlon XP serien. Det kan ikke ha vært så lenge siden du oppgraderte sist eller? ...

I stedet for å bytte CPU, hovedkosrt mm. ville jeg heller annbefale å investere i noe annet, f. eks. et nytt skjermkort om det trengs. A64 vil nok gi det litt mer kraft i spill, men ved mindre du har masse penger å kaste bort, så ville jeg ikke oppgradert enda. Med et OK skjermkort er det ingenting den CPU'en du allerede har ikke kan takle foreløpig.

-Stigma

Lenke til kommentar
Kan man kjøre 32-bits spill og programmer på Windows XP 64-bits edition? Jeg vet at AMD 64 CPUer kan både kjøre 32- og 64-bit applikasjoner uten noen problemer, men man kan jo bruke vanlig 32-bits windows.

Jepp, windows 64 kan kjøre både 64 bit og 32 bit samtidig. Den kan faktisk addresere 4 gb minne til hver 32 bits oppgave istede for de vanlige 2 gb, så man kan få bedre ytelse faktisk.

Lenke til kommentar
Kan man kjøre 32-bits spill og programmer på Windows XP 64-bits edition? Jeg vet at AMD 64 CPUer kan både kjøre 32- og 64-bit applikasjoner uten noen problemer, men man kan jo bruke vanlig 32-bits windows.

vennligst lag di egen post hjvis du lurer på noe som ikke har noe med denne posten å gjøre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...