krizkriz Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Har lest litt om program der man lager egen musikk osv, så dukker dette ordet opp stortsett hele tiden, så kan noen forklare meg hva det er/betyr?? Lenke til kommentar
Zenith Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Er ikke det et slags virtuelt instrument tro.. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 software synth som brukes brukes innen et program som støtter bruk av vsti Lenke til kommentar
Akelbee Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 VSTi er en standard for virtuelle instrumenter som kan fungere som plug-ins til et sequencer program. (Må ikke blandes sammen med VST effekter.) VST-standardene er fastasatt av Steinberg som er en av de største produsentene av sequencere og andre lyd- og instrument-programmer. Hvis du har et lyd-program (sequencer eller software-studio) som støtter VSTi-standarden, kan du legge inn VSTi digitale instrumenter (synthesizere og samplede instrumenter osv),og "spille dem av" fra hovedprogrammet via MIDI-signaler som er spilt inn til hovedprogrammet f.eks. fra et keyboard. Sett fra den andre siden kan du altså bruke keyboardet ditt til å spille alle slags digitale instrumenter som du har lagt inn i hovedprogrammet i form av VSTi-baserte instrumentprogrammer. (Det finnes massevis av gratis VSTi-instrumenter på nettet.) Hvis du vil komme igang å teste dette nærmere anbefaler jeg å anskaffe et nummer det engelske Computer Music fra Narvesen. På CD'en som følger med får du gratis en sequencer (Computer Muzys) som støtter VSTi, og mange VSTi-baserte synthesizere, trommemaskiner osv følger også med. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Jeg bruker Reason, Nuendo, og absynth 2.0 sammen via VSTi. Glimrende interface det der Men er på leting etter lydbanker til absynth med gode gitarlyder (fuzz kan jeg bruke distortionboksen i reason til å lage, ikke viktig), eller noen skikkelig bra leadsynth-lyder. Sagt på en enklere måte enn over, det gir musikkprogrammer som følger den standarden mulighet til å jobbe sammen. Som å strekke kabel mellom dem på en måte. Man kan bruke funksjoner fra ett program i det andre osv. Få en bryter i Reason til å styre en annen bryter i absynth f.eks. Endret 6. mars 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå