axelerkul Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Hey! Jeg har nettopp kjøpt meg ny packard bell pc fra expert (kanskje ikke så lurt) , med spesifikasjonene: athlon 2,8 ghz , 512 mb ram og 32 mb skjermkort fra savage. Expert mannen sa at alle spill kom til å fungere bra på denne pcn, men spill som soldier of fortune 2 , halo , neverwinter nights, alle hakker som et helvet! Utenom Halo hvor det står at prosessoren min er for treig for spillet. På soldier of fortune 2 hakker noe sinnsykt selv når jeg har alt på minimum av grafikk. Jeg har installert nyeste driveren til skjermkortet fra packard bell sine sider. Noen som vet om det er noe gale eller er det bare den nye pcn min som suger og idioten på expert som har stått der og ikke visst hva han snakket om ? Lenke til kommentar
Laien Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 32 mb skjermkort fra savage er nok for dårlig i de fleste tilfellene. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 det kan høres ut som om du har blitt lurt.. et 32mb skjermkort kan ikke kjøre stort annet enn Mafia på laveste innstillinger(egne erfaringer) men resten av pc'n virker jo grei, men ta å last ned et program som heter CPU-Z, så får vi vite hvilken minnefrekvens det er på minnet(pc2700, pc3200++) Ellers så kan du jo bytte ut skjermkortet med et 9800 Pro f.eks, hvis det er AGP port på hovedkortet, noe jeg regner med siden pc'n er ny. tør jeg spørre hva du betalte? Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Denne pcen er bra, flaskehalsen er som sagt SKJERMKORTET. Utrolig at expert/packard selger så bra pc og fikser den med et sÅÅ dålig skjermkort :o Lenke til kommentar
gspr Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Beklager å måtte si det, men hvis du skal spille på den PCen, har du virkelig kjøpt katten i sekken... "32 MB skjermkort fra Savage" er nøkkelen her. Videre lukter "Athlon 2,8 ghz" svært mye av Expert-logikk (dvs. en AthlonXP 2800+), men jeg vet ikke. Det er alltid dumt å måtte si det, men: Ja, den nye pc'en din suger til spill, og idioten på expert har stått der og snakket tull. Han VISSTE nok hva han snakket om, men merket at du ikke visste det, og øynet derfor en mulighet til å rundlure deg. La dette være en lekse: Bygg selv, eller kjøp Komplett (eller lignende) sine ferdigpakker etter nøye rådgiving med folk som HAR PEILING. Hvor mye betalte du forresten? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Det skjermkortet du har fått er "billig drit" for å være helt ærlig med deg. Skjermkortet er den viktigste enkeltkomponentet i en PC når det gjelder spill. Altså, om denne ekspeditøren sa at denne ville fungere fint på alle nye spill, så har han lurt deg (enten han visste det eller ikke). Sansynligvis har rett og slett ekspeditøren hatt dårlig ekspertise innenfor data, og bare gjettet. ("fordi den er ny, så klarer den sikkert nye spill"). Den maskinen vil aldri spille nor seriøse 3D-spill, ved mindre du oppgraderer kjermkortet. Skal du oppgradere, så er dette to gode alternativ: Radeon 9600 pro (ca. 1,200Kr) eller Radeon 9800 pro (ca 2,300) Det første fungerer bra til det aller meste på markedet nå, og det andre er veldig veldig bra, vil fungere godt på krevende spill som enda ikke er ute (f. eks. Halflife2 osv.) Mulig at du kan få returnere eller skife varen pga. du ble feilinformert? Det er betydelige ekstrakostnader involvert i å oppgradere slik at denne maskinen blir en god spillmaskin. Resten av delen i maskinen er forsovdt ok for en spillmaskin. Jeg anntar du mener en Athlon XP 2800+ (det er ikke 2,8 Ghz). Ikke noe veldig imponerende, men "greit nok". Hva betalte du for dette da? -Stigma Endret 6. mars 2004 av Stigma Lenke til kommentar
Ookami Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Vil jo anta at dette er en bærbar pc, så det er vel neppe bare å oppgradere skjermkortet? Nei, ta katta og sekken med tilbake der du fikk den fra. Lenke til kommentar
axelerkul Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Jeg betalte ca 14000 Expert typen sa at det var et 32 mb kort men det fungerte utrolig bra til spill og funket minst like bra som de gode 64 mb kortene, jeg er virkelig lettlurt.... noen som har noen anelse hvor mye det koster for et ok skjermkort til en bærbar pc? Problemet er at jeg flyttet til nord norge denne uken og kjøpte pcn på expert i bergen, så jeg får ikke dratt til expert og slå inn trynet til styggen med det første hvertfall ! På prossesor står det athlon 2500+ , i butikken stod det at det var 2,8 ghz... Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Du kan ikke bytte ut skjermkortet i din pc. Husk at det er en bærbar pc... Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Eg ville gått og klagd til butikken p.g.a. villedende markedsføring/feilinformasjon fra selger. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Jeg betalte ca 14000 Expert typen sa at det var et 32 mb kort men det fungerte utrolig bra til spill og funket minst like bra som de gode 64 mb kortene, jeg er virkelig lettlurt.... noen som har noen anelse hvor mye det koster for et ok skjermkort til en bærbar pc? Problemet er at jeg flyttet til nord norge denne uken og kjøpte pcn på expert i bergen, så jeg får ikke dratt til expert og slå inn trynet til styggen med det første hvertfall ! På prossesor står det athlon 2500+ , i butikken stod det at det var 2,8 ghz... Er vel som oftest integrert i HKet i en berbar, men dette er bare en anntagelse... Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Hey!Jeg har nettopp kjøpt meg ny packard bell pc fra expert (kanskje ikke så lurt) , med spesifikasjonene: athlon 2,8 ghz , 512 mb ram og 32 mb skjermkort fra savage. Expert mannen sa at alle spill kom til å fungere bra på denne pcn, men spill som soldier of fortune 2 , halo , neverwinter nights, alle hakker som et helvet! Utenom Halo hvor det står at prosessoren min er for treig for spillet. På soldier of fortune 2 hakker noe sinnsykt selv når jeg har alt på minimum av grafikk. Jeg har installert nyeste driveren til skjermkortet fra packard bell sine sider. Noen som vet om det er noe gale eller er det bare den nye pcn min som suger og idioten på expert som har stått der og ikke visst hva han snakket om ? Prossesoren din er ikke for treig for halo. det er skjermkortet ditt som ødelegger ytelsen i spillene. [edit] viste ikke at det var bærbar Siden dette er en forbrukervare er det forbrukerkjøpsloven du må forholde deg til. den sier blant annet at varer ikke skal avvike for mye fra hvordan butikken sa at den var. hvis den gjør det har du krav på oppheve kjøpet. jeg mener at det har du full rett til. men expert kan være litt vriene når det gjelder slikt. selv om du har loven på din side betyr ikke det at de vil oppfylle ditt krav om å få opphevet kjøpet. Men lykke til. Endret 6. mars 2004 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Hey!Jeg har nettopp kjøpt meg ny packard bell pc fra expert (kanskje ikke så lurt) , med spesifikasjonene: athlon 2,8 ghz , 512 mb ram og 32 mb skjermkort fra savage. Expert mannen sa at alle spill kom til å fungere bra på denne pcn, men spill som soldier of fortune 2 , halo , neverwinter nights, alle hakker som et helvet! Utenom Halo hvor det står at prosessoren min er for treig for spillet. På soldier of fortune 2 hakker noe sinnsykt selv når jeg har alt på minimum av grafikk. Jeg har installert nyeste driveren til skjermkortet fra packard bell sine sider. Noen som vet om det er noe gale eller er det bare den nye pcn min som suger og idioten på expert som har stått der og ikke visst hva han snakket om ? Prossesoren din er ikke for treig for halo. det er skjermkortet ditt som ødelegger ytelsen i spillene. her er noen forslag til skjermkort: Radeon 9600 xt pris ca. 1400 kr Nvidia Radeon 9800 pro pris ca. 2100 kr (powercolor, connect 3d eller sapphire) AOpen Aeolus FX5700Ultra-DV128 ca. 1600kr Og hvordan i kari bremnes har du tenkt at han skal få satt de inn in en bærbar? *Venter på lurt svar* Endret 6. mars 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 For 14000,- så kunne du fått deg en bærbar med radeon skjermkort. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Bærbar ja.. Da er det ikke så lett å bytte skjermkort. Jeg anbefaler at du tar med maskinen din til den nærmeste Expert-forhandler i nord der du er og forklarer hva du sliter med. Hvis ikke kan du alltid sende en mail til den butikken du kjøpte maskinen fra. Hvis alt dette ikke funker så kan du gå til forbrukerrådet hvor de kan hjelpe deg. Det er tydelig at du har blitt lurt og du skal ikke la dette gå utover deg. Du har all rett på din side. Endret 6. mars 2004 av gixer Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Edit: Litt for sein, ja.. Endret 6. mars 2004 av jephque Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Mange som ikke ser at dette er snakk om en BÆRBAR pc, går ikke an og bytte noe skjermkort da. Som de andre sier, dette er et skjermkort for kontorbruk, ikke noe 3d spilling. Hvis du nylig har kjøpt den hadde jeg gått tilbake og byttet. Skal du spille med en bærbar bør du ha Minst ATI9000/9200, helst ATI 9600. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Hey!Jeg har nettopp kjøpt meg ny packard bell pc fra expert (kanskje ikke så lurt) , med spesifikasjonene: athlon 2,8 ghz , 512 mb ram og 32 mb skjermkort fra savage. Expert mannen sa at alle spill kom til å fungere bra på denne pcn, men spill som soldier of fortune 2 , halo , neverwinter nights, alle hakker som et helvet! Utenom Halo hvor det står at prosessoren min er for treig for spillet. På soldier of fortune 2 hakker noe sinnsykt selv når jeg har alt på minimum av grafikk. Jeg har installert nyeste driveren til skjermkortet fra packard bell sine sider. Noen som vet om det er noe gale eller er det bare den nye pcn min som suger og idioten på expert som har stått der og ikke visst hva han snakket om ? Prossesoren din er ikke for treig for halo. det er skjermkortet ditt som ødelegger ytelsen i spillene. her er noen forslag til skjermkort: Radeon 9600 xt pris ca. 1400 kr Nvidia Radeon 9800 pro pris ca. 2100 kr (powercolor, connect 3d eller sapphire) AOpen Aeolus FX5700Ultra-DV128 ca. 1600kr Og hvordan i kari bremnes har du tenkt at han skal få satt de inn in en bærbar? *Venter på lurt svar* har redigert innlegget mitt. Visste ikke at det var bærbar. men som sagt tidligere så har han krav på å få opphevet kjøpet, hvis det han sier stemmer Endret 6. mars 2004 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Maskinen hans er bærbar ! Edit; OK ! alle har fått briller på seg......... Endret 6. mars 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå