Jakob Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Hei, har akkurat begynt å se LITT på webdesign fordi jeg fikk oppgaven å lage en hjemmeside til bandet mitt... Har absolutt INGEN erfaring i CSS eller HTML eller have det nå skulle trengs, bruker bare dreamweaver og Photoshop. Vet jeg får "slakt" på siden rent webdesign messig, men syns ikke den er så "ubehagelig" å se på Forresten, har noen noen tips til guider til webdesign (CSS?) slik at man lager sider hvor man ikke bruker bildefiler hele tida som jeg har gjort, men slik moderne websider er laget. Som dere ser, jeg har IKKE peiling... Btw, det er noen få deadlinks på "bandet" siden fordi jeg ikke er helt ferdig. Of fonten er så som så... Jeg har egentlig ikke peiling på hvilke fonter som er enkle, men fine. Og istedenfor å si "start på nytt", si hva jeg bør lære meg før jeg starter på nytt.. Også var det linken da, www.emptybox.tk Endret 6. mars 2004 av Jakob Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 - Frames - Hovedteksten går jo forbi banner, det ser litt rart ut - Dot.tk pop-up (vertfall pep pop-up killeren..) Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) ? Jeg bruker da ikke frames? Og hoved teksten går ikke forbi banneren? Hva slags browser bruker du? screenshot Endret 6. mars 2004 av Jakob Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Tror nok du har godt i gang uten helt å vite hva du har gjort. - Fargevalget er bånn i bøtta - Merklich plassering av ting og tang - Svakt fontvalg - Støgg mouseover i menyen - Standard linkfarge Og ærlig talt, bruker et band som spiller f. eks. ... Deep Purple - Smoke on the water (cover) Metallica - Enter Sandman (cover) The White Stripes - Seven nation army (cover) Oasis - Wonderwall (cover) Postgirobygget - Motorsagmannen (cover) Red Hot Chili Peppers - Otherside (cover) ... et slikt fargevalg og slik font som er her? Nei! Siden dere ikke er "storband" ennå, er det helt grei side. Vi har jo sett verre bandsider (les Fjelg.tk). Føler meg litt slem nuh, men jeg er bare ærlig. Hjelper deg med hva som kan forbedres. Stå på! EDIT: Endret 6. mars 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Til å være nybegynner er det ikke grisedårlig... Du bør prøve å få en sammenheng mellom alle delen av siden. Nå står headeren for seg selv, menyen for seg selv, med innholdet i midten. Det ser litt ut som et byggesett. En helhet er viktig. Som regel kan en mouseover gi en liten oppfiffing av siden. Det har ikke din akkurat nå. Listen kunne vært lang, men er ikke altfor klar i hodet, klokka er tross alt bare halv to og det er fotball på TV EDIT, så akkurat nå at du hadde mouseover likkavæl, men den var jo ikke akkurat fin. Hvor har du rødt på siden ellers? Endret 6. mars 2004 av Sigmoideus Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Men over til litt av poenget... Noen som har tips/guides til å lære seg annet enn å sette sammen noen gif bilder til et byggesett? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Ikkje så verst om det er di aller første webside or so, men der er en del å pirke på selfølgelig: - Times new roman er grusomt, bytt til arial, verdana, sans-serif, tahoma e.l. - Den blåfargen som du har brukt som border på meny/header passa veldig dårlig - Litt dårlig "flyt" i sida på en måte, lite sammenheng - Heslig bilde på framsida. Gå på http://polecat.demoted.org/inspiration/ og søk inspirasjon! Les også litt om HTML/CSS på http://www.w3schools.com - det kommer godt med. Håper det hjalp Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) - Times new roman er grusomt, bytt til arial, verdana, sans-serif, tahoma e.l. Det er ikke Times, da vettu! Aldri hørt om Georgia? [/pirk-modus] Endret 6. mars 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 ? Jeg bruker da ikke frames? Og hoved teksten går ikke forbi banneren? Hva slags browser bruker du? screenshot Ok, jeg titta bare innom koden din og så frames være nevnt.. Menne prøv å se siden i 1280*1024.. Da blir det forskyvd.. Bruker IE 6.. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 - Times new roman er grusomt, bytt til arial, verdana, sans-serif, tahoma e.l. Hahaha nice going, sherlock.. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Siden dere ikke er "storband" ennå, er det helt grei side. Vi har jo sett verre bandsider (les Fjelg.tk). Øyh! Dem har ikke tatt i bruk headeren min enda. Det meste er vel sagt; uno sick polecat; Endret 6. mars 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 - Times new roman er grusomt, bytt til arial, verdana, sans-serif, tahoma e.l. Det er ikke Times, da vettu! Aldri hørt om Georgia? [/pirk-modus] Hmm, ser at georgia er førstevalget jah, men det virker ikkje som om den er installert her på systemet (sitter på jobb nuh), så eg får times all teh way. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 - Times new roman er grusomt, bytt til arial, verdana, sans-serif, tahoma e.l. Det er ikke Times, da vettu! Aldri hørt om Georgia? [/pirk-modus] Hmm, ser at georgia er førstevalget jah, men det virker ikkje som om den er installert her på systemet (sitter på jobb nuh), så eg får times all teh way. Ok, du er tilgitt.. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Er det meningen at det skal være sånn? : Ellers var den grei, men ville gjerne hatt litt mer struktur på tekstfeltet, og diverse andre ting. Synes den var litt for dårlig oppbygd, men for all del, fin side til å være første gang! Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) "Bandet"-siden (hvor du skriver om dere i bandet) er helt forferdelig satt opp. Nesten uleselig. For det første, lager du nytt avsnitt, så i det minste ha innrykk (3-4 mellomrom). For det andre, fonten er ikke særlig pen. Fonten du har i "Velkommen til Empty Box" på forsiden kan du bruke på resten av sidene også. Jeg bruker innrykk her for å vise deg hvordan det kan gjøres. Et annet alternativ er å ha luft imellom hvert avsnitt, men innrykk er best spør du meg. Ikke så verst til å være din første side! edit: man kan faktisk ikke skrive med innrykk her på forumet Endret 6. mars 2004 av Nimzowitsch Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Hehe, takk for tilbakemld. Regnet med en del negativt, siden det er den første ja! Skal ta en titt på www.w3shschools.com DiMiles: Selvfølgelig er det meninga! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Hmmm... siden ser rett og slett føkka ut i opera! menyen har delt seg i tre slik som hos DiMiles @Marve: grunnen til at det ser ut som frames i koden er at .tk bruker frames som link til det originale domenet... helt på trynet egentlig! Lenke til kommentar
wmdatafan Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Hmmm... siden ser rett og slett føkka ut i opera! menyen har delt seg i tre slik som hos DiMiles Grunnen er at du ikke har 100% zoom. Prøv å ta det tilbake til 100%, da går det. Lenke til kommentar
joffar Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Enig med de fleste her, du kunne kanskje også trukket menyen litt mere opp på siden (nærmere banneren) liker heller ikke fargevalget på bannerkantene.. clasher litt med selve banneren Kanskje forandre mouseover til en annen farge som ligger litt nærmere meny fargen kanskje lysere brun, dersom du skal fortsette med brun banner etc.. I Opera 7.5 ser siden fin ut, ikke oppstykket som andre siere her mulig du har fikset det i mellom tiden... thats my two cents..... iv Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Nå har jeg begynt å redesigne siden, og har et førsteutkast her. Dette er _bare_ et første utkast, så vil egentlig bare ha litt kritikk om jeg er på rett vei eller totalt på avveie. Har bare "schmelt" på det i midten, og skal nok endre den diffuse blåfargen, og skal legge på link-knapper til venstre. Er ikke engang sikker på om jeg kommer til å bruke denne ideen. Håper ihvertfall det var bedre enn min forrige side... Endret 11. mars 2004 av Jakob Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå