EnerGie Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 På nc8000 er det jo som dere sikkert vet s-video utgang, og dette fungerer dårlig på min tv. Jeg fåt bare sort/hvitt bilde, er dette et kjent problem? Tror ikke dette har noe med maskinen å gjøre, helle med ATI-kortet. Husker for noen år siden da jeg hadde ATI xpert 2000 med tv-ut, dette funket meget greit på composite utgangen, men når jeg brukte s-video fikk jeg sort/hvitt! Er det tv'en det er noe galt med tro? (hadde samme tv den gang) Har forøvrig ikke s-video inn på tv'en, men bruker en scart som har s-video inngang. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Dette er et MEGET vanlig problem, og jeg synes at dette spørsmålet popper opp så ofte (på Hardware - Skjermkort/Skjemer) at jeg ber deg venligst om å søke etter dette... Hint: S-video ER S-video, og IKKE "composite"... Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 6. mars 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Sannsynligvis kan ikke TV-en din ta i mot S-video signaler, selv gjennom Scart-kontakten. Har det samme problemet på min gamle TV. Svart-hvitt med S-video og farger med compositt. Prøv en S-video til compositt overgang. Får du farger da er det dette som er problemet. Du kan også prøve den bærbare mot en nyere TV med S-video inngang. NB! Inngangen må være satt opp for S-video på TV-en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå