ivarhoff Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Forutsetning: Skal kjøpe ny S-ATA disk på min 250GB. Ifølge alle tester så er det Hitachi Deskstar 7K250 250 GB S-ATA som gjelder. Men: Prismessig så kommer det ut på det samme å kjøpe 2 stk 160GB disker. Fordeler: - Kan kjøre RAID 0 og få bedre ytelse totalt. - 70GB ekstra. - Kan kjøpe lydløse disker og likevel oppnå bedre ytelse enn Hitachi'en. Ulemper: - Fyller opp begge S-ATA plassene på mitt ASUS A7N8X Deluxe hovedkort. Dette skaper problemer ved neste diskoppgradering (hvis diskene brukes i RAID 0), ved at jeg ikke får overført filene siden begge S-ATA kontaktene er opptatt. - Større sjanse for å miste data hvis en disk ryker. Hva bør jeg gå for? -Hvis jeg kjøper 2 WD disker får jeg 3 år garanti. -Hvis jeg kjøper 2 Samsung disker får jeg "lydløs" PC. -Hvis jeg kjøper Hitachi 7K250 får jeg den beste store disken og kan lett oppgradere med en ekstra neste gang. Det blir mest snakk om å lagre musikk og filmer og kanskje noen spill. Innspill og synspunkter mottas med takk! Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Jeg Kjøpte Maxtor Maxline 2 250 gb s-ata så jeg er veldig fornøyd med min ikke den dyreste og ikke billigste, glimrende god disk etter min erfaring. Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Jeg ville gått for 2 160gigere. Du kan alltids kjøpe et ekstara ide-kort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå