Gå til innhold

Samsung Syncmaster 172X

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

hei sjef.

sitter å leker meg med denne juvelen nå. Men du har jo brukt den en stund lenger enn det jeg og gjengen har lekt oss med, derfor spør jeg deg en del spørsmål:

1: har det blitt mer baklys etterhvert?

2: Fortsatt like fornøyd?

3: Kan du teste den i spill med både analog og digital kabel. gjerne prøv deg litt frem med ulik hertz på skjermkortet også.

4: du sier du merker "ghosting" noe jeg syns er meget rart. Er du sikker på at du ikke har noen flaskehalser i systemet (skjermkort).

5: Hva sysn du om den i unative oppløsninger.

6: innsynsvinkelen syns du er ...? (gjerne den vertikale)

grunnen til at jeg spør er fordi jeg er intressert i hvordan du syns skjermen er etter litt bruk.

Lenke til kommentar

Jeg åpnet en slik i går jeg også.. Men jeg var ikke eieren, det var bestemor og bestefar som skulle ha en god lcd skjerm.. Jeg falt helt pladask, en slik er neste investering hos meg. Det er den peneste lcd skjermen jeg noen sinne har sett.

Flott test og jeg fikk samme intrykk som deg når jeg åpnet den fine esken som stod fint i stil med resten av det nyinkjøpte datautstyret til bestemor og bestefar.. *Heldige*!!! :)

Lenke til kommentar
hei sjef.

sitter å leker meg med denne juvelen nå. Men du har jo brukt den en stund lenger enn det jeg og gjengen har lekt oss med, derfor spør jeg deg en del spørsmål:

1: har det blitt mer baklys etterhvert?

2: Fortsatt like fornøyd?

3: Kan du teste den i spill med både analog og digital kabel. gjerne prøv deg litt frem med ulik hertz på skjermkortet også.

4: du sier du merker "ghosting" noe jeg syns er meget rart. Er du sikker på at du ikke har noen flaskehalser i systemet (skjermkort).

5: Hva sysn du om den i unative oppløsninger.

6: innsynsvinkelen syns du er ...? (gjerne den vertikale)

grunnen til at jeg spør er fordi jeg er intressert i hvordan du syns skjermen er etter litt bruk.

1. Nja... Har ikke lagt merke til noe ihvertfall, men så har jeg sittet konstant foran den, er vell like vanskelig som å få med seg som om times viseren på klokka bevegde på seg...

2. Er fortsatt like fornøyd, kanskje enda mer fornøyd etter å vært på TG og sett på hvor mye ghosting andre TFT skjermer hadde, inkludert 173t og 193t.

3. Dette har jeg allerede prøvd. Når du skal ha denne skjermen, så burde du nesten like godt investere i DVI kabel, Med denne kabelen får du litt bedre kvalitet på alt, forbedringen er så vidt merkbar, men hvis du bruker det over lengre stund på film titting eller spilling, så legger du merke til det.

4. Når jeg spiller spill som BF42, quake 3, så ser jeg bittelitte granne ghosting når jeg beveger meg ekstremt fort... Dette er dog IKKE merkbart når du spiller vanlig og ikke konsentrerer all hjernekrafta på å finne ghosting som jeg gjorde. Er kanskje feil å si at jeg ser ghosting, for det gjør jeg ikke når jeg spiller helt vanlig.

5. Alt er perfekt under 1280x1024. Er du vant til 1024x768 så kan 1280x960 funke, dog alt blir litt "lange i maska"

6. Innsynsvinkelen er grei nok, ikke noe å skryte over akkurat. Så lenge du holder deg foran skjermen isteden for bak den, så får du med deg hva som skjer :laugh: Men hvis du ser skjermen litt skrått sidenifra blir ting litt rødere. Innsynsvikelen vertikal er ikke særlig bra, men brukbart. Ser du litt skrått ned på det, kan deler av bilde bli litt lysere/mørkere... Men det er bare å klare å justere skjermen så øya dine kommer i ±30 º fra midten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...