Gå til innhold

Hadde verdens værste oplevelse i dag..

Anbefalte innlegg

OK, her er en jeg aldri glemmer, i kortversjon:

Hadde vært i Ski med maskina og fått den reparert hos Multimania.

Mens jeg venta på toget hjem, satte PC'n i oppbevaringsboks på S-stasjon og tok en tur på byen. På vei gjennom en park ble jeg overfalt av en gjeng, avkledd og rana og kasta i elva. Mørbanka fløyt jeg nedover Akerselva. Masse styr og bare i fillete undertøy, ble tatt hånd om av purken, men dagen etter var boksen tom!

Jeg brakk ingenting :) ( er godt kjent med respirator, har brukket det meste ), og fikk alt nytt + litt til på forsikringa.

Konklusjon, hvis man tar en øl, gå aldri alene gjennom parkene ved Akerselva på kveldstid. Beste er å fikse pc'n sjøl ;) men webshoper er også ganske trygt...

uff da, det hørtes ikke noe hyggelig ut :(

on topic: i mine newbie dager så klarte jeg å montere en harddisk mens strømmen var på. Utrolig idiotisk :wallbash:

Men det som skjedde var at jeg mistet taket på disken så den den falt ned i kabinettet ( mens det var strøm på disken ). Undersiden av disken må ha kommet borti noe metall greier i kabinettet for det sprutet gnister. RIP :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt et par uheldige hendelser med pcen selv :blush:

En gang kom jeg hjem fra skolen, fiksa meg noe frokostblanding (noe müsli shit).

Satte meg ned ved pcen og begynte å spille, etter et par minutter skulle jeg ta en skje av maten min og swoosh! hele skåla veltet og det fossa inn i mitt kabinett som sto ved siden av bordet (uten dør seff :( ) pcen skrudde seg av brått og jeg trodde alt var dødt. Etter mye testing og sjekking fant jeg ut at det var bare grafikk kortet som hadde fått lide, men det funka igjen etter litt rensing.

En annen gang skulle jeg på lan, (subnett). Monterte pc og satte meg ned, alt fungerte flott... et par minutter. Så sa det klikk og maskina var død. Hadde montert maskina inn i mitt nye kabinett der noe hadde fått kontakt med noe og hk var kortsluttet. Litt kjiipt å sitte på lan (som jeg forresten var med på å arrangere)

uten pc. Heldigvis fikk jeg penga tilbake for hk, skulle vel egentlig ikke hatt det :p

Lenke til kommentar

Skjedde vel da jeg skulle på TG i fjor.. Helt på starten av turen. Skulle kjøre med noen venner. 5 minutter etter vi hadde starta fra meg, så tok vi en litt brå sving, og pc`en min velta... Da satt jeg hele turen fra kr.sand til hamar og lurte på om den ville starte.. Heldigvis så gjorde den det... :)

(Må kanskje si takk til fyren som fikk Chieftech maxitower`et mitt på tærne? :p )

Lenke til kommentar

Hadde et lite lan med kamerater hjemme og skulle gjøre litt plass ved å skyve et bord, *WHAM* der lå bruderns splitter nye lcd-skjerm med lian-li kabinettet over seg.

Skjermen fikk 2-3 laaaange stygge riper over seg og kabinettet en stor fin bulk midt oppå.. heldigvis så fikk jeg tørka vekk stripene på skjermen, vet da ****** hvordan det gikk til, men det virker som om det var lakken på parketten som hadde smitta over på skjermen, maskina fungerte, etter at jeg satte på plass radeon9800'en hans, men FIFAN så skremt jeg ble :scared:

Konklusjon: sammenleggbare bord er noe herk! :p

Lenke til kommentar
Hadde et lite lan med kamerater hjemme og skulle gjøre litt plass ved å skyve et bord, *WHAM* der lå bruderns splitter nye lcd-skjerm med lian-li kabinettet over seg.

Skjermen fikk 2-3 laaaange stygge riper over seg og kabinettet en stor fin bulk midt oppå.. heldigvis så fikk jeg tørka vekk stripene på skjermen, vet da ****** hvordan det gikk til, men det virker som om det var lakken på parketten som hadde smitta over på skjermen, maskina fungerte, etter at jeg satte på plass radeon9800'en hans, men FIFAN så skremt jeg ble :scared:

Konklusjon: sammenleggbare bord er noe herk! :p

hva sa bror din? han må jo ha oppdaget noe...

Lenke til kommentar
hva sa bror din? han må jo ha oppdaget noe...

Han sto rett ved siden av og fikk maskina på stortåa :D

Vet ikke hvem som var mest nærvøs av oss, men jeg holder en liten knapp på meg iom. at jeg ikke hadde råd til å erstatte alt ;)

Lenke til kommentar

Jeg hadde kortslutta den ene vifte utgangen på hovedkortet mitt. Da stod altså CPU -vifta stille. mens jeg var borte, tok søstern min å skrudde å pcen min uten at vifta gikk rundt. Den stod på i 2 timer. dette var en t-bird(altså VARM!). Før jeg skrudde helt av sjekka jeg temp i bios. Der stod det "-" altså.. den klarte ikke lese av temp. engang.. Ganske skrekkelig historie men også veldig morsomt at den overlevde.. den lever den dag i dag :)

Lenke til kommentar

Eg har en lignende oplevelse. Hadde vert på hytte tur m någen venner og tok med den 19 tomers skjermen min. da jeg drog hjem og åpnet bagasje rommet. KADUNK og der låg skjermen m displayet rett ned i asfalten. vi har en folkevogn så fallet var ganske høyt. drog skjermen min opp på rommet og fyrte på. skjermen fungerte enda :yes: men d hadde komt noen stygge riper, og skjermen flimrer av og til :cry:

Lenke til kommentar

Hei :)

Sist gang jeg skulle skifte HK var jeg litt vel kjapp på labben... Etter å ha montert det nye kortet på noen få minutter skulle jeg kjøre igang systemet, men istedet for normale Bios.blipp og påfølgende skjermbilde kom det noen rare lyder.. vifta til PSU gikk veeeldig sakte og en noget uggen lukt kom ut av kabinettet.... :scared:

Det viste seg at det var en slik duppedingst under på kabinettet for mye til å feste HK ... :blush:

Men det gikk bra! Slapp med skrekken,, alt virker fint selv etter et år :thumbs:

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
før ett år sida kunne æ nesten ingen ting om data...

Så jeg kloket ramen og da æ starta  pc-en på nytt starta den ikke..

Jeg hadde hørt at man re-setter biosen ved å ta ut noe men æ husket ikke hva.... Så jeg prøvde å ta ut biosen... men d gikk ikke med hand...

Jeg tok et skrujern og bokstavelig talt reiv BIOS brikken ut av hovedkorte... :blush:  :blush:  :blush:

Haha... Den lo jeg noe sinnsykt av... :!: Ser for meg at du sitter med brikken i hånda og aner at noe er galt... :D

Den verste tabben jeg har gjort var en gang jeg fikk meg nytt hovedkort.

Jeg tok ut det gamle (det var veldig gammelt også faktisk), og satte inn det nye uten å tenke spesielt mye. Når jeg trykket på power-knappen skjedde det ingenting, bortsett fra litt knitrelyder. Jeg la bare merke til at hovedkortet bulte litt på midten. Etter å ha skrudd det ut, fant jeg ut at det satt to spacere for mye der, og de traff uheldigvis over viktige komponenter. To svarte sotflekker på baksiden av kortet. Og nei, det virket ikke etterpå... :roll:

Edit: Nesten alle uhell med PC skjer jo på vei til\fra lan... Hva med å bære i originalemballasje med isoporformer? Det gjør jeg, og det har spart meg for noen tusen det... :roll:

Endret av jonpet55
Lenke til kommentar

Haha, stakkar deg :p Jeg var på lan en gang så kom en kjokkas med helt ny pc. Så tryner han i teppet, kaster pcen rett i marka å slår trynet rett i flisegulvet :D Sgo hørt som "salen" lo... Men pcen funka likte godt :D Hvis ikke riper i kabinette senker farten da ;)

Største tabben min med pc var att jeg glemte å feste ei ram brikke godt nok før jeg starte pcen. Så så jeg det begynte å ryke fra HK, så jeg reiv like gjerne ut Ram brikka når pcen sto på :p... spør om det HK ligger knekkt i bossdunken :D

Endret av Sjeva
Lenke til kommentar

Monterte en swiftech chipset-kjøler på chipsettet og måtte bruke noen ekstremt stramme fester (de som fulgte med passa ikke).

En kveld hørte jeg en slags spjoing-kladunk-lyd ifra PC-skapet. Tenkte ikke så mye på det.

Da jeg etter laang tid (mange uker) tilfeldigvis skulle inn og se i kabinettet så jeg at chipsetkjøleren lå løst oppå skjermkortet, og chipsettet (NB) hadde blitt kjørt (overklokket) totalt uten kjøling i flere uker. (i845E). I tillegg står hele PC'n innelukka i et klesskap.

Når PC'n funka helt fint uten kjøler på chipset så føler jeg meg ganske snytt som brukte 400,- på en kraftigere kjøler. :(

Lenke til kommentar

Ca. 1 måned etter at jeg hadde kjøpt ny pc, skulle jeg på LAN. Jeg pakka sammen og fikk faren min til å kjøre meg.

Var litt dum, så jeg SATT pc'n i bagasjerommet. Vi kjørte over en fartsdump og jeg hørte et smell. Jeg oppdaga at pc'n min hadde velta, men det var ikke noe som var løst eller noe.

Da jeg hadde spilt CS en time, ble det rare farger og annet dritt på skjermen. Det var jo bare et splitter nytt Radeon 9800 pro, så jeg ble litt sur.

Dagen etter ringte jeg til kundeservice og forklarte "nesten" hvordan det skjedde.(ikke det at den hadde velta, hehe) Heldigvis viste det seg at det var en vanlig produskjonsfeil, så jeg fikk en nytt et.

Lenke til kommentar

Ja og jeg har hatt det man kan kalle mye motgang i løpet av kort tid, den 2 dager gamle Lcd skjermen min sa god natt i dag uten at jeg var skyld i det, skulle gå på kjøkkene og drikke vann når jeg kommer tilbake er skjermen svart og indikator lyset er sloknet, strømkontakten er i men den får ikke strøm fordet. etter det kobler jeg inn den gamle crt'skjermen og slår av maskin før jeg setter den inn, når jeg slår på maskinen så sier den at ntldr mangler.

Jeg begynner å lete etter xp-plata som ikke ligger der den skal, jeg har et vannglass som står på skrivebordet, og et skred av hundrevis av cd-plater raser ned og tipper.

Alt er fullstendig kaos og våt og je er forbanna som helvete.... snart brenner vel huset ned.............

Lenke til kommentar

artig thread. :D

Har 2 historier jeg.

Den første:

Jeg hadde en venn på besøk som hadde tatt med hardisken sin og skulle ha noen filer osv. flink som jeg var tok jeg ut strømmen og IDE kabelen til DVD rommen og kobla IDE kabeln baki hardisken.

Men i det jeg satt inn strømmkabeln kom det bare et stort blått lys fra PCn så skrudde den seg av.

Da kan dere tenke dere en som ble redd. Trengte bare å skifte PSU ledning så gikk det heldigvis :thumbup:

Den andre:

Dette var lenge siden. Jeg var inne i PCn og fikla litt med ledningene for å få et bedre system. da jeg skrudde PCn sammen og sku skru den på. fikk jeg bare en pipelyd og når skjermen skrudde seg på sto det "CPU fan not running"

Da ble jeg skikkelig redd, skrudde av PCn og skjekka inni.

Det viste seg altså at jeg hadde satt en strømkabel INN i CPU vifta.

Verken CPU, Vifte eller strømkabel ble ødelagt :)

Lenke til kommentar

Første år på TG. tok buss fra Karmøy til Hamar. Turen bort gikk fint, hadde pc pakket inn i isopor å saker. Men når vi skulle tilbake orket jeg liksom ikke å pakke den inn igjen (hadde revet opp alt i hast for å spille cs). Så jeg satt den rett inn, og selvsagt i hengeren lånt fra statoil. Når jeg kom hjem, startet ikke maskin, og det kom en merkelig knase lyd fra PS2 utgangen..... wtf ?

Åpner, ser at hele cpu og cpu kjøler lå på bunnen, sammen med 2 cm lag med grus....

Men etter en liten vask, festing av cpu og et par bønner til vår pc herre så virket det igjen :thumbup:

Lenke til kommentar

for ca 1.5-2 år siden kjøpte jeg meg et Geforce Fx 5800 kort for rundt 4500 kr.... :p

Jeg hadde vannkjøling fra før av, og hadde vannkjølt det gamle kortet mitt, så det var ikke noe problem å vannkjøle dette...

vel, monterte på GPU blokka, og fyrte igang....

2 timer senere lukta det veeeldig svidd...

Går inn i nvidia's temp overvåkning.. hjelpes... minnet var 180c varmt... hehe...

kommer borti kjøleribbene til minnet og fress.... der fikk jeg meg et skikkelig brannsår, lukta svidd flæsk.. hehe..

Bestillte øyeblikkelig vannkjøling til minnet, og monterte en 120 mm vifte til å kjøle ned ram brikkene...

Vel.... etter å ha kjøpt minnekjølere til over 1500 kr, så tenkte jeg at dette blir bra...

hehe...

monterte kjølerne, starta opp... BARE artifacts...

Styra og tulla fryktelig lenge, men det var ganske enkelt jeg som hadde overstramma skruene til ram kjøleren, måtte vrikkle på kjølerne til bildet ble klart... Har måttet underklokke kortet med 400 mgz på minnet, og 300 mgz på GPU for at det skal fungere....

Skjer det ofte ???

over 2000 kr i vannkjøling førte til extrem underklokking...

kasta kortet i overigår, slutte HELT å funke... sitter med et GF2 MX nå..

Klarte også for noen år siden (BH6) å ødelegge et PCI spor på hovedkortet mitt...

Pc'n sto på, og jeg skulle sette på en sånn brankett til å tette hullet der det hadde vert et PCI kort...

Klarte å kortslutte en 6-7 pinns langs siden av en chip på hovedkortet....

Poff...

Slo pc'n seg av...

Slo seg ikke på igjen før reset av bios.... men den pci porten var peise død.. ellers funket hovedkortet helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...