Theo343 Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Hva slags CPU ville du kjørt for modding til MP? - Thoroughbred eller Thorton? Disse virker jo identiske? Er det forskjell i strømforbruk og varmeutvikling? Thorton burde kanskje være "snillere? - Alternativt, ville du underklokket en Barton XP2500+ for å få dobbel cache til 200,- mer pr cpu? Vil det gi stort utslag? Er det andre fordeler/ulemper med Barton vs tbred/thorton? Hadde satt veldig pris på noe oppsumerende tilbakemelding på dette... TENKT BRUKSOMRÅDE: - TS-RDP/Portal/Web-FTP/SSH/applikasjonsserver. - Muligens på Windows2003(ja trial) evt. Også LinuxUnited 1.0(hvis jeg får tid til å sette meg godt nok inn i Linux) - stillegående, Ikke OC for å minske viftestøy. - Tenkte først på lite kabinett. Men det er ingen vits å ha desktop-kab vil jeg tro, og et minitower kab tar jo egentlig like mye plass som et miditower! TENKT HW LØSNING: - Hvis jeg hadde kjøpt et demobrukt MSI MPX kort til rundt 750,- (kunne aldri tenke meg å kjøpe et så gammelt kort nytt til 1.700.-!) - 2 stk. 266FSB XP2000+ (thorton/tbred) til kr. 500,- (halvparten av en MP, og moddes til MP) - RAM blir "prisspøkelset" da det er vanskelig å få den billig! Hvilken ramkombinasjon ville du kjørt for å få mengde vs pris mest mulig optimalt? - 1 PCI 64 s-ata raid kontroller og 2 billige s-ata disker i RAID-1 for datasikkerhet. Vil jeg få noe real-gain av å velge PCI 64 s-ata raid kontroller?? Eller skal jeg legge meg på billigere PCI 2.x Raid og billigste p-ata disker. - Standard billig PCI skjermkort. Evt. billigste AGP kort jeg får tak i. 32MB AGP får man til rundt 230,-. - Evt. også montere en CDRW. Skulle vel gi grei ytelse selv på ata100. Kanskje også en NEC2500 DVD brenner på ata100??? - Hvor kraftig PSU burde dette ha? Vil ha så stillegående som mulig... Endret 6. mars 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Thoroughbred vs Thorton: Thorton er vel barton med mindre cache (eller?) Har hørt om ganske mange som har tenkt på å bruke XP2500 barton, men har ikke hørt om noen som har gjort det. I teorien skal vel det gi bedre ytelse. Men er det værdt det? forskjellen blir vel ikke så stor. Dette er en boks jeg antar vil ha 24/7 oppetid. Og da er vel 1024mb ram å anbefale. Når det gjelder kabinett så har jo q-tec et lite midi tower. Men q-tec PSUene er ikke noe særlig. så jeg ville evt. bytta ut den. Hvis du ikke skal ha noe mere enn et par-tre disker trenger du ikke mere enn 350W PSU. Av støy-svake har du jo de Fortron/Sorce (MIST) med 120mm vifte. Jeg ville ikke tro du kommer til å tjene så mye på å velge PCI 64 s-ata kontroller. Du sier: "Evt. også montere en CDRW. Skulle vel gi grei ytelse selv på ata100. Kanskje også en NEC2500 DVD brenner på ata100???" det er ikke grensesnittet som er flaskehalsen, det er selve enheten. Så det er ikkeno problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå