Gå til innhold

Filming med Ixus 300

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har tenkt på å kjøpe meg Canon ixus 300. Derfor lurer jeg på hvor lange video sekvenser man kan filme. En kompis av meg som har kameraet sa at man kunne filme så lenge man hadde plass til på minnekortet.

Men på Dpreview.com står det at man kan filme 5/20/30 sec. Mener de da med det minnekortet som følger med (8mb)?

Hva anser dere som best av disse to kameraene: vanon ixus 300 og fujifilm 4800 zoom.

HGL

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Skarsk!

Du utaler deg mange ganger om ting du ikke har greie på

IXUS 300 har samme videofunksjon som IXUS V

(eller de samme begrensninger)

Movie

640 : 640 x 480 pixels (approx. 4 sec.)

320 : 320 x 240 pixels (approx. 10 sec.)

160 : 160 x 120 pixels (approx. 30 sec.)

Approx. 20 frames / sec.,

Figures in brackets ( ) represent max. recording time for one movie clip.

Kilde: http://www.canon.co.jp/Imaging/BeBit-e.html

Mvh

EBE

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Nei, man kan ikke filme så lenge kortet varer.

Jeg har kameraet selv, og bruker stort sett oppløsningen 320x240 når jeg filmer. Med denne oppløsningen kan jeg filme ca 30 sek. Tror begrensningen skyldes at filmen mellomlagres i kameraets interne minne, og at det så må ha en pause for å skrive til minnekortet.

Lenke til kommentar

Sitat fra EBE - Anonym:

"Skarsk! Du utaler deg mange ganger om ting du ikke har greie på"

-------------

IXUS V (V=video) har jo muligheter for lydopptak.

Såvidt jeg kan se har ikke IXUS 300 denne muligheten, og vil derfor ikke kunne sammenlignes med IXUS V?

Tema for posten er "Filming med IXUS 300", og film uten lyd er jo stumfilm - litt avlegs syns jeg.

skarsk

[ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2002-03-25 09:09 ]

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Quote:

On 2002-03-24 20:13, skarsk skrev:

Sitat fra EBE - Anonym:

"Skarsk! Du utaler deg mange ganger om ting du ikke har greie på"

------------

(Hvis det er noe jeg skriver som du ikke forstår - send meg en mail, så skal jeg oppklare det.)

-------------

IXUS V (V=video) har jo muligheter for lydopptak.

Såvidt jeg kan se har ikke IXUS 300 denne muligheten, og vil derfor ikke kunne sammenlignes med IXUS V?

Tema for posten er "Filming med IXUS 300", og film uten lyd er jo stumfilm - litt avlegs syns jeg.

skarsk

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2002-03-24 21:42 ]</font>

det stemmer nok ikke dette du skriver her.. eg har sjølve ixus300, og dette er det mikrofon på... altså det er med lyd på opptaket... eg kan absolutt anbefale dette kamera, er veldigt fornøyd med dette....

Lenke til kommentar

Anonym

-------------------------------------------------------

(Hvis det er noe jeg skriver som du ikke forstår - send meg en mail, så skal jeg oppklare det.)

-------------------------------------------------------

Litt vanskelig å sende mail til deg når du ikke oppgir en mail?

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Quote:

On 2002-03-25 08:57, skarsk skrev:

På canon.se sine hjemmesider står det i tilbehørsoversikten over IXUS V nevnt "video og audio overføringskabel", mens for IXUS 300 står ikke nevnt audio i samme forbindelse.

det er i alle fall lyd på mine opptak, og bilder og film får eg til data`en gjennom USB kabel... og dette funker greit.... har allerede testet video opptaket noen ganger, men det nytter ikke på fest, men det seier jo seg sjølve :smile:

det pleier å vere ca 20.sek snutter som er få lov ti lå ta opp, alt etter kor mye info som skal vere med, da kjører eg på 320...

håper dette er til hjelp....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...