wmdatafan Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Dette skulle jeg egentlig visst, men jeg har glemt det . Er det ikke noe med <script language="php"> da? Husker ikke jeg... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) <? php ?> Endret 6. mars 2004 av Marvil Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 <html> <head> <title>blabla</title> </head> <body> <?php php her ?> </body> </html> Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 hæ? passa vel kanskje bedre i php delen.... men hva med <textarea><? echo "dritt"; ?> </textarea> dårligste jeg kom på... dette du mener? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 PHP er vel ikke noe programmeringsspråk.. Jo, php er et programmerings-språk og du kan linke til det vha <script language>... Lenke til kommentar
[Jante] Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 <? php ?> PHP er vel ikke noe programmeringsspråk.. Eh.. jo? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 ' date='06/03/2004 : 18:00'] <? php ?> PHP er vel ikke noe programmeringsspråk.. Eh.. jo? Jeg bomma, det skulle stå scriptspråk.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 *ta sats og skrur den inn i krysset der det står PHP* Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) PHP er ikke et programmeringsspråk, men et scriptspråk. Siterer PHP.net: PHP is a widely-used general-purpose scripting language that is especially suited for Web development and can be embedded into HTML Men PHP er et serversidespråk, dvs at at scriptet må bli behandlet før det sendes til browseren. <script ...> er en HTML tag som kun fungerer til clientsidespråk som JavaScript. Det vil derfor ikke fungere med <script language="php">. Endret 6. mars 2004 av RipZ- Lenke til kommentar
Coq Rouge Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 PHP er ikke et programmeringsspråk, men et scriptspråk. Siterer PHP.net: QUOTE PHP is a widely-used general-purpose scripting language that is especially suited for Web development and can be embedded into HTML Men PHP er et serversidespråk, dvs at at scriptet må bli behandlet før det sendes til browseren. <script ...> er en HTML tag som kun fungerer til clientsidespråk som JavaScript. Det vil derfor ikke fungere med <script language="php">. Og hvis du bare leser litt bedre finner du følgende side: PHP Basic Syntax som sier følgende: Example 5-1. Ways of escaping from HTML [...] 3. <script language="php"> echo ("some editors (like FrontPage) don't like processing instructions"); </script> Dette er IKKE den anbefalte metoden å gjøre det på, men det er fult mulig. PHP kan også settes opp på en slik måte at det fungerer som et hvilket som helst annet programmeringsspråk. Det er ABSOLUTT ingenting i veien for å opprette et runtime miljø for PHP som ikke er basert på en webserver. Det er muligens litt tungvint, men fult mulig. PHP har også innebygd mer enn nok semantikk til at det er et fullverdig programmeringsspråk. Det neste du påstår er vel at Perl ikke er et fullverdig programmeringsspråk grunnet at det i stor grad brukes til skripting? Eller Java fordi det bruker en virtual machine? Coq Rouge (men <?php ... ?> er alltid den anbefalte måten) Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Spørsmålet om PHP er et programmeringsspråk eller ei, ser aldri ut til å ende. Det kommer jo an på hva man legger i ordet programmerinsspråk. Jeg siterte bare PHP som sier at det er et scriptspråk. Nei, jeg påstår ikke at Java og Perl ikke er programmeringsspråk. Men jeg gidder egentlig ikke diskutere dette. Jeg vet man kan lage egne aplikasjoner med PHP-GTK og alt det der. Ang. <script language="php"> så viste jeg ikke at PHP også kunne parse dette. Men det blir likevel behandlet serverside og ikke klientside. Men tok iallfall skammelig feil der. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 hva man lager av script tags og sender til HTTP klienten er uavhengig fra en generell forståelse om hvordan HTTP foregår og hva somer client side og server side. <script> tags i php var nytt for meg og, men hvis html klienten har en engine for dette, så hvorfor ikke. Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Er nok ikke HTML klienten som leser og generer innholdet. Tar jeg ikke helt feil, så vil ikke <script language="php"> vises i HTML-koden, men bli oppfattet akkurat som <?php, <? og <%. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 <?php er standard for å begynne php (eller hoppe ut av html) <? er shorttag for å begynne php og må være enabled for at den skal fungere <script language="php" er som dere diskuterer en alternativ måte å gå ut av html <?= er en snarvei for <?php echo <% er en asp tag og må er må være enabeld for at den skal fungere med php Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 At noe er et script-språk utelukker vel ikke at det samtidig er et programmeringsspråk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå