yngvef Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Har noen her hørt om følgende spill som blir lansert for PC i oktober/november? -Vampire: The Masquerade - Bloodlines * RPG -Bloodrayne 2 * Action Jeg nevner disse fordi jeg mener disse er noen av høstens mest lovende innenfor sine sjangere Sjekk ut disse nettsidene hvis du vil vite mer... Bloodrayne2.com Vampirebloodlines.com For tiden sitter jeg med en sørgelig treg internett-forbindelse (ISDN... ) som gjør at spillreview-lesing er et tungt (og dyrt) foretagende, så derfor lurte jeg på om noen andre visste: Finnes det andre spill (som kanskje allerede har kommet ut ) innenfor denne sjangeren som kan anbefales? Jeg føler meg ekstra blodtørstig for tiden, og trenger noe å stille hungeren med til disse to jeg nevnte kommer... (Ser veldig bra ut grafisk hehehe) Er det flere der ute som har spilt f.eks The Elder Scrolls III: Morrowind, og blitt skuffet over vampyrdelen hvis man blir smittet av vampyrer?? Der går man rundt, forhatt av alle og kan ikke en gang drepe på stilige måter (slik som varulvene kunne i samme spillets ekspansjon Bloodmoon...). I TESIII kunne man jo ikke en gang bruke hovedvåpnet: Tennene... jaja... nok om det... Håper noen gidder å lese, og ikke minst svare på dette tullet... PS: Heliofobi er å ikke tåle sollys (slik vampyrer (og spillegærne) lider av) PPS: Gåte: Hva er favorittmusikken til Djevelen???? SVAR: Soul (Fant den på akkurat nå... hehehe) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Tja, vi har jo Kain-serien på PC da. Legacy of Kain: Soul Reaver 1&2, LOK: Defiance (drit), Blood Omen: Legacy of Kain (gaaaammelt men veldig fett). Soul reaver spillene er noe lignende som Tomb Raider bare at man er en vampyr ute etter hevn, og voice-actinga i alle spillene er FANTASTISK. Bare det at det er veldig mange laaange cutscenes, men dette lager en veldig bra historie. Man kan "warpe" mellom 2 versjoner av verdenen når som helst, en mørk og gotisk twisted versjon, og vanlig versjon. Må ofte frem og tilbake for å løse diverse puzzles. Blood Omen er det aller første i serien, og ses i skrått ovenfra perspektiv, litt oppi lufta. Veldig bra musikk (skikkelig gothic atmosfære ambient) og speechen er glimrende. Masse blodige spells og våpen. Er et slags RPG/adventure spill. Andre rene vampyrspill kommer jeg ikke på. Hvis du har lest tråden om Bloodlines-videoen http://forum.hardware.no/index.php?showtop...2&hl=bloodlines ser du at jeg også er diehard White Wolf-fan Ble noen laaaange innlegg om bøkene Av alle LOK-spillene anbefaler jeg spesiellt Blood Omen hvis du finner det. Begge Soulreaver-spillene er også bra, men litt forvirrende maps. Endret 6. mars 2004 av Bitex Lenke til kommentar
yngvef Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Interessant ja... må sjekke mer om disse... (får jo bredbånd snart (100 Megabit), og da er det jo greit å ha et utgangspunkt for hva man må finne ut mer om... ) Jeg lurer på en sak: Jeg har ikke spilt det forrige Vampires: The masquerade-spillet (var det Redemption det het?) og lurer på om man misser mye av moroa hvis man ikke har kjennskap til de bøker og Pen-and-Paper-rollespill(?) etc. som er laget med samme tittel... Må man "ha vært der" for å få noe ut av f.eks Vampires: Bloodlines når det kommer? Jeg har ikke spilt Redemption fordi jeg ikke har hatt en brukbar PC før nå nettopp i januar men jeg lurer på om det er verdt å kjøpe dette hvis det er mulig å få tak i her i Norge... (Så alt for mange spill er jo ikke det dessverre... ) Til Bitex: Hva er "tingen" med Vampire-mytologien, og bør jeg lese disse bøkene du henviser til?? Jeg leste på den andre tråden at du var en Vampire-fantast som hadde lest alle 26 (??) bøkene og noe sånt. Kunne du være så snill å gi en "uinvidd" en kort forklaring på hva dette er? Jeg er en ihuga RPG-fan og generell spillentusiast. I tillegg har jeg alltid hatt en forkjærlighet for myter om vampyrer og andre liknende "creatures of the night". Jeg vandret f.eks rundt i hele Vvardenfell (i The Elder Scrolls III) og lette etter vampyrer for å bli smittet, og alle som har spilt dette spillet vet at å traske rundt i dette landskapet til fots er en tidkrevende affære, men også eneste måten å finne sjeldne og rare ting... Som jo er en av hovedgrunnene til at jeg elsker slike spill forøvrig (man har tid nok...) Derfor er det kanskje lett å skjønne hvorfor jeg ble så skuffet over vampyr-delen når man endelig fant en tulling i ei hule med den rette sykdommen. Det eneste som skjedde var at man måtte løpe rundt til fots i hele landskapet, og kunne ikke få noen nye quests lengre. Jeg sprang rundt på den måten i noen timer til jeg ble lei av å være så sinnsykt forhatt, og så lastet jeg inn et tidligere save-game for å fjerne smitten igjen... Håper Bitex eller noen andre kan svare meg, for dette var interessant PS: I tillegg vil jeg bare nevne at jeg liker også tomhjernede, blodige action-spill (derfor Bloodrayne ) med spekulativ fokusering på over-the-top "kampsport" som har som hovedfunksjon å vise frem 3d-modellen av hovedkarakteren fra alle vinkler Sånn sett har jeg litt syk humor... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Syns vampyrer er litt skumle eg held meg til Worms trur eg ja Lenke til kommentar
yngvef Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Kort melding forresten: Jeg er klar over at denne posten kanskje havnet på litt feil kategori her på forumet, men jeg håper feilen er tilgivelig Hilsen Yngvef Lenke til kommentar
yngvef Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Neida vampyrer er ikke skumle... De er bare litt misforståtte... akkurat som ... vel ingen, men jeg liker dem likevel Lenke til kommentar
Falagar Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Tja, vi har jo Kain-serien på PC da. Legacy of Kain: Soul Reaver 1&2, LOK: Defiance (drit), Blood Omen: Legacy of Kain (gaaaammelt men veldig fett). Soul reaver spillene er noe lignende som Tomb Raider bare at man er en vampyr ute etter hevn, og voice-actinga i alle spillene er FANTASTISK. Bare det at det er veldig mange laaange cutscenes, men dette lager en veldig bra historie. Man kan "warpe" mellom 2 versjoner av verdenen når som helst, en mørk og gotisk twisted versjon, og vanlig versjon. Må ofte frem og tilbake for å løse diverse puzzles. Blood Omen er det aller første i serien, og ses i skrått ovenfra perspektiv, litt oppi lufta. Veldig bra musikk (skikkelig gothic atmosfære ambient) og speechen er glimrende. Masse blodige spells og våpen. Er et slags RPG/adventure spill Ah, Legacy of Kain ja. Fantastisk historie (har ikke spilt det selv, men en venn har bestemt seg for å konvertere meg og i prossessen vist meg alle relevante videoer i Defiance og forklart historien som best han kunne). Dessuten sett biter av Blood Omens og Soul Reaver... Har ikke kjøpt noen av spillene grunnet mangel på penger men det kommer enda en oppfølger, skal skaffe meg den. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Blood Omen - Legacy of Kain.. Beste spillet innenfor sjangeren. Og den vampyr-mod'en til HL var jo faktisk litt morsom! Lenke til kommentar
tep0sen Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Legacy of Kain Utrolig bra serie. har Soul Reaver 2 og LOK: Defiance. Begge er spupre spill. og jeg legger merke til at handlingen er lovende. det eneste er at jeg ikke har spilt de andre.. og jeg har vldig lyst på dem. Vet at Blood Omen er abondware så vis noen vet hvor jeg kan få dette så . og jeg lurer og på hvor jeg kan få blood omen 2 og Soul Reaver Lenke til kommentar
hinduuu Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 hadde vært så sinnsykt fett om det kom et spill om ANGEL .. det er så bra . og ville gjort seg bra som spill Lenke til kommentar
tep0sen Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 tviler sterkt på det asså Lenke til kommentar
Whirush Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hvorfor ikke? Det har jo kommet 2 Buffy spill til nå. Lenke til kommentar
Hadron Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Vel jeg ahr spilt LOK: Defiance og det er ganske morsomt slakte fiendene og etterpå suge blodet for å få liv. Dritbra historie men blir litt kjedelig etter du ahr runda det, jeg anbefaler det. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 PS: Heliofobi er å ikke tåle sollys (slik vampyrer (og spillegærne) lider av) Heliofobi betyr frykt for solen, ja. Som en kuriositet, kan det nevnes at det finnes en faktisk tilstand som skyldes underskudd av et bestemt mineral i kroppen. Denne tilstanden gjør at det er direkte skadelig, t.o.m dødelig, å befinne seg i sollys i lange perioder av gangen. Denne tilstanden kalles porfyri. En vampyr kan da betegnes som en person som lider av hemofilisk porfyri (hemo = blod, -fili = å være glad i noe) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå