Gå til innhold

Datawrite Dvd-R *Redtop*

Anbefalte innlegg

Sommeren 2003 gikk jeg til innkjøp av min første Dvd-brenner. Det ble en stor dag da denne endelig ble utlevert til meg fra landpostbudet! Uheldigvis kostet denne flotte saken en hel haug med kroner, og jeg tilhører desverre den gruppen som ikke har ubegrenset tilgang til slike. Defor valgtet jeg å kjøpe 50 stk. Dvd-r plater fra Datawrite, da disse var det billigeste Komplett.no hadde på lager.

Da jeg hadde installert, måtte jeg selvsagt prøve å brenne ut noe. Jeg hadde mye som skulle brennes ut. Både backup av data og dvd-filmer.

Jeg burde tatt hintet allerde da Brenneren begynte og krangle med platene. Den ville absolutt ikke brenne de på 4X som disse var sertifisert til, og siden jeg er mann som er utstyrt med altfor lite tålmodighet ble jeg snart uvenn med brenneren som var produsert av Sony. Ny brenner fra Pioneer (dvr-105) ble umiddelbart bestillt, og Sony'en gikk i retur.

Lykken var stor da Pioneer brenneren syns billig-platene var helt glimrende og jeg fikk brenne ut alt på 4X. Platene lot seg spille av overalt der jeg prøvde, så verden var helt problemfri på det feltet en stund.

Problemet er at jeg idag, 8 mnd senere, sitter med 28 pene,røde plater jeg ikke får spilt av. De lager trøbbel uansett hva jeg forer de i og er dermed helt ubrukelig.

De jeg brukte til data-backup er forlengst kastet, da de tidlig viste seg å ikke være til å stole på. At det skulle bli så galt som dette hadde jeg ikke ventet. :no:

Så dersom noen har brukt av disse platene, og har saker og ting de ikke vil miste, bør dere sjekke de så fort som mulig.

Jeg tilføyer at dette var plater som var produsert av Princo. Jeg har også brukt plater som Princo har solgt under eget merke, og disse har jeg ikke hatt problem med ennå. Men de skal nok sjekkes de også...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er redd for det, så jeg skal overføre det jeg har på disse til nye plater også...

Jeg har også brukt noen dvd-r med RitekG04. Tror du jeg vil få problem med de også?

Av skade blir man klok, sies det. Jeg har etter anskaffelse av Plextor Px-708A kun brukt dvd+r 4X fra Plextor :) Får jeg problemer med disse blir jeg skuffa.

Lenke til kommentar

Verbatim-platene kan man stole til en viss grad på. Har brukt dem mye til backup av data, filmer og musikk. Ingen er ødelagt enda...

Disse platene er riktignok ikke av de billigste, men å spandere 15-18 kroner på ei plate og slippe frustrasjonen syns jeg er en billig penge å betale...

Har forresten NEC ND-2500 brenner som alle platene er brent med...

PG

Lenke til kommentar

Hei, forstår problemet ditt, da jeg selv kjøpte meg en pioneer for et år siden sammens med redtop datawrite, disse hadde jeg hele 100 % feilbrenning på. irreterende.. Men jeg skulle ha sendt dem i retur..

Men jeg forstår ikke hva folk har imot princo, siden jeg kjøpte min første brenner og fram til i dag har jeg hatt fire forskjellige brennere og ingen har hatt problemer med å brenne platene som blir solgt av princo, altså princo.

Har siden starten av min dvd brenner "karriere" brent ut ca 500 plater av merket princo, da hovedsakelig 4x princo med logo, uten logo og printbare. Har ikke hatt problemer med noen av alle platene jeg har brent ut.

Men jeg brenner mest film og spill, og ikke så mye data.. Har dog ikke hatt noen problemer med å spille dem av på standalone dvd spillere , har spilt dem av på en tjuetalls forskjellige dvd spillere og ikke hatt noe problemer..

Har i dag nec 2500 og har hatt 2 feilbrenninger på 500 plater. Blir artig å se om dem holder om nokre år..

Mvh

RscuE

Lenke til kommentar

Jeg har også bare gode erfaringer med Princo plater. Har brent ca. 200 plater, fordelt på både 1x og 4x variantene.

Problemet mitt nå er at jeg trenger flere plater, og det virker som om Princo platene som jeg til nå har brukt ikke lenger føres i nettbutikkene. Jeg hadde tenkt å bestille Datawrite "redtop" plater nå, men kom heldigvis over denne tråden først.

Er det noen andre "billige" dvd-r plater som kan anbefales, eller må jeg begynne å kjøpe "merkeplater" til over dobbel pris av Princo platene?

Lenke til kommentar

Det store problemet er at jeg ikke har hatt problem med å brenne disse platene, Det har gått nett like glimrende som når jeg har brukt plater fra Verbatim eller Plextor sånn sett. Problemene dukker opp i etterkant, og gjør at jeg ikke får lest innholdet på platene.

En del lar seg fremdeles lese på min Pioneer dvr-105, men Plextor PX-708A sliter fryktelig. Samme med en Pioneer dv106 leser, den klarer ikke å lese mange av platene.

Lenke til kommentar
Jeg har også bare gode erfaringer med Princo plater. Har brent ca. 200 plater, fordelt på både 1x og 4x variantene.

Problemet mitt nå er at jeg trenger flere plater, og det virker som om Princo platene som jeg til nå har brukt ikke lenger føres i nettbutikkene. Jeg hadde tenkt å bestille Datawrite "redtop" plater nå, men kom heldigvis over denne tråden først.

Er det noen andre "billige" dvd-r plater som kan anbefales, eller må jeg begynne å kjøpe "merkeplater" til over dobbel pris av Princo platene?

Tror ikke de nye Datawrite redtop er av samme fabrikat som de jeg har brukt, så jeg vil ikke si noe negativt om de uten at jeg har grunnlag for det.

Men ellers er det en god "forsikring" å kjøpe plater fra de mer anerkjente leverandørene. Eller noen som er godt testet og godkjent av mange. Problemet slik jeg ser det, er at jeg føler at kvaliteten på billig-merkene er for varierende. Du kan godt få plater som er vedlig gode en gang, mens neste gang man kjøper noen vil de være dårlige. Går utfra at firma som f.eks. Verbatim eller Plextor forlanger plater av god kvalitet før de stempler navnet sitt på dem. Slik sett føler jeg meg tryggere der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...