Kalleknik Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 For lenge siden så installerte jeg ny harddisk. Under den prosessen, så forsvant Win98 fra oppstartsmenyen, så nå kommer jeg kun inn i XP. Ikke store sorgen akkurat, brukte kun 98 sjeldent, men nå beginner jeg å få bruk for den igjen. Er det noen som kan hjelpe meg med få 98 tilbake? Jeg har en norsk oppgraderings versjon av XP *skjelve* som har vært litt krakilsk hver gang jeg prøver noe med CD'en.. Lenke til kommentar
HansArne Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Hvis du har kontroll panelet på klassisk visning er det: Kontrollpanel -- System -- Avansert På den engelske utgaven heter det Start up and recovery Vet ikke hva det er kalt på den norske versonen Hvis du har det på normal visning er det under Kontrollpanel -- Performance and Maintenance -- System --Avansert Endret 6. mars 2004 av HansArne Lenke til kommentar
Kalleknik Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 "Oppstart og gjenoppretting". Ikke noe som kan hjelpe meg der, siden 98 mangler fra den listen. Prøvde å kopiere Win XP linja i 'boot' fila og peike den til harddisken 98 ligger på, men den bare klagde på at hal.dll mangler. Trudde jeg først hadde peika til feil plass, men ett raskt søk i win 98 viser at den ikke har noe hal.dll. Må jo re-detekte 98, men har ikke peiling hvordan Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Ta alle filene og mappene på 98-cden og kopiere dem over på 98-hardisken. Lenke til kommentar
Kalleknik Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Ta alle filene og mappene på 98-cden og kopiere dem over på 98-hardisken. Hvordan vil kopiere filer hjelpe XP å finne igjen 98? Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Ta alle filene og mappene på 98-cden og kopiere dem over på 98-hardisken. Hvordan vil kopiere filer hjelpe XP å finne igjen 98? Du skrev at den manglet en fil (hal.dll), da får du kansje den inn. Hvilket filsystem er det på 98-disken?? Lenke til kommentar
Kalleknik Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Du skrev at den manglet en fil (hal.dll), da får du kansje den inn. Hvilket filsystem er det på 98-disken?? Ah, akkurat ja.. klarte ikke å forstå det. Sjekka 98 CD'en, men er ikke noen hal.dll fil på den. Filsystemet er vel fat32 Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Formater disken og legg det inn på nytt. Formater disken fra Windows XP. Kopier alle filene under win98-mappen på CDen over på til: ?:/windows/options/cabs. Start filen install.exe fra Windows/eller DOS, og legg inn Windows 98 på nytt, (tar et par timer, eller noe sånn). Lenke til kommentar
Kalleknik Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Re-installere Win98 er siste-utvei, ellers hadde jeg gjort det for lenge siden. Er kjipt å måtte re-installere den når den allerede er installert. Er forresten Win98 oppdaterings siden oppe, eller har di fjernet den nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå