[AD] Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Kunne tenkt meg ei svær vifte til å bruke sammen med bilradiator, denne er ca 50x50cm. Noen som vet hvor man får tak i ei rimelig og så stor som mulig vifte som man kan kobles til Viftestyring (aero gate 2) ?? Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Så store vifter går gjerne på 230V vil jeg tro. Jeg vil også tro at de trekker for mye strøm for en vanlig viftestyring som sitter i PCer. Skal du "ekstremoverklokke"? Hvis ikke tror jeg det holder med bare radiatoren, eller hva? Lenke til kommentar
Flames Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Radiatorviftene i biler går neppe på 230volt ? Er vel bare 12volt i biler. Men viftestyringa di greier neppe å styre den vifta.. det du KAN gjøre er jo å hente strøm fra inni pc'en, og sette på en helt vanlig lysdimmer Det gjorde jeg en gang i tia.. funka flotters. Lenke til kommentar
Ducklink Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Faktisk så er det noen bilradiatorvifter som har el motor og ikke er koblet til vifte reima blir vel en tur på huggeren snart. Lenke til kommentar
xcetera Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Det du kan gjør er: Gå til en bonde eller lignende og spørr om han har ei gammel vifte du kan kjøpe av han. Jeg har ei liggende her med radiator, den fikk jeg av en som drev med kjøle montering i butikker. det for øvrig et komplett freon system, men jeg tok ikke sjangsen på å fylle det grunnet mye rustne rør ol. Mvh KFB Men ta ikke sjangsen på å kobble en så stor vifte på viftestyringa di, da en slik vifte trekker mer ampere en det viftestyringa er konfigurert på pr. kanal. Lag en enkel vifte kjling selv som tåler slike belastninger. Mvh KFB Endret 6. mars 2004 av xcetera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå