The_Mask Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Jeg har et Creative GeForceFX 5900 Ultra (Flashet til 5950 Ultra) Jeg kan klokke kortet til 575mhz GPU og 990mhz RAM, men scorer lavere på denne frekvensen,(3000 poeng lavere) en da jeg har den på 480/900. Har hørt at den ligger en form for sperre på kortet for beskytteles eller noe slikt. Er det noe som kan gjøres for å få den "sperren" fjernet? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Tviler jeg vel egentlig på? Sikkert en form for termisk beskyttelse? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Det kan hende at kortet ikke takler så høy frekvens/varmeutvilklig og derfor disabler noen pipelines for at ikke kortet skal gå føyken... Lenke til kommentar
The_Mask Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Det kan hende at kortet ikke takler så høy frekvens/varmeutvilklig og derfor disabler noen pipelines for at ikke kortet skal gå føyken... Men tempen på kortet ligger jo bare på 37 grader idle og 45-50 grader load... Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Så fort du har flashet kortet må du slutte å slole på den innebyggde tempraturmåleren. Den har av en eller annen grunn blitt totalt feil. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Sikker på at kortet ikke bare klokka seg ned igjen som en safemode? Har skjedd her. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Det kan ha gått tilbake i safemode, eller så tåler det bare ikke de klokkene. Jeg kan ikke tenke meg at kortet er for varmt. Har aldri sett et FX-kort over 60 grader uansett hvor høyt klokket det er. Edit: Skriveleif. Endret 9. april 2004 av Apoc_ Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 og så er det jo ikke helt uvanlig at ytelsen detter hvist du kjører det for hardt, om det har noe med temp å gjrøe vet jeg ikke, men det kan nok hende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå