Gå til innhold

Hvilken ram skal jeg ha

Bogge

Anbefalte innlegg

:D Hei :D

Jeg lurer på hvilken type ram jeg skal ha til dette hovedkortet
"MSI K7N2 DELTA-L Hovedkort Socket A".

Jeg hvet i hvertfall at det skal være pc3200, men er det ECC REG eller noe annet jeg skal ha. :blush:

Kan noen poste meg noen bra produkter som jeg kan bruke på dette hovedkortet :D

Takker for alle svar :D :D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et lite tips: Siden dette hk støtter dual channel ddr, ville jeg valgt to brikker, 256mb*2, eller 512mb*2, for å få maks utbytte av hk.

Corsair, Geil, Twinmos, er navn du kan lete etter. Søk litt i forumet.

Mvh Meg.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

:D oki, Takker for alle svar..... :D

Men det er bare å fortsette med å sende inn forslag til ram....

Må spare penger!!!!!Går litt tregt uten jobb :D

Så jeg har god tid til å bestemme ram :D:D:D

Endret av Bogge
Lenke til kommentar

Du vil spare penger, så derfor vil jeg anbefale å kjøpe TwinMOS.

Rammen er billig og funker bra, men akkurat for øyeblikket er alle ram brikker litt dyre(markedet forandrer seg stadig)...

men i dataverdenen kan man jo aldri vente ;)

Sikkert mange andre ram merker som duger å, men jeg personlig liker TwinMOS :p

Endret av John Kåre
Lenke til kommentar

Liten avsporing av diskusjonen her...

Det er en ting jeg alltid har lurt på...Hovedkort som støtter Dual Channel RAM, (det er vel helst Nforce2 kort som støtter dette tror jeg), hva om en bruker EN vanlig DDR PC3200 Ram brikke, istedefor TO Dual brikker...

Går det mye utover ytelsen til disse kortene, eller hva? Eller er en nødt til å ha Dual RAM brikker på disse hovedkortene?

Lenke til kommentar
hva om en bruker EN vanlig DDR PC3200 Ram brikke,  istedefor TO Dual brikker...

Går det mye utover ytelsen til disse kortene, eller hva? Eller er en nødt til å ha Dual RAM brikker på disse hovedkortene?

Det er best å ha dual. Ettersom du kan transportere dobbelt så mye data ut av dem. Hvis du har singel, så kan kun informasjonen overføres i den hastigheten minnemodulen er i. Har du to, kan du hente ut like mye informasjon, to ganger, hvis du skjønner. Best med dual. Har det selv. Sitter med Twinmos pc266. Hadde jeg hatt singel ville det gått kraftig utover hastigheten. Vet ikke hvordan det er med pc3200 og dual egentelig. Om det går kraftig utover ytelsen. :p

edit: Er ikke 100% sikker på den andre setningen min. Noen som kan bekrefte/avkrefte det?

Jeg mener å ha hørt det er slik.

Endret av Mixel
Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det så er det av x86 64-cpu'ene til AMD kun FX-modellene som støtter dual minne. Jeg skal ha meg en Athlon 64 3000+, og da får jeg ikke tak i hovedkort som støtter dual minne. Altså får jeg ikke utnyttet muligheten. Men dual ram betyr bare at brikkene er testa og godkjent til å fungere i dual. Om du ikke har dual-muligheter på hovedkortet så får du ikke utnyttet dual-funksjonen, men dual-ram kan likevel stappes inn i hovedkortet. Det fungerer som bare tusan.

Med mindre jeg har misforstått alt da. Og jeg tror jeg har forstått det korrekt :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...