Gå til innhold

Lag/slowdown i Diablo 2...

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å få igang litt Diablo 2 Lord of Destruction lan'ing her, og jeg setter opp min maskin som host. Men når jeg spiller, kommer det seriøs lag/slowdown når jeg drar opp automap'en, noe spillet tar igjen med "fast forward" etter at kartet er vekk igjen.

Jeg prøvde å overvåke trafikken med task manager, men det er altså ikke spesielt store trafikken på nettverket, så det er jo ikke det at det krever for mye akkurat.

Jeg har satt opp faste ip'er på begge maskiner, og begge kjører 1.10 patchen. Den andre maskinen har ikke problemer i det hele tatt. Det er forøvrig en XP1800 med 9700pro og 256MB ram.

Er det noen som vet om en løsning på problemet mitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først vil jeg bare si at sorry at jeg går halveis offtopic med en gang, men problemet mitt kan vere noe av det samme.

Jeg har ikke bare problemer med frameraten når automap er oppe, men hele tiden. Har et FX5900@5950U kort i maskinen min nå, men frameraten var ikke noe bedre på det gammle FX5800U kortet mitt. Kjører nå med 56.55 driveren, men prolemet er der også med 53.03 og 43.45.

Jeg kjører allt nå på low og 640x oppløsning, da klarer jeg og holde meg såvidt over 30fps når det skjer mye på skjermen. Hver gang jeg kverker en actboss deromot stopper spillet opp helt i noen sekunder og så får jeg turbofart i noen sekunder etter det. Hvis jeg setter opp til 800x oppløsning og detaljer på høy(+perspektiv og skygger) blir det hele uspillbart, 40fps uten noen aktivitet på skjermen og slier og holde seg over 20fps når mye skjer på skjermen.

Har ikke problemer med framerate i andre spill, er bare diablo 2. Jeg mistenker litt at det er Windows eller directx, men har kamerater som også bruker xp og har dx9 som ikke har lav framerate...

Noen som vet om noe tips for å øke framraten?

Lenke til kommentar

Jeg fant en delvis løsning på problemet mitt. Det var kun når min egen maskin "host"-a at det droppa frameraten med automap oppe. Når den andre maskina hosta, var det ikke noe problem. Den andre maskinen kjører nemlig Win98se. Kikka litt rundt på nettet, og det er mange som klager over det samme problemet, og ingen som har kommet med en løsning. Virker som problemet kun gjelder xp maskiner som "host"-er, og da med 1.10 patchen... :no: Håper blizzard kan komme med en patch som fikser det problemet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...