Gå til innhold

Ny ATA Seagate 160GB 8MB

Anbefalte innlegg

Har begge mine 160GB disker på hver sin IDE kabel..(som master)

og begge IDE kablene har en slave hver. en Western Digital 80GB og den andre har en Plextor 48/24/48 CD brenner..

Min nye ATA seagate hd, er treg og lager rare lyder av og til... ( den har cd brennern som slave på IDE kabelen..)

Hva kan være galt?

Noen som kan gi meg navnet på noen test programmer for HD er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket om disken blir konfigurert som ATA-100 i oppstarten?

CD-spilleren kjører på ATA-33 når bussen brukes, så mulig det dreper litt av ytelsen når de jobber samtidig(?).

Sjekket at du har ny type busskabel (80-pins?) og ikke gammel (40 pins?) som ofte følger med CD spilleren?

Lenke til kommentar

Fikk akkurat writing delay fail on hardware (my new seagate 160 gb HD)

Endte med at window ikke klarte å vise noen av filene på hd.. så jeg trodde nå at jeg hadde mistet alt på maskinen...

Sjekket kablene og tok en restart..... fant ingen HD eller Cd brenner som var koblet til IDE kabelen...

Så bytte jeg om IDE kablenes plassering til HK , kabel en dra IDEport 1 til 2 osv..

Da starter alt perfekt og fant alle hardware devicene...

Men Storage management i Window sier HD min er (healthy)(at risk)

Men problemet med overføring fra en HD til en annen er borte.. nå går det i den farten den skal... og maskinen hakker ikke...

Tok en test av HD ingen feil...

Og S.M.A.R.T i bios sier også at alt er bra...

Men føler meg litt usikker.... vil helst ikke miste noe av det som er på HD.

Noen som har noen tips om hvordan jeg kan finne ut om HD er i god stand eller ikke.. og kan det være IDE porten på HK det er noe galt med, selv om det nå funker som det skal...

PS! Hardisken min lager noen rare lyder av og til... noe min andre identiske hardisk ikke gjør, hva kan det bety (bare grr grr lyder, slike jobbe lyder)

All hjelp taes imot med takk.

Mvh, Christian

Lenke til kommentar
hei, jeg kjøpte en ny Seagate 80 GB hd for noen uker tilbake, denne lager også en irriterende lyd som holder på en god stund. Har hatt flere Seagate disker tidligere og jeg har ikke opplevd dette med noen av de.. La merke til at Seagate har flyttet fabrikken sin fra Singapore til Kina. Min nye er fra Kina, hvor er din disk produsert ?
Lenke til kommentar
Min nye ATA seagate hd, er treg og lager rare lyder av og til... ( den har cd brennern som slave på IDE kabelen..)

Fordi den blir trukket ned til ATA-33 pga. CD-ROM-en.

Edit: Feilquote

Endret av Toolshed
Lenke til kommentar

Nei den informasjonen var feil... IDE det var ikke CDrommen som var koblet til slave porten på IDE kabelen, det var min 80 GB WD HD.

Så det kan ikke være problemet..... men HD lager fortsatt noen rare lyder, som irriterer meg

Lenke til kommentar

Det er veldig typisk at slike lyder betyr at disken synger på sitt siste vers for å si det pent. Bruk Seagate sitt Diagnose program og sjekk om det finner feil.. det gjør det nok helt sikkert. Har hatt to Seagate disker til nå. En barracuda ATA 4 og en Barracuda 7200.7. Begge gikk i stykker etter ca 3 mnd i bruk... Må si jeg er mektid imponert over den dårlige kvaliteten. :p Andre som har hatt problemer med kvaliteten på Seagate disker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...