Coq Rouge Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Introduksjon til PHP PHP er per idag det mest kjente, og muligens mest brukte, språket for dynamisk formatering av websider på internett. Det er et språk med mange muligheter, og er noe du bør kunne hvis du driver med seriøst webdesign. Vi vil her prøve å gi en liten smakebit på språket. Les artikkelen her Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Endlig får jeg finne ut hva PHP er! har lurt på det LENGE! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 PHP (PHP Hypertext Preprocessor)Det er vel en diskusjoner rundt akkurat hva PHP står for... Lenke til kommentar
Coq Rouge Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Det er faktisk ikke saa veldig masse diskusjon da det endelig er definert Hentet fra PHP dokumentasjonen: PHP, which stands for "PHP: Hypertext Preprocessor" [...] Coq Rouge (beklager 'aa', men å finned ikke paa et vanlig amerikansk tastatur, og det blir saa knotete aa bruke Alt kombinasjoner hele tida) Lenke til kommentar
joolae Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Det var en OK artikkel, men det var noen ting der jeg ikke skjønte. Hva er Heredoc? Hva er disse superglobale variablene? Og hva gjør dem sikrere enn andre variable? Og så videre.. Det hadde vært greit med forklaringer på dette i selve artikkelen. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 PHP, which stands for "PHP: Hypertext Preprocessor" [...] Da burde det vel strengt tatt vært hpp... Trodde det første navnet var Programable Home Page Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Ja det var Programmable Home Pages til å begynne med. Det er vel på en måte fastsatt til PHP: Hypertext Preprocessor, men har også blitt omtalt, og jeg liker å bruker, Pre Hypertext Processor. Kan ikke skjønne hvordan de har prestert å bruke noe annet en det, men men. Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) PHP Hypertext Preprocessor <- rekursivt akronym, kort forklart så er det når en forkortelse blir en del av seg selv, hvilket i norsk språkdrakt ikke er så vanlig, mens i andre språk, som for eksempel engelsk og fransk forekommer det en del (har det blitt meg fortalt). Endret 28. april 2004 av Dino_ Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Som f.eks i GNU (GNU's Not Unix) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 PHP, which stands for "PHP: Hypertext Preprocessor" [...] Da burde det vel strengt tatt vært hpp... Trodde det første navnet var Programable Home Page Pre Hypertext Processor? :\ Skal lese igjennom detta når eg kommer heim igjen i kveld Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Eller PHP Hypertext Preprocessor... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg