South_Bridge Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Nå har jeg satt opp RedHat 9, med konfigurert samba server. Og fra min Windows XP maskin ser det ut til å fungere. Jeg kan koble meg opp og laste/lese filer. Problemet er at det går veldig tregt. Lasta opp en mp3 fil, for å så lese den fra serveren, da hakket den. og opplastinga tok veldig lang tid. Noen som har et forslag til hva som kan være årsaken til at det hakker/går veldig tregt?(alt fra software til hardware) ------ stats server os: RH9 cpu: AMD 600mhz ram: 256 ddr hovedkort: Asus A7V8X-X, onboard nettverkskort stats min maskin os: Windows XP cpu: AMD 2500 ram: 512 ddr hovedkort: Abit NF7-S ------- mvh Lars Endret 6. mars 2004 av South_Bridge Lenke til kommentar
yNx Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Det er noe med Redhat og samba, for med Gentoo går det helt fint. Kanskje den kjører mye bloat i tillegg? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Jeg har kjørt RedHat 7.3 som MP3-server med samba-deling i flere år, for streaming av musikk til XMMS/Winamp etc. Har fungert veldig bra. Hva sier "top" når du holder på? høy belastning på serveren (se spesielt på tallene: load average: 1.74, 1.73, 1.72) [hmmmm, tror kanskje shell-serveren min har litt belastning nå] Lenke til kommentar
yNx Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Er forskjell på Redhat 7.3 og Redhat 9. Vet om flere som har problemer med RH9 og Samba. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 for ikke å snakke om fedora og samba-klienten... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå