baRs Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Skal lage et menysystem, men er litt usikker på hva jeg skal bruke. SESSIONS , cookies eller. mysql? Menyen vil se slik ut: + Hovedside - NHH Ekspedisjon (utløst, undermenyer vises) = Styre = Visjon = Vedtekter + Ekspedisjoner Noen som har erfaringer med slike menyer? Hva er bra å bruke egentlig? Sessions eller mysql? Hvis man er på "Vedtekter" på menyen huske at "NHH Eksedisjon" er utløst (viser de 3 undermenyene). Har vurdert å legge alt i databaser og lage et system av det, men trenger litt råd Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Jeg bruker sessions som lagres i MySql-databaser for enkelte systemer.... Men hvorfor ikke bare ha menyen "utløst" hele tiden når den er så liten? Eventuelt kan du legge til en verdi "?utløst=ja" etter alle linker der menyen skal være "utløst". Eventuelt bruke frames. Lenke til kommentar
baRs Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Jeg bruker sessions som lagres i MySql-databaser for enkelte systemer.... Men hvorfor ikke bare ha menyen "utløst" hele tiden når den er så liten? Eventuelt kan du legge til en verdi "?utløst=ja" etter alle linker der menyen skal være "utløst". Eventuelt bruke frames. Tenkte på å ha menyen utløst hele tiden. Men det er noen punkter under det som jeg viste som er ganske lang. Frames er UAKTUELT Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Fatter ikke helt hvorfor folk hater frames, men men.... Da ville jeg brukt sessions... Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Rottepostei: Noen argumenter. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Jeg bruker sessions som lagres i MySql-databaser for enkelte systemer.... Men hvorfor ikke bare ha menyen "utløst" hele tiden når den er så liten? Eventuelt kan du legge til en verdi "?utløst=ja" etter alle linker der menyen skal være "utløst". Eventuelt bruke frames. Tenkte på å ha menyen utløst hele tiden. Men det er noen punkter under det som jeg viste som er ganske lang. Frames er UAKTUELT Du kan bruke rådet utløst=ja, men endre den til f.eks. kategori=2 Er kategori = 2 så henter du ut det i tillegg fra databasen. Det er ganske vanlig, se f.eks. på siden til koplett.no: http://www.komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&CatID=4#C3 Menyen der er avhengig av verdien til CatID. Lenke til kommentar
baRs Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 har bygget opp databasen nå. menyen blir avhengig av $_GET["exp"] altså ?exp=12 feks. (dvs at meny-link ID 12 er liste ledd i utløsningen og alle ledd over er også utløst..) DB ------------------------------------------------------- mid (menu-id, int) lev1 (har linken en submeny? if 0 ingen seff, tinyint) lev2 (har en submeny en submeny?, if 0 ingen seff, tinyint) tekst url ------------------------------------------------------- kanskje tungvindt? ideer? Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Fatter egentlig ikke hvorfor du vil blande databaser inn i dette, med mindre menyene er veldig store. Hvis meninga er at databasen skal holde orden på om en meny er utløst eller ikke så får du fort problemer når du har flere enn en bruker inne samtidig. Som sagt, anbefaler jeg bruk av sessions eller linktrikset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå