Bekay Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Hei Lurer på å kjøpe et Amd 64 system. Ytelse er selfølgelig viktig, og jeg lurer på hvilket av Nforce 3 eller via K8T800 som er det raskeste. Har hørt at Via er raskere på default hastighet. men at nforce 3 klokker bedre pga av låste agp/pci busser. Cpu en blir en 3200+ Noen som har noen anbefalinger her. Hk blir enten asus eller msi pga kjøp gjennom jobb Lenke til kommentar
jevel Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Tja... nForce 3 er yter en del mindre i enkelte apps. Men som du sier selv så har den mulighet for å låse APG. (IKKE PCI, noe som skaper en del krøll...) KT800 er veldig kresent på minne, men ser mange som påstår at de kjører helt fint, bare man velger "riktig" minne. (Anbefaler tråden som er sticky i HK, RAM, CPU på hw.no....) MSi sitt KT800 kort får mye skryt ser jeg, men ASUS sitt Deluxe kort er ikke tapt bak en vogn det heller. Valgte nForce 3 selv, da jeg hadde Intel tidligere og ønsker MAKS stabilitet, og kan ofre de 3-5% ytelse som KT800 slår det med, da ytelse ikke er et problem uansett -KJ Lenke til kommentar
Endre Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Greier du å vente tar du NF3 250 som kommer om et par måneder. Lenke til kommentar
Bekay Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Leste at Aopen Ax89max hadde låst AGP\PCi Bus. Men Aopen er ikke det hovedkortet jeg ønsker mest. Tror jeg får teste et på jobben Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Hvis det kortet du refererer til er et ViA KT800 eller en nVidia nForce 3 basert kort, så tviler jeg på at det har AGP/PCI lock. Er det et nForce basert kort har det mest sannsynlig bare AGP lock. Har imidlertid eksperimentert litt med mitt nForce 3 baserte Gigabyte kort, og dette serut til å låse begge bussene i det jeg setter AGP låst. (Sånn var det jo tidligere også, der AGP hastigheten var 2xPCI... Det er jo i det siste at man har fått kort som styrer AGP / PCI uavhengig.) Opplever imidlertid ustabilitet da PSUen som fulgte med i Antec kassa er noe jallamekk av dimensjoner. (Håper i alle fall at det er den som er problemet. Har målt avvik på 20% på 5V....) -KJ Endret 7. mars 2004 av jevel Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 nForce har kun låst APG buss, og ikke PCI etter som jeg har lest. Via har ingen av delene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå