galskapen Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 halla duder og dudeliner! oki... så har jeg et spørsmål... Hvordan setter man inn en "heis" eller scrollbar i en side som er laget i PS??? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Kan du utdype den litt mer? Gjerne med screenshot? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Kan du utdype den litt mer? Gjerne med screenshot? Jeg tror han lurer på om man kan lage en heis i PS, og så bruke den som heis på siden.. Men nei: jeg vet ikke om det går.. funker vel bare i IE uansett, og det bruker ikke jeg, så det er grunnen til at jeg ikke vet det.. Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 ta en titt HER jeg lurte på hvordan jeg kunne sette inn en scroll i der hvor det er tekstur.... evt. sende et eksempel på kode.... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Hovedheisen, heisen over alle heiser, altså den heisen som er helt til høyre i alle nettlesere, kan du ikke endre med PS-bilder. Du kan alltids bygge inn noe flash, javascript eller noe annet stash som bruker bildene dine, men det fungerer antagelig bare i IE, som Jibril2k sa. Du kan derimot endre hovedheisen (og andre standardheiser i f.eks frames) med litt CSS. Men det er bare fargene du kan endre Jeg er lat så jg kan bare henvise til www.google.com. Der finner du sikkert det du trenger Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) ta en titt HERjeg lurte på hvordan jeg kunne sette inn en scroll i der hvor det er tekstur.... evt. sende et eksempel på kode.... Enten er .tk sinnsykt treg, eller så er det hosten din. Uansett jeg har ikke tålmodighet til å vente på timeouten EDIT: Øyh! der kom den! Endret 6. mars 2004 av Loomy Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Du kan bruke litt CSS, slik: overflow:auto; Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Du kan bruke litt CSS, slik: overflow:auto; egentlig må jeg innrømme at jeg ikke kan noe om CSS.... Endret 6. mars 2004 av galskapen Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 W3 Schools < -- -- Begynn der, les først om XHTML, så CSS. Da skjønner du nok til å kunne mekke litt CSS. Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 W3 Schools < -- -- Begynn der, les først om XHTML, så CSS. Da skjønner du nok til å kunne mekke litt CSS. vel.... var mye å lære der, men jeg er så lat at jeg bare lurte på om noen kunne sende meg koden(e) Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Gidder ikke noe nå ihvertfall. Lenke til kommentar
stian_molvik Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 vel.... var mye å lære der, men jeg er så lat at jeg bare lurte på om noen kunne sende meg koden(e) les om "div" med "overflow:auto", din late klatt.. Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 skjønner ikke helt...... Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Uansett...... hadde det vært helt greit om jeg bare fikk vite hvordan skifte farge HOVED scrollen...... send gjerne kode Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Fargeheis; <style TYPE="text/css"> <!-- body { scrollbar-face-color: #484848; scrollbar-highlight-color: #484848; scrollbar-shadow-color: #484848; scrollbar-3dlight-color: #484848; scrollbar-arrow-color: #333333; scrollbar-track-color: #484848; scrollbar-darkshadow-color: #484848;} --> </style> Fargekodene får du endre selv, jeg er like lat som deg. Etter å ha lest mr.Epsilons anti-fargeheis innlegg, anbefaler jeg deg å skippe hele fargeleggingen, men det er opp til deg. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Jeg synes det er greit å ha fargeheis på inline elementer, men å farge hovedheis blir litt teit. Lenke til kommentar
epsil Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Jeg synes det er greit å ha fargeheis på inline elementer, men å farge hovedheis blir litt teit. Og jeg syns at inline heis – fargelagt eller ikke – bør unngås såfremt det er mulig, da det bare gjør siden mer tungvint å bruke. Jeg har tatt opp dette og andre heis-relaterte problemer i mitt allerede nevnte «anti-heis-innlegg». Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Jeg synes det er greit å ha fargeheis på inline elementer, men å farge hovedheis blir litt teit. Og jeg syns at inline heis – fargelagt eller ikke – bør unngås såfremt det er mulig, da det bare gjør siden mer tungvint å bruke. Jeg har tatt opp dette og andre heis-relaterte problemer i mitt allerede nevnte «anti-heis-innlegg». jaja... men kan noen ikke bare hjelpe meg med å lage den heisen da.... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Jeg synes det er greit å ha fargeheis på inline elementer, men å farge hovedheis blir litt teit. Og jeg syns at inline heis – fargelagt eller ikke – bør unngås såfremt det er mulig, da det bare gjør siden mer tungvint å bruke. Jeg har tatt opp dette og andre heis-relaterte problemer i mitt allerede nevnte «anti-heis-innlegg». jaja... men kan noen ikke bare hjelpe meg med å lage den heisen da.... Se hva PoleCat skrev, du. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Jeg synes det er greit å ha fargeheis på inline elementer, men å farge hovedheis blir litt teit. Og jeg syns at inline heis – fargelagt eller ikke – bør unngås såfremt det er mulig, da det bare gjør siden mer tungvint å bruke. Jeg har tatt opp dette og andre heis-relaterte problemer i mitt allerede nevnte «anti-heis-innlegg». jaja... men kan noen ikke bare hjelpe meg med å lage den heisen da.... Du lager en side i PhotoShop, slicer og lager Save for Web. Da får du en webside, men koden er så som så med.. Deretter åpner du siden i Notepas og limer inn koden som PoleCat kom med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå