godsick Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 hei! Hver gang jeg prøver å OC den til 2.2ghz virker ikke Lydkortet? Det forsvinner helt. Er det lyd kortet som ikke takler OC? Er Cpu'en låst til x12 i Multiplier? Den står på x20 nå,(100*20=2000mhz) Core volten er 1.5 Noen som vet hva som er galt? Er det noen som har greid å OC den cpu'en før? SPecs: Inter Pentium 4 2,0Ghz, Abit IT7, Integrert 5.1 lydkort, 512 mb DDR-Dimm, PC2100 Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Når du øker FSB øker du vel frekvense til PCI/AGP også. Siden lydkortet ditt helt sikker er PCI blir det nok påvirket ja. P4 er alltid låst når det gjelder mp. Har du AGP/PCI lås på hovedkortet ditt? Eller er det en slik lås generelt på socket 478 hk? Lenke til kommentar
godsick Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Har du AGP/PCI lås på hovedkortet ditt? Er ikke sikker på det,hvordan kan jeg sjekke det? Lydkortet er innebygd i hovedkortet Lenke til kommentar
Kane Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Du finner agp/pci lås i biosen Men spørs jo om det funker når det er innebygd da... Lenke til kommentar
godsick Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Her er det som er under Softmenu III. CPU Operating Speed: User Define -Ext. Clock(Cpu/Agp/Pci) 100/66/33mhz -PCI BUS Frequency: Ext. Clock/3 -Multiplier Factor: x20 -DRAM Ratio H/W Strap: By Cpu -DRAM Ratio (Cpu:Dram) By SPD (3:4) -Speed error hold: Disabled CPU Power Supply: User Define -Core Voltage: 1.5V DRAM Voltage: 2.5V Har du AGP/PCI lås på hovedkortet ditt? Er den låst? kan du finne ut det med den informasjonen jeg har posta? Lenke til kommentar
godsick Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 noen som har noen flere ideer som jeg kan prøve? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Det hovedkortet har agp/pci lock, så det er nok ikke det som er feilen, med mindre du har stilt på pci-bus manuelt... Lenke til kommentar
godsick Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Det hovedkortet har agp/pci lock, så det er nok ikke det som er feilen, med mindre du har stilt på pci-bus manuelt... Har ikke stilti på pci-bus.Hvordan kan jeg gjøre det? Må jeg gjøre det visst jeg skal klokke den cpu'en? Noen som vet hva jeg må gjøre for å kunne klokke cpu'en? nytt lydkort? Håper på svar Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Har ikke stilti på pci-bus.Hvordan kan jeg gjøre det?Må jeg gjøre det visst jeg skal klokke den cpu'en? Noen som vet hva jeg må gjøre for å kunne klokke cpu'en? nytt lydkort? Håper på svar Les dette... Lenke til kommentar
godsick Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 jeg vet hvordan man overklokker,problemet er at når jeg OC virker ikke lydkortet lengre.Sjøl om jeg bare går opp til 2,1ghz. Så jeg lurte da på om det er lydkortet som bør skiftes ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå