jevel Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Og svaret er NEI! Klart, høyt og rungende. Jeg må virkelig si at jeg setter et STORT spørsmålstegn ved de testene jeg har lest på nett av dette kabinettet. En av grunnene til at jeg kjøpte dette kabinettet i første runde var at det skulle være såkalt stille. Det kan jeg da avsløre først som sist at det ikke er. Har akkurat samme støynivå i dette kabinettet som jeg hadde i mitt gamle Chieftec Dragon Alu kabiss. I tillegg er det en del dårligere ventilert slik at temperaturen er høyere. Legger du så til at det er mindre, at PSUen stinker (5V railen logges ned til 3.6 før alt tryner), samt at det ikke er spesielt pent, da har du i mine øyne en klar taper. Eneste positive jeg kan si om det er at de sidemonterte diskene med diskskuffer er geniale. Veldig lett å holde ryddig også! Kommer til å søke retur på det det første jeg gjør på mandag. -KJ Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Kanskje du skulle ha skrevet dette under brukererfaringer i prisguiden? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Joda. Kommer der, men skal skrive en brukertest med bilder først... Skikkelig irritert på denne kassa! -KJ Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Uff, tenkte jeg skulle ha et slikt nå... Lag en objektiv og skikkelig test, da. SÅnn at jeg kan vurdere kjøp eller ikke Lenke til kommentar
Gophy Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Ang. ventilasjon er jeg fullstendig enig, den er ikke noe å skryte av i dette kabinettet. (120mm vifte-plassen "foran" er jo plassert "midt" inne i kabinettet noe som fører til at luftstrømmen inn (foran) ikke er så god som i andre kabinetter med viften plassert foran harddiskene). Når det gjelder støynivå, er mitt tips å erstatte den medfølgende 120mm viften med 2 stk. 120mm Papst vifter - funker ihvertfall fint her. Men, ang. PSU så høres det ut som om jevel har vært uheldig med PSU'en sin, har ikke hatt noen problemer med min 5V. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Skal som sagt poste en test her med bilder og diverse. Må bare ha litt tid til overs. Skal skifte ut den medfølgende PSUen med en 460W Enermax jeg har liggende. -KJ Lenke til kommentar
thoering Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Synes det var verdt pengene jeg! Er dønn stille her... Har du koblet 120mm-vifta til "fan only"-kontakten? Hvis du har det, og det bråker hos deg, så må noe være galt! Vil gjerne nevne; Utenom kabinett/psu er det kun cpu-kjøler og harddisk som lager lyd hos meg. Kjøleren er MIST Frostbite, harddisken er Seagate Barracuda 7200.7. Og dette var jeg veldig fornøyd med. I dag byttet jeg den fabrikkmonterte 120mm vifta og putta inn en Papst 26db, på fan-only kontakten :: ENDA stillere - anbefalt oppgradering Lenke til kommentar
jevel Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 Poenget er at kabinettet ikke er støydempet i det heletatt! Klart du kan kalle kabinettet stille; det er bare å selge kabinettet uten vifter av noe sort + uten PSU. Da har du jo verdens stilleste kabinett. Helt stille, faktisk... Skal det være noe vits i å reklamere med "Silent", så børe det være en eller annen form for støydemping i det. Alt annet blir bare for dumt. Og nei; det er ikke verdt pengene. Det er lit, knotete, dårlig gjennomført og hadde en dårlig PSU. Fant endelig kameraet mitt her om dagen, så nå skal jeg lage en liten test av det med bilder + video med audio for å dokumentere støy. -KJ Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Den PSUen høres jo defekt ut. Antec Truepower er tross alt kjent for å levere veldig jevne og fine spenninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå