kiripe Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Har saumfart forumet her og prøvd diverse, men får det fortsatt ikke til. Har en Compaq EVO N800v med skjermkort ATi mobility radeon 7500AGP med svideo utgang. Bruker en kabel med svideo og rca jack til lyd i den ene enden og scart i den andre (tv enden). Tv'en er en panasonic TX-28CK1F som var ny i 2002. Har lest brukermanualen til tv'en også uten å bli noe særlig klokere av den grunn. Er på randen til å gi opp, men er det noen her inne som kan hjelpe meg så hadde det vært fint Endret 7. mars 2004 av sjokolademelka Lenke til kommentar
Noiria Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Hm. Hva var problemet sa du? Jeg regner med at problemet er at det ikke virker, men hva er det som ikke virker? Slik jeg har forstått det har du en scart-omformer som du har koblet en s-vhs kabel og en rca/minijack kabel til, og at disse er koblet til pc-en, stemmer? Du må jo så naturligvis stille inn tv-en på riktig kanal av1/2/3/4 alt ettersom hvor du har koblet den til. Får du lyd og ikke bilde? Da bør du oppgradere skjermkort-driverne og gå igjennom instillingene en gang til. Får du bilde men ikke lyd? Tenkte meg ikke det nei.. Får du verken lyd eller bilde? Da bruker du feil kanal eller instillinger på tv-en. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 He he, fint å ramse opp all den infoen for så å glemme å nevne hva problemet er Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Øh.. beklager, det gikk vel litt fort i svingene her Problemet er det at jeg får hverken lyd eller bilde. Når jeg er inne på innstillinger, displays, så får jeg heller ikke opp tv'en som noe alternativ uansett om jeg kjører tv'en på AV, stiller ned oppløsningen til 800x600 på skjermkortet. Det virker rett og slett som det ikke er noe signal. Kabelen er også ny, kjøpte en kabel som har fast scart kontak i den ene enden og s-video + rca jack i den andre. Hjalp dette noe? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Kan ikke løse problemet med at du ikke får bilde på TV. Men jeg kan fortelle deg at når du får bilde på TV, så er det i svart/hvitt fordi Panasonic TX-28CK1F ikke støtter s-video. Hvis du får bilde på TV og vil ha farger, kan du bruke på en "s-video til kompositt"-adapter. F.eks. en slik. Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Da ble det hele litt klarere.. Skal prøve å kjøre gjennom videospilleren i stua som jeg mener å huske har støtte for svideo. Tusen takk for hjelpen, mr.D Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Hvis det er en vanlig VHS videomaskin, så hjelper nok det heller ikke hvis fargene mangler. Det må være en S-VHS videomaskin. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Rett topic før en moderator kommer og blir MAAAD! Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Er helt ny her, men skjønte opplegget nå. ..tror jeg. MR.D: Omsider fikk jeg bilde på tv'en, men som du sa, bare svart / hvitt. Hva er alternativene, hvilket gjelder kabelen jeg allerede har? Bruke det kompositt mellomleddet du linket til, mellom s-video utgang på skjermkortet og s-video kabelen som går til tv'en? Og i så tilfelle, har du linker til noen flere som selger den overgangen? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Hvis du skal bruke den kabelen du har kjøpt, trenger du den adapterløsningen jeg linket til. Den får du kjøpt hos Computercity og kanskje andre steder... En annen løsning er å kjøpe en vanlig s-videokabel + "s-video til kompositt"-adapter + scartadapter + lydkabel. Dette kan kjøpes i mange radio-/TV-butikker og bl.a. Biltema. Biltema har også en festlig løsning med "s-video til kompositt med innebygget adapter"-kabel som kan kombineres med lydkabel og scartadapter. Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Da henger jeg med vøtt. Blir vel en tur på biltema i morra, tenker jeg.. Nok en gang takk for at du tok deg bryet med å svare! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå