Gå til innhold

scrollbar/heis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedheisen, heisen over alle heiser, altså den heisen som er helt til høyre i alle nettlesere, kan du ikke endre med PS-bilder. Du kan alltids bygge inn noe flash, javascript eller noe annet stash som bruker bildene dine, men det fungerer antagelig bare i IE, som Jibril2k sa.

Du kan derimot endre hovedheisen (og andre standardheiser i f.eks frames) med litt CSS. Men det er bare fargene du kan endre ;)

Jeg er lat så jg kan bare henvise til www.google.com. Der finner du sikkert det du trenger ;)

Lenke til kommentar
ta en titt HER

jeg lurte på hvordan jeg kunne sette inn en scroll i der hvor det er tekstur....

evt. sende et eksempel på kode....

Enten er .tk sinnsykt treg, eller så er det hosten din. Uansett jeg har ikke tålmodighet til å vente på timeouten ;)

EDIT: Øyh! der kom den!

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Fargeheis;

<style TYPE="text/css">
<!--
body {
scrollbar-face-color: #484848;
scrollbar-highlight-color: #484848;
scrollbar-shadow-color: #484848;
scrollbar-3dlight-color: #484848;
scrollbar-arrow-color:  #333333;
scrollbar-track-color: #484848;
scrollbar-darkshadow-color: #484848;}
-->
</style>

Fargekodene får du endre selv, jeg er like lat som deg.

Etter å ha lest mr.Epsilons anti-fargeheis innlegg, anbefaler jeg deg å skippe hele fargeleggingen, men det er opp til deg.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er greit å ha fargeheis på inline elementer, men å farge hovedheis blir litt teit.

Og jeg syns at inline heis – fargelagt eller ikke – bør unngås såfremt det er mulig, da det bare gjør siden mer tungvint å bruke. Jeg har tatt opp dette og andre heis-relaterte problemer i mitt allerede nevnte «anti-heis-innlegg».

Lenke til kommentar
Jeg synes det er greit å ha fargeheis på inline elementer, men å farge hovedheis blir litt teit.

Og jeg syns at inline heis – fargelagt eller ikke – bør unngås såfremt det er mulig, da det bare gjør siden mer tungvint å bruke. Jeg har tatt opp dette og andre heis-relaterte problemer i mitt allerede nevnte «anti-heis-innlegg».

jaja... men kan noen ikke bare hjelpe meg med å lage den heisen da.... :dontgetit:

Lenke til kommentar

jaja... men kan noen ikke bare hjelpe meg med å lage den heisen da.... :dontgetit:

Se hva PoleCat skrev, du. ;)

Lenke til kommentar

Du lager en side i PhotoShop, slicer og lager Save for Web. Da får du en webside, men koden er så som så med..

Deretter åpner du siden i Notepas og limer inn koden som PoleCat kom med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...