Gå til innhold

Shuttle SN85G4 Socket 754

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg en Shuttle SN85G4... Så lurte på om dette ville fungere bra.

Fra mpx: -Shuttle SN85G4 Socket 754 - AMD Barebone

-AMD Athlon64 XP3200+ 2.0GHz HT Socket754

-Sapphire Radeon9800 PRO UltimateED 128MB

-Plextor DVD±R/RW brenner 8x/4x IDE SORT

-Maxtor 160GB DiamondMAX Plus9-FDB IDE HD

Ville ha Corsair-minne så måtte kjøpe det på komplett:

-Corsair TWINX1024-3200 DDR-DIMM 1024MB

Tilsammen rundt 13000kr :wow:

Skal for det meste brukes som spillepc..har skjerm, mus å alt det der :dribble:

Lurer på om jeg får noen problemer med plass i den..tenker på om skjermkorte kan ta for store plass? :scared:

Må bare komme med forslag til andre bedre løsninger (eller ting jeg burde ha med) hvis dere har det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står som regel oppgitt hvilke skjermkort som ikke passer. Har 9800-kortet normal størrelse, og ikke no king-size vifte vil det passe, men trangt blir det uansett. Og da mener jeg trangt med store bokstaver. Skal du gjøre noe må du alltid ta ut stash for å komme til osv. Drev og sikla på akkurat samme saken som deg, men endte tilslutt opp med SN45G med wlan og bærevæske og 2800+. Det å montere wlanet var ikke bare bare :dontgetit: måtte ut med strømforsyninga for å få skrudd fast ting, og manualen viste dårlig hvor tinga skulle være.

Lenke til kommentar
Hei...

Jeg skal faktisk selge en sånn maskin.

Den er 3 uker gammel og går for 9500.

Eneste forskjellen er at det står ett 9600xt kort i den

og det er twinmos minne, ellers er maskinen identisk.

Titt på http://bruktmarked.hardware.no/marked/?db=...query=retrieval

Kommer med kvittering etc :)

Mvh Karsten Refsdal

Det der er jo nesten nypris... hvis det ikke er det. Brukt er brukt ... minst 25% rabatt i forhold til nytt mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Systemet ditt ser helt ok ut, men har noen anbefalinger:

HDD: Maxtor sine harddisker er kjappe, men bråkete og varme.

I en slik liten boks vil varmen være veldig negativt, på CPU temp.

Ellers så er vel kanskje støyen ganske slitsom. En kamerat av meg har en slik SN45G, og man kan merke vibrasjonene fra hans 120GB WD i bordet.

Jeg anbefaler deg å kjøpe en Seagate harddisk, eller hvis du vil ha den mest stille løsningen en Samsung (som er noe tregere).

Begge disse diskene har kjappere søketider enn Maxtor, og det er jo positivt. Det er jo kanskje slike ting man merker?

Les bare: HW.no's 120 GB S-ATA "roundup"

DVDR: Skal du ha det beste kjøp Plextor, lyst på nesten like bra brenner til halv pris kjøp BTC DRW1008IM 8x DVDR

Sjekk i prisguiden

Jeg personlig ville kjøpt en SN45G med en Atlon Barton XP-M (for bærbare PC'er)

Det positive med denne CPU'en er strømforbruket.. Den kjører på 1,35V eller 1,45V og vil dermed gjøre underverker i en slik liten box!

Stille PC: Kjøre på standard hastighet og dermed få en kald CPU som ikke trenger å kjøles så mye som en Desktop CPU (på feks: 1,75V). Da kan vifta bak stilles inn på minste hastighet. Stille PC er bra PC :)

Overklokket PC: Denne prosessoren kjører på 266fsb, SN45G bruker nForce2 400 Ultra som støtter 400fsb. Det vil si at du kan klokke denne CPU'en ganske bra hvis du da i gjengjeld setter opp vifte hastigheten. Du vil uten problemer kjøre denne CPU'en på 333fsb eller mer, og dermed få en bra ytelse på systemet.

Hvis du har lyst til å eksperimentere litt og spare penger da? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
(...)

Jeg personlig ville kjøpt en SN45G med en Atlon Barton XP-M (for bærbare PC'er)

Det positive med denne CPU'en er strømforbruket.. Den kjører på 1,35V eller 1,45V og vil dermed gjøre underverker i en slik liten box!

Stille PC: Kjøre på standard hastighet og dermed få en kald CPU som ikke trenger å kjøles så mye som en Desktop CPU (på feks: 1,75V). Da kan vifta bak stilles inn på minste hastighet. Stille PC er bra PC :)

Overklokket PC: Denne prosessoren kjører på 266fsb, SN45G bruker nForce2 400 Ultra som støtter 400fsb. Det vil si at du kan klokke denne CPU'en ganske bra hvis du da i gjengjeld setter opp vifte hastigheten. Du vil uten problemer kjøre denne CPU'en på 333fsb eller mer, og dermed få en bra ytelse på systemet.

Hvis du har lyst til å eksperimentere litt og spare penger da? :p

Å kjøpe en SN45G i dag, om du har pengene til noe bedre, er bortkastet. Støtter deg delvis i det du nevnte om harddisker, men en Maxtor vibrerer ikke, i alle fall ikke den jeg testet i en SN45G. Den hviner derimot, noe jeg synes er verre.

Designmessig er SN85G4 barebone over alle barebones, mener jeg, mens SN45G er helt ordinær. Ytelsen er også klart best på SN85G4 i forhold til andre AMD Shuttle's og på linje, muligens over, Intel-modellene med nyeste chipsett.

Uroer man seg for støy og varme i en SN85G4, er det bare å gjøre følgende; kjøpe Silent PSU, skifte vifta i heatpipen, nytt Case Mesh, bedre goop, kutte ut et område på baksiden av Shuttle'en, installere Cool'n'Quiet, og voilà; maskinen blir faktisk Cool'n'Quiet.

Lenke til kommentar

mh.. hadde aldri tatt kjangsen på å kjøpt en brukt pc ;P Har kjøpt brukte ting 1 gang for mye!

Takk for tipsene. Tar å går for en Seagate harddisk da.

Får prøve ut di noen av di tingene du og sa wh1te, men er vandt til støy fra den pcen jeg ha nå så kommer vel ikke til å gå så veldi inn på meg om det kommer litt lyd ut av den ;)

TnX :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Får prøve ut di noen av di tingene du og sa wh1te, men er vandt til støy fra den pcen jeg ha nå så kommer vel ikke til å gå så veldi inn på meg om det kommer litt lyd ut av den ;)

Da er SN85G4 et ypperlig valg.

Lenke til kommentar

White: Jeg personlig ville kjøpt en SN45G, for å spare to-tre tusenlapper!

Tror ikke man merker forskjell på en A64 og en overklokket XP-M..

Bortsett fra i lommeboka.. men det skal vi ikke diskutere

Hvis jeg skulle kjøpt meg et A64 system, må jeg være enig i at dette ser ut til å være et ypperlig valg!

Tror kanskje det ikke er plass til det skjermkortet?!

Kjøp heller ett vanlig R9800Pro til 6-700 kr mindre, og kjøp en slik:

Zalman Heatpipe VGA Cooler ZM80C-HP + eventuelt Zalman ZM-OP1 vifte som passer på ZM80C i tillegg, tilsammen 380kr.

Negativt: Du må montere den selv.. (for noen kanskje positivt)

Positivt: Hvis du finner ut at den er for stor, har du jo den gamle standard kjøleren i backup!

Sapphire og Zalman kjøleren er faktisk akkurat helt lik, bortset fra Sapphire logoen..

Lenke til kommentar

Jeg har en ting å si hvertfall om SN45G, skal den brukes sammen med rått skjermkort og 2 disker bør du spandere på deg 250w's psu. Jeg sitter med 2 disker, dvd-brenner, xp2800 og et gf4 ti4200 og får masse random reboots pga liten strømforsyning. Har bitt i det sure eplet og klokket ned. Vet ikke hvor mye mer W a64 bruker, men det er sikkert litt.

Til deg som foreslår XP-M. Er dette noe du har prøvd/sett? Isåfall lurer jeg på hvor i ******* du får tak i den cpu, og åssen du får den ned i socketA. Jeg er heller ikke sikker på om det er plass til å sette på et heatpipe-kit på skjermkortet. Hvis du ikke har sett en shuttle kan jeg informere om at det er TRANGT!

A64 ser jeg egentlig på som ganske bortkasta, eneste grunnen for å gå for SN85G4 er at den ser mye råere ut enn SN45G.

Jeg skjønner at man kjøper shuttle's for å få en liten pc som er lett og få med seg på LAN, men jeg tror ikke det er formålet den ble laget for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...