Pinhead Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Ja, det var visst bærbar. Endret 6. mars 2004 av Pinhead Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 leverden tilbake og bestil en pc fra dell Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Maskinen hans er bærbar ! Edit; OK ! alle har fått briller på seg......... Hvor i posten hans står det at det er en bærbar? .. Eller er det noe slikt at packard bell bare selger bærbare? Ingen behov for å kjefte på folk av den grunn, selv om noen skulle ha lest feil i posten hans originalt sett (selv om dette ikke var tilfellet denne gang). Det holder å opplyse om det. Visse folk på dette forumet virker som om de bare elsker å rette på folk. Sheesh! Det fungerer seff ikke å sette de kortene inn i en bærbar nei. Jeg anbefaler du bytter maskinen på grunnlag av feilinformasjon, om du allerede er forbi angrefrist-perioden. Du har pr. def. blitt "lurt", uansett hva selgeren egentig visste om hva han sa. -Stigma Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Maskinen hans er bærbar ! Edit; OK ! alle har fått briller på seg......... Hvor i posten hans står det at det er en bærbar? .. Eller er det noe slikt at packard bell bare selger bærbare? Ingen behov for å kjefte på folk av den grunn, selv om noen skulle ha lest feil i posten hans originalt sett (selv om dette ikke var tilfellet denne gang). Det holder å opplyse om det. Visse folk på dette forumet virker som om de bare elsker å rette på folk. Sheesh! Det fungerer seff ikke å sette de kortene inn i en bærbar nei. Jeg anbefaler du bytter maskinen på grunnlag av feilinformasjon, om du allerede er forbi angrefrist-perioden. Du har pr. def. blitt "lurt", uansett hva selgeren egentig visste om hva han sa. -Stigma Du har kommet til Forum -> Hardware -> Bærbare datamaskiner -> ny packard bell pc - spill merker du nokka.. Tilbake til emnet: skal du ha bærbar til spill, bør du ta denne!! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Ah ok, det forklarer jo litt, men mange her har nok samme vane som meg. Dvs. de bruker hurtiglinkene til aktive tråder fra forsiden på hardware.no . Det er nok grunnen til misfortåelsene. -Stigma Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Jeg føler med deg, bor i Bergen og kan gjerne ta en prat med den dritten. Det er virkelig helt sykt, 32MB kan kjøre nyere spill. Og sist men ikke minsk at de løy om prosessoren. 2,7GHz A finnes ikke. De må ha ment 2700++ som ikke finnes for bærbare maskiner så langt jeg har fått med meg. Hev kjøpet, TV2 Hjelper deg, kast hele pakken på de. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 hehe, en kompis skulle kjøpe seg pc på lefdal, og sa at han skulle spille på den, vet dere hva han fikk da? en med intregert sis skjermkort... Det er for dårlig ass. Lenke til kommentar
Ookami Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Selv om du har flyttet fra Bergen er det vel ingen grunn til å sitte med en dårlig PC? Stikk innom den lokale Expert butikken (Så fremt du ikke har flyttet til Frakkefjord eller en annen plass uten Expert) Fortell om problemet og om de kan hjelpe, hvis ikke så er vel ett par hundringser i frakt verdt det å få byttet? Off topic, min lokale Expert butikk suger skikkelig på all teknisk kompetanse, mens Elkjøp har peiling, men det er helt tilfeldig selvsagt (eller?) Endret 6. mars 2004 av Ookami Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 hvis ikke så er vel ett par hundringser i frakt verdt det å få byttet? For han er det vært å bytte om det var 1k i frakt. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 hvis ikke så er vel ett par hundringser i frakt verdt det å få byttet? For han er det vært å bytte om det var 1k i frakt. Dette er selgers kostnad under disse omstendighetene. Kjøper ble grovt feilinformert. Om du må sende den via post, så send en mail først og fortell akkurat hvor misfornøyd du er med å bli lurt av butikkpersonalet da du handlet. Krev at du får alle kostnader ved å bytte eller heve kjøpet dekket. Du har loven på din side i denne saken om det du har fotalt oss er riktig. -Stigma Lenke til kommentar
gspr Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Bruk angreretten din! Når det gjelder 3D-kortet har selgeren lurt deg - når det gjelder CPUen er det ingen tvil om at selgeren har oppgit feil fakta og alt. Snakk med Expert. Føler de for å kutte et par tusen av prisen for tort og svie og for å bevare ansikt, så tar du imot. Ellers benytter du angreretten din, og handler hos Komplett (eller lignende) istedet. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Såvidt jeg vet, har du ingen angrerett da du har kjøpt maskinen i vanlig butikk. Men selger har lurt deg, og det må du bruke. Du kan ikke godta å ha kjøpt et produkt som ikke dekker dine behov i det hele tatt, så derfor ville jeg ikke gått med på annet enn full refusjon. Jeg synes du skal sende et brev (gjør det skriftlig ja) til den Expert butikken du har kjøpt maskinen i, der du forklarer saken og kommer med dine krav. Det kan være lurt å ha noen paragrafer å referere til. Du kan kanskje forhøre deg i din lokale Expert butikk, for å se hvor hjelpsomme de er. Det er verdt et forsøk hvertfall... Lenke til kommentar
axelerkul Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 på det WCPU programmet står det under internal clock 663.41 mhz og på system clock står det 132.68, er ikke dette litt feil eller kanskje litt lite ? Lenke til kommentar
Cera Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Skriv et skriftlig brev til Expert Norge om det så er, her er det snakk om kraftig villedning, og du skal ha rett til full refusjon evt en pc om fyller dine krav uten omkostninger. Gir ikke expert deg positiv tilbakemeldning, ta kontakt med forbrukerrådet (evt tv2hjelperdeg ) Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 på det WCPU programmet står det under internal clock 663.41 mhz og på system clock står det 132.68, er ikke dette litt feil eller kanskje litt lite ? Det er powernow som klokker den ned for å spare strøm Lenke til kommentar
axelerkul Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Nå har jeg sendt mail til expert butikken min om å få penga tilbake eller bytte i en annen pc. Jeg har dog også funnet ut at jeg ikke trenger bærbar Så hvis jeg får tilbud om å bytte, er det noen av pcene her som er brukbar til spill? hvis jeg bytter skjermkort i de eller noe ? www.best-buy.no Expert sin nettbutikk. Takker for all hjelp så langt Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Du kan ikke bytte skjermkort i bærbar pc. De som har radeon skjermkort er brukbare til spill. Ser at noen av de pcene på den siden har nettopp det. Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Vet ikke om noen har spurt men: Hvor lenge siden er du kjøpte den? Er det innen kjøpsloven sin 14 dagers rett stikk til sjappa med en gang å krev tilbake alt. Om ikke kan du prøve å forklare hvor feilinformert du har blitt, og si at det er uakseptabelt. Det skal ikke vanskelig å skaffe kompetente folk som kan forklare butikken at 32mb savage skjermkort ikke holder til stort. Det er nesten på grensen til å dra det grafiske grensesnittet i xp ville jeg tro At selger sa dette til deg skal ikke gå utover deg som forbruker. Kjøper du en bil usett som skal være rask, blir du fort skuffa om den suser avgårde fra 0-100 på 15 sekunder.. Tho tror alldri den maskina de vil komme opp til "100", om noen her skulle skjønne den godt skjulte ironien Noen småting til oxo.. Kan du skrive ned spesifikasjonene på innholdet i maskinen? Trenger ikke serial på komponenter osv, navn skulle holde. 14k skulle i disse dager holde til en god centrino med 9200AtiMobile kort skulle jeg tro.....Og det ville kicke ass i forhold til det du sitter med nå Du sa du skulle spille på maskinen, og om du ikke skulle spille bare kabal er du blitt en smule lurt. Så siste skrik er vel forbrukerrådet? Men har alldri prøvd det før, bare sett folk har blitt henvist dit når de føler seg rundlurt av sleipe selgere. Lenke til kommentar
axelerkul Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg får pengene tilbake nå Så da blir det nok heller egen bygd pc fra komplett (med hjelp fra noen selvfølgelig, tror ikke jeg skal begynne å mekke pc) takker for all hjelp Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg får pengene tilbake nå Så da blir det nok heller egen bygd pc fra komplett (med hjelp fra noen selvfølgelig, tror ikke jeg skal begynne å mekke pc) takker for all hjelp Flott Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå